Vantaan paras asuntoalue?
Mikä alue Vantaalla paras perheasumiseen? Tarkoitan koko vantaata? Työpaikka muuttumassa itä-Vantaalle ja muutto olisi edessä, täältä maaseudun rauhasta.
Kommentit (110)
Vai etsittekö kerros/rivari-asuntoa.
Järvenpää vois olla kans vaihtoehto. Vantaalla on asunnot kalliimpia.
Etkö voi kertoa työpaikkasi aluetta, jolloin paikalliset pystyy antamaan tarkempia ehdotuksia. Poikittaisliikenne on surkeahko, mutta joillakin väleillä esim. linja-autoja kuljee suht hyvin.
no ei todella ole, kommentoijalta unohtui näköjään mainita myös siellä sijaitseva myyrmäki ja martinlaakso, aivan järkyttäviä ghettoalueita molemmat. Pähkinärinnekin on siitä ostarin ympäriltä ihan ghettoa. Been there, nykyään onnellinen Itä-Vantaalainen =)
Se missä työpaikkani sijaitsee ei ole väliä, sillä minulla on yritys ja liukuvat työajat, eli matkustan vaikka tunnin tai puolitoista töihin jos on tarpeen. Minulle on tärkeintä koti ja alue, että viihdyn siellä ja perheeni viihtyy :)
Joojoo.. Jos joku alue lähellä on huonompi, niin ei kai se tarkoita, että koko alue on huono? Siellä Itä-Vantaalla niitä gettoja varsinkin löytyy! Korso, Koivukylä, Asola, Rekola, Hakkila jne.
Esim Friherrs (Vapaala) on todella arvostettua, ns Vantaan Westend.
Ap, voit itse käydä googlenkatunäkymällä kurkkaamassa eri paikkoja!
Suosittelen erittäin lämpimästi Päiväkumpua itä-Vantaalla! Olemme asuneet täällä 2 vuotta ja mihinkään muualle en haluaisi enää muuttaa. Rauhallista, lapsiperheitä, oma hyvä koulu, muutama päiväkoti, ulkoilualueita, kauppa, helposti Lahdentietä Helsinkiin, Tikkurilaan 10 min. Lähellä sijaitsevat Koivukylä ja Rekola ovat nykyään paljon 90-luvun mainettaan siistimpiä paikkoja, niiden läheisyyttä ei mielestäni voi laskea millään tapaa miinukseksi.
Joojoo.. Jos joku alue lähellä on huonompi, niin ei kai se tarkoita, että koko alue on huono? Siellä Itä-Vantaalla niitä gettoja varsinkin löytyy! Korso, Koivukylä, Asola, Rekola, Hakkila jne.
Suuret osat Korsosta, Asolasta, Rekolasta (Reckhals) ja Hakkilasta (Haxböle) ovat muuten ok-talovaltaista aluetta. Voinemme siis leimata Vapaalan (joka muuten kuuluu Myyrmäen eli Myrbackan suuralueeseen) slummiksi Myrtsin keskustan perusteella? Vai onko niin, että koko alueen leimaaminen parin geton perusteella on sallittua vain sinulle...? ;)
Esim Friherrs (Vapaala) on todella arvostettua, ns Vantaan Westend.
Ap, voit itse käydä googlenkatunäkymällä kurkkaamassa eri paikkoja!
Suuret osat Korsosta, Asolasta, Rekolasta (Reckhals) ja Hakkilasta (Haxböle) ovat muuten ok-talovaltaista aluetta. Voinemme siis leimata Vapaalan (joka muuten kuuluu Myyrmäen eli Myrbackan suuralueeseen) slummiksi Myrtsin keskustan perusteella? Vai onko niin, että koko alueen leimaaminen parin geton perusteella on sallittua vain sinulle...? ;)
Nyt osui muuten omaan nilkkaan, ihan huomaamatta.
PS Vapaala ei kuulu Myyrmäkeen. joka sekin suurelta osin omakotitaloaluetta.
älkää olko niin mustavalkoisia.
Itse asun Ilolassa, Itä-Vantaalla, lähellä Tuusulan rajaa. Täällä(kin), kuten lähes jokaisessa kaupunginosassa, on ns. parempiosaisia ja sitten niitä ei-niin-hytätuloisia. Ilolassa on rivaria, paritaloa, aso-kämppää, mutta myös miljoonaluokna huviloita ja ok-taloja. Kaikkea löytyy, paitsi kerrostaloja. Näin on Itä-Vantaalla joka puolella, niin Ruskeasannassa, Tikkurilassa, Itä-Hakkilassa, Päiväkummussa