Nyt tarvitsen vinkkejä! Mitä antaa pienenä yllätyslahjana miehelle ketä olen
tapaillut kuukauden päivät? Hänellä on syntymäpäivä tulossa ja haluaisin jotenkin pienesti muistaa häntä, vinkkejä kiitos!
Kommentit (13)
Miehelle, JOTA olen tapaillut.
Toi "ketä" kuulostaa aina yhtä juntilta, sori vaan.
Sanat toi ja sori eivät ole suomea. Myöskään "sori vaan" ei ole kelvollista suomenkieltä.
ja käyttää ilmauksia kuten "toi", "sori" jne. Sen sijaan selkeä kielioppivirhe muuten yleiskielisessä tekstissä pistää aina yhtä pahasti silmään. Viimeksi mainittu kun tuntuu osaamattomuudelta, siinä missä ensiksi mainittu on tarkoituksenmukaista.
Jos tosissaan aletaan pilkkua nussia, teki kakkonenkin aikamoisia virheitä :)
hän tykkää?
Liput kanssasi jonnekin?
Erikoisempaa, hyvää olutta?
Salmiakkia?
Tehkää yhdessä sushia?
Pokkari?
Jos tosissaan aletaan pilkkua nussia, teki kakkonenkin aikamoisia virheitä :)
Mitäs virheitä kakkonen teki?
Jos tosiaan aletaan viilaamaan, olisi hyvä kirjoittaa oikein :)
Ap:kin on voinut kirjoittaa puhekielellä. Mistäs kakkonen sen tietää?
Pokkari?
Siis tota niinq, ei voi sanoo pokkari! Tarkotaksää pienikokost kompaktii kameraa, vai niinq pehmeekantist romskuu?
ja käyttää ilmauksia kuten "toi", "sori" jne. Sen sijaan selkeä kielioppivirhe muuten yleiskielisessä tekstissä pistää aina yhtä pahasti silmään. Viimeksi mainittu kun tuntuu osaamattomuudelta, siinä missä ensiksi mainittu on tarkoituksenmukaista.
Paree siis vetää lörinäks, ko skrivaa iha siistist, mut rennost? Heitä KETÄ kiinnostaa?
Utele vähän mistä kyseinen henkilö pitää. Jos pitää musiikista, hommaa vaikka lahjakortti levykauppaan tai itunesiin. Tai jos pitää leffoista, niin leffaliput on aika kiva, ja ... johtaa taas yksiin treffeihin. Ihan myös kahdenkeskinen illallinen (vaikka ihan "vain" pizzeriassa/kiinalaisessa/intialaisessa) on varmasti mieleen.
ei kannata jäädä pohtimaan viestiäni sen enempää.
2
Mitä jos laitat hänelle illallisen?
Tunnetko hänen kavereita? Yllätys illanvietto, ensin lätkämatsiin tai konserttiin ja sitten porukalla syömään?
Yllätysjuhlat kavereiden kanssa, laitat vähän syötävää ja juotavaa?
Miehelle, JOTA olen tapaillut.
Toi "ketä" kuulostaa aina yhtä juntilta, sori vaan.