Voi paska, mulle tarjottiin töitä. Rahallisesti takkiin tulee :(
Mulle tarjottiin töitä, mikä olisi muuten hieno asia, mutta niin älyttömältä kuin se kuulostaakin, rahallisesti huonompi homma.
Nykyisillä bensan hinnoilla työmatkoihin menisi kuussa 160€. Kolmen lapsen hoitomaksut taitaa kivuta 500€ kieppeille, ihan tarkkaan en ole ehtinyt selvittää, mitä eskarilainen kustantaa (aamut, illat). Palkka ois vain 2100€, mutta miehen työtulojen selvittäminen (yrittäjä) on aivan toivotonta. Eli melkein 700€ pelkästään matkoihin ja hoitomaksuihin. Takkiin tulee, ansiosidonnaisella jäisi käteen enemmän.
Kommentit (26)
Kyllä mä sen työn otan ja pakko yrittää jotenkin saada se papaerisota päiähoitotoimiston kanssa käytyä, jospa ei ihan korkeinta maksua menisi.
Työssä on ihan etenemismahdollisuuksia, mutta alkuun toi palkka on huono, paljon huonompi kuin aiemmassa työssäni, joka on ansiosidonnaisen perusteena.
Ahdistaa kyllä, kun miehen työ on hyvin kausiluonteista ja puolet vuodesta minä olen käytännössä koko perheen elättäjä. Miten ihmeessä maksan tuolla palkalla vielä lainat ja ruuatkin :(
Muutama vuosi viimeistä penniä venyttäen, kai siitä selviää. Vuoden päästä jo helpottaa sen verran, että eka menee kouluun ja toka eskariin.
ap
käyttää kussakin kuussa vain senverran rahaa?
Ja eiköhän siitä verotuksesta ne tulotkin selviä aikas helposti?
siis jos tuo työ on pitempiaikainen pesti ja tarviit autoa työmatkoihin. Itselläni on diesel ja päivittänen töihin ja kotiin ajo tekee 70km. Minulla menee arviolta 80 euroa/kk työmatka-ajoihin. Hoitomaksut meillä on 391 euroa 3v. kokopäivähoito ja eskarin kokopäivähoito.
Nyt teen lyhennettyä työpäivää, joten tienaan suunnilleen 2000 euroa/kk. Kyllä minulle jää elämiseen noin 400 euroa/kk, lopulla summalla maksan perheen laskuja.
Meilläkin mies on yrittäjä, joten aina ollaan täysi maksu maksettu hoitopaikoista. Hyvin ollaan pärjätty, vaikka en nyt täyttä päivää teekään ja palkka on mitä on.
verotulojen perusteella, katso siis miehen tulot veroilmoituksesta.
Eskari on ilmainen, iltapäivistä menee puolipäivähoitomaksu.
Täydet hoitomaksut menee. summa on 513e/kk
Meillä on siis kaikki kokopäivähoidossa.
ainakin stadissa menee maksu näin:
Esiopetus ja päivähoito Hoitomaksu
yhteensä tuntia/pv
yli 7 h 65 %
yli 5 – enintään 7 h 40 %
enintään 5 h 20 %
Esiopetusta loma-aikana korvaavasta hoidosta
peritään maksu.
Vuorohoidosta perittävien maksujen perusteena
Ahdistaa kyllä, kun miehen työ on hyvin kausiluonteista ja puolet vuodesta minä olen käytännössä koko perheen elättäjä.
lumenpudottaja?
vaan piti olla kaikenlaista mahdollista ja mahdotonta lappua, eikä nekään kelvanneet. Jotain ihan käsittämätöntä se paperishow oli.
hyväksyt korkeimman maksuluokan niin siinä tapauksessa ei tarvi mitään tulotietoja/verotietoja antaa.
Päivähoitolapuissa on kohta johon voi laittaa rastin.
Mun mies on kans yrittäjä joten en jaksanut alkaa venkslaamaan niiden tulojen kanssa.
