Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vantaan paras asuntoalue?

Vierailija
18.01.2011 |

Mikä alue Vantaalla paras perheasumiseen? Tarkoitan koko vantaata? Työpaikka muuttumassa itä-Vantaalle ja muutto olisi edessä, täältä maaseudun rauhasta.

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku asua niin ok. Jos haluaa liikuskella ympäristössä tms niin musta siellä on aika slummia. Esim.Rajatorppa

Vierailija
62/110 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkumpu on muuten hyvä, mutta siellä on huonommat kulkuyhteydet julkisilla.

Toki länsisuunnallakin on hyvät alueet, mutta ne huonot siinä vieressä ovat vastenmielisempiä kuin itäpuolen huonot alueet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se aluea on oikeasti ruvennut spurguuntumaan siinä rapistuvan Rajatorpan vaikutuksesta.

Ostari on karmeassa kunnossa ja osa kerrostaloista myyty sininauhaliitolle minkä kyllä kadulla huomaa. Ala-asteella (Rajatorppa ja Varisto) on melko levotonta. Kaksi ystääni opettaa ko.kouluissa.

Itse asutaan Kartanonkoskella ja puitteisiin ollaa tyytyväisiä. Ihmiset taas on enimmäkseen,no olevinaan parempaa väkeä. Ei oikein viihdytä

Ihan normaali ala-aste. Viime vuonna oli isot opetusryhmät säästöbudjetista johtuen, mutta se oli vain yhden vuoden ja sama tilanne kaikkialla Vantaalla.

Oppilasaines noin muuten ihan keskivertoista ja normaalin rauhallista. Variston koulu, 45 oppilaan kouluna, ihan kyläkoulu keskellä kaupunkia.

Meno luokan sisällä on ihan opettajasta kiinni. Väitän minä.

Vierailija
64/110 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin Rajakylän vierestä löytyy Kontula, Jakomäki, Länsimäki ja Mellunkylä.

Koulussa on mamu lapsiakin, koska osa oppilaista tulee Länsimäestä. Suurinosa kuitenkin ihan suomalaisia lapsia. Mielestäni Rajakylänkoulu on hyvä koulu.

Vierailija
65/110 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai, että idän huonot alueet lännen huonoja alueita parempia! Saanen kuolla nauruun! Ei tarvitse sanoa kuin Hakunila ja se riittää. Toki siellä niitä on PALJON enemmänkin.

Tässä aikaisempi ketju aiheesta. Siellä hiukan realistisempi näkemys:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1041515/mille_alueel…

Päiväkumpu on muuten hyvä, mutta siellä on huonommat kulkuyhteydet julkisilla.

Toki länsisuunnallakin on hyvät alueet, mutta ne huonot siinä vieressä ovat vastenmielisempiä kuin itäpuolen huonot alueet.

Vierailija
66/110 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakoti- ja rivitaloasuntoja, rauhalliset korttelit, ei ostaria tai asemaa missä jengi notkuis tai dokaisi, hyvät kulkuyhteydet, pururata ja ulkoilualueet vieressä, Jumboon 7min, lentoasemalle 10min, ei lentomelua.

Vierailija
67/110 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä alue. Ihania omakotitaloja, rauhallista. Tykkään tästä alueesta erittäin paljon.

Kävimme myös katsomassa taloja Nikinmäessä. Ihana alue!!! Vaikka en Itä-Vantaasta välitä.

Vierailija
68/110 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuivat sellasella pientaloalueella siellä (en tiedä onko edes kerrostaloja)

Vierailija
69/110 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaan kaupunki kylläkin sai erikoiserän rahaa koulutukseen liittyen viimevuonna ja käytti sen lähes pelkästään uusien 1-luokkien opetajien palkkaamiseen.

Mmm sen ansiosta luokkien oppilasmäärät on saatu pysymään hyvinkin inhimillisenä, toisin kuin vaikkapa Espoossa tai Helsingissä.

Lapseni käyvät itä-vantaalla 800 oppilaan koulua ja kummankin luokkakoko on vallan mainio, 1-luokkalaisen luokalla on oppilaita 18kpl ja 3-luokkalaisella 24 oppilasta ja sekin osin jaettuna 2 eri luokaksi/tunneiksi koska siinä on 2 opettajaa+koulunkäyntiavustaja mukana pyörimässä.

1-ja 2-luokalla lapsen luokalla oli oppilaita aina vain 16-18 lasta.

Myös opettajat (2kpl) pysyneet samoina.

Ap:n varsinaiseen kysymykseen voin suositella erästä aluetta n.10km päässä Tikkurilasta, itään päin siis. Lähes pelkästään omistusasuntoja/taloja, kuten omammekin.

Simonmetsä oli suht rauhallista 15v sitten, Tikkurilan aseman seutu ei niinkään.

Myyrmäkeen matkustin aikanaan Tikkurilasta 1h15minsuuntaansa töihin ja se ei kyllä olut kivaa..

kaiken

se aluea on oikeasti ruvennut spurguuntumaan siinä rapistuvan Rajatorpan vaikutuksesta.

Ostari on karmeassa kunnossa ja osa kerrostaloista myyty sininauhaliitolle minkä kyllä kadulla huomaa. Ala-asteella (Rajatorppa ja Varisto) on melko levotonta. Kaksi ystääni opettaa ko.kouluissa.

