Onko joku kouluttanut OIKEESTI pienen koiran?
Saako sitä koskaan käyttäytymään niinkuin iso rauhallinen viisaanoloinen iso koira?
t. eräs, jonka i h a n a iso koiruli ei elä enää kauaa ja miettii vaihtoehtoisesti pientä koirarotua.
Kommentit (15)
eli kyllä, mutta vaan sen yhden. kaikki muut tuntemani mikrokoirat on sietämättömiä räyskiä
koirahoitolan pitäjä, italianvolpinon. Mutta pitää olla todella hyvä kouluttaja, ns.ammattilainen.
ja rotu oli?
Yleensä kyse on rodusta, ei niinkään koosta.
minkä edustaja pystyy käyttäytymään viisaan oloisesti ärisemättä ja rähisemättä.
Tottelee esim. pelkkää käsimerkkiä?
En ole koskaan nähnyt, joten en usko...haluaisin uskoa.
Eli peruskoulutettu chihuahua. Mutta vaati kyllä todella paljon työtä.
Nehän on monipuolisia harrastuskoiria ja ihan luonnostaakin osaavat monesti käyttäytyä. Suosituimpia agility rotuja ja tokossakin monta tottelevaisuusvaliota tässä rodussa. Varmasti tottelevat pelkkää käsimerkkiä.
Oletko joskus nähnyt ärsisevää ja rähisevää cavalierkingcharlesinspanielia?
Meilläpäin asuu monia pikkuterriereitä ja ei nekään ikinä rähjää toisille koirille ja on ystävällisiä ihmisille.
minkä edustaja pystyy käyttäytymään viisaan oloisesti ärisemättä ja rähisemättä.
Tottelee esim. pelkkää käsimerkkiä?En ole koskaan nähnyt, joten en usko...haluaisin uskoa.
Sinänsä oli ihan kätevää, että koira oli oppinut tottelemaan käsimerkeistä, kun se vanhemmiten kuuroutui.
Ikävä kyllä koiruus on nykyään edesmennyt, joten en voi tuoda näytille.
Siinä on varmasti OIKEESTI koulutettu pieni kokoinen koira. Jos muistatte Talentista tämän sheltin. Harva iso koira on yhtä hyvin koulutettu ja yhtä tottelevainen.
mutta olettaisin että esimerkiksi beaglen saisi koulutettua hyvin, sehän on pienikokoinen lyhytkarvainen metsästyskoira.
pieniäkin koiria, jotka rotuun katsomatta ovat temperamentiltaan rauhallisempia sohvaperunoita. Yleensä pienet koirat ovat kuitenkin aika vilkkaita ja eloisia. Itse olen ns. pikkukoirani kouluttanut, se on suht. rauhallinen, mutta vahti- ja riistaviettinen. Mitään flegmaattista otusta en tosin jaksaisi katsellakaan, vaan tykkään siitä että koiralla riittää virtaa, satoi tai paistoi. Onhan niitä tottelevaisuusvalioita pikkukoiristakin tehty, riippuvaista toki omistajan omasta viitseliäisyydestä ja taidosta.
Mulla on ollut 2 westietä, toinen totteli vaan isäntäänsä, mua vaan sillon kun kutsuin syömään tai lenkille... mutta tosi ystävällinen koira.
Toinen olikin sitten ihan unelma, reipas ja tottelevainen ja rakasti kaikkia (paitsi oravia ja naapurin narttukoiraa). Rotujen sisälläkin on niin paljon variaatioita luonteessa.
Helppo koulutettava, noin kymmenkiloinen, mutta karvaahan siitä lähtee. Aivan ihana ja helppo luonne. Nyt mulla venäjän toy (reilu kaksikiloinen, ei lähde karvaa), ei räksytä, mutta kovapäinen on. Koulutus tuottaa tulosta, mutta hitaasti.
nimenomaan oppivat elekäskyt helpommin ja nopeammin kuin puhutut. Koirat eivät ymmärrä kieltä, sen sijaan eleitä ne ymmärtävät luontaisesti todella monipuolisesti. Puhuttu kieli pitää koiralle erikseen opettaa alusta alkaen.
Meidänkin hauva oppi ensimmäiset temppunsa ensin käsimerkeillä, sitten vasta suullisesta käskystä. Vieläkin tottelee paremmin käsimerkkejä jos on sellaisella tuulella ettei halua totella, kuin että jos yrittäisin puhumalla käskyttää.
ap