T:7/8
vaikka miehet tienestit on sen verran pienet, että meidän ei tosiasiassa tarttis korkeinta maksua maksaa. Nyt vaan tippuu myös minun tulot sen verran paljon, että pakko olisi yrittää saada maksut tulojen mukaan.
ap
hyväksyt korkeimman maksuluokan niin siinä tapauksessa ei tarvi mitään tulotietoja/verotietoja antaa.
Päivähoitolapuissa on kohta johon voi laittaa rastin.
Mun mies on kans yrittäjä joten en jaksanut alkaa venkslaamaan niiden tulojen kanssa.
T:7/8
että ei heru yhtään sympatiaa täältä sille, joka halveksuu työtä, josta saa palkkaa sentään yli 2000,-/kk.
Muutenkin olen sitä mieltä, että ansiosidonnainen pitäisi lopettaa, tai rajoittaa korkeintaan 4 kk mittaiseksi, jotta juuri tälläisilta tilanteilta vältyttäisiin. Saisi ihmiset ihan oikeasti hakemaan töitä itselleen. Ei kai ole tarkoitus, että yhteiskunta maksaa "leveämmän" elämisen, kuin mitä työttömänä voi saada? Järjetöntä kitinää näinä p*palkkaisten pätkätöiden aikana.
Työmatka 50 km päivä vanhalla bensavehkellä joka vie 10 litraa satasella. Kulut/kk n. 300e. Vaihtaa ei voi, tosta ei saa kuin korkeintaan sen 3-400e. Mutta mä olen päättänyt sinne töihin mennä vaikka vittu kävellen, mä viihdyn siellä ja olen hyvä. Köyhyysrajalla eletään muuten. Ja siis palkka käteen n. tonni per kk, koska ulosottoon menee kolmannes. Mutta en ala pummiksi enää, vaikka se olis helpompaa kaikin puolin.
Meillä on ap:n kanssa samanlainen tilanne. Mieheni on yrittäjä ja minä olen tällä hetkellä työtön. Meillä on 3 3-5v. lasta.
Haen kyllä töitä, mutta jos sattuu että töihin pääsen, ei palkasta jää mitään käteen. Kolmen lapsen päivähoitomaksut on sen verran kovat.
Oikeistaan toivon, etten ennen ensi syksyä töitä saa, silloin maksut vähän helpottaisi kun 2 menisi eskariin.
jos miehesi ei ole koko ajan töissä, voisiko hoitomaksut olla silloin pienemmät? Lapset saa ruokaa hoidossa, matkoista saa verovähennystä... Oletko ottanut kaikki asiat huomioon? Kohta lapset ovat jo koulussa.
Ihan olen elämässäni kaikenlaista työtä tehnyt. Olen esimerkiksi istunut kaupan kassalla muutaman tunnin viikossa, ollut työttömänäkin. Tällä hetkellä tosin vakityö, jossa palkka noin 2600,- kuussa. Olen siihen enemmän kuin tyytyväinen.
Osaako joku oikeasti perustella, miksi ihmisen pitäisi saada ansiosidonnaista pitkiä aikoja? Kyllä minun mielestäni lähdetään siitä, että elanto ansaitaa töitä tekemällä. Joskus se leipä on leveämpi ja joskus kapeampi.
Jos nämä homat joku päivä loppuu, niin kyllä olen valmis ottamaan vastaan myös"huonomman paikan". Nykyisessä esimiesasemassani palkatessani uusia ihmisiä töihin, myös varmasti suosin niitä, joilla ei ole pitkiä aukkoja työhistoriassa. Äitiyslomat, hoitovapaat yms. ovat tietenkin asia erikseen.
Esimiesasemassa ja palkkaat uusia, silti palkka vain 2600?
Ekat kuukaudet sulla on se suojakin, ettei ole pakko ottaa huonompipalkkaista työtä vastaan.
Esimiesasemassa ja palkkaat uusia, silti palkka vain 2600?
Kuka idiootti tekee esimiestyötä noin surkealla palkalla? Huhhuh.
Kannattaa kuitenkin miettiä myös tulevaa. Lapset eivät ole aina pieniä ja työelämästäkään ei ole hyvä liiaksi erkaantua.