Itse asutaan Kartanonkoskella ja puitteisiin ollaa tyytyväisiä. Ihmiset taas on enimmäkseen,no olevinaan parempaa väkeä. Ei oikein viihdytä

Ihan normaali ala-aste. Viime vuonna oli isot opetusryhmät säästöbudjetista johtuen, mutta se oli vain yhden vuoden ja sama tilanne kaikkialla Vantaalla.

Oppilasaines noin muuten ihan keskivertoista ja normaalin rauhallista. Variston koulu, 45 oppilaan kouluna, ihan kyläkoulu keskellä kaupunkia.

Meno luokan sisällä on ihan opettajasta kiinni. Väitän minä.

Vierailija
70/110 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylästö, Kivistö, kannisto, Koivupää, Askisto.

Vierailija
71/110 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunut itse Jokiniemessä, Maarinkunnaksessa, Ilolassa, Hiekkaharjussa, Ruskeasannalla, Myyrmäessä, Tikkurilassa ja nyt Kartanonkoskella. Kartanonkoski erittäin siistiä ja rauhallista seutua, pelkkiä lapsiperheitä.

Jumbo myös vieressä, se on iso Plussa. Suosittelen lämpimästi!

Ruskeasanta ja Ilola myös kivoja, rauhallisia paikkoja, ainakin silloin kun itse olen siellä asunut.

Vierailija
72/110 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava ja rauhallinen alue.

Vierailija
73/110 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunut itse Jokiniemessä, Maarinkunnaksessa, Ilolassa, Hiekkaharjussa, Ruskeasannalla, Myyrmäessä, Tikkurilassa ja nyt Kartanonkoskella. Kartanonkoski erittäin siistiä ja rauhallista seutua, pelkkiä lapsiperheitä. Jumbo myös vieressä, se on iso Plussa. Suosittelen lämpimästi! Ruskeasanta ja Ilola myös kivoja, rauhallisia paikkoja, ainakin silloin kun itse olen siellä asunut.

ihan samalla tavalla kun nyt asut Kartanonkoskella, et Kartanonkoskessa.

Vierailija
74/110 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyin siellä 8 vuotta.

Millainen Kartanonkoski ja Pakkalanrinne? Ne hintatadoltaan ihan kohtuullisia itselle

Vierailija
75/110 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunut itse Jokiniemessä, Maarinkunnaksessa, Ilolassa, Hiekkaharjussa, Ruskeasannalla, Myyrmäessä, Tikkurilassa ja nyt Kartanonkoskella. Kartanonkoski erittäin siistiä ja rauhallista seutua, pelkkiä lapsiperheitä. Jumbo myös vieressä, se on iso Plussa. Suosittelen lämpimästi! Ruskeasanta ja Ilola myös kivoja, rauhallisia paikkoja, ainakin silloin kun itse olen siellä asunut.

ihan samalla tavalla kun nyt asut Kartanonkoskella, et Kartanonkoskessa.

Vierailija
76/110 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania retro-kerrostaloja kaikenkirjavine asukkeineen. Ihana hyväksyvä ja avara näkemys ihmisilllä ja jokainen saa olla oma itsensä kaikkine ominaisuuksineen!

Länsi-Vantaalle ei muutettaisi missään nimessä! Siellä on koko ajan jotain tappeluita ja järjestyshäiriöitä! Ja eikös siellä vastikään ollu jotain ongelmia nuorison kanssa, jotka hilluu ja heiluu asemilla???

Vierailija
77/110 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania retro-kerrostaloja kaikenkirjavine asukkeineen. Ihana hyväksyvä ja avara näkemys ihmisilllä ja jokainen saa olla oma itsensä kaikkine ominaisuuksineen!

Länsi-Vantaalle ei muutettaisi missään nimessä! Siellä on koko ajan jotain tappeluita ja järjestyshäiriöitä! Ja eikös siellä vastikään ollu jotain ongelmia nuorison kanssa, jotka hilluu ja heiluu asemilla???

Itä-Vantaalla tapahtuu kaikenlaista..

Länsi-Vantaa on vähän rauhallisempi. Ja asunnot kalliimpia. Johtuukohan siitä että Espoo on naapurissa :D

Vierailija
78/110 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-Vantaalla on aina kauheita jonoja, etenkin kehä kolmosella....

Siksi siis annan ääneni Idälle!

Vierailija
79/110 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä oli niitä alueita, joilta me etsittiin ja yhteen niistä päädyttiin. Varsinkin jos maalta muuttaa, kannattaa ottaa lentomelu huomioon. Vapaalassa on lentomelua ja tontit on tosi pieniä, kun vanhoille tonteille on tungettu uusia taloja.

http://kartta.vantaa.fi/ - valitse ympäristö - melu - lentomelu

Ja kyllä se päivittäinen työmatkaliikenne kannattaa huomioida, ajan myötä autossa istuminen ruuhkissa kyllä alkaa kyllästyttää.

Meillä kriteerinä oli radan läheisyys.

Vierailija
80/110 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-Vantaalla: Vapaala, Kivistö, Vantaankoski, Linnainen. Keski-Vantaalla: Pakkala, Kartanonkoski, Tammisto, Ylästö. Itä-Vantaalla: Päiväkumpu, Leinelä, Ilola, Ruskeasanta, Nikinmäki, Vierumäki, Leppäkorpi, Jokivarsi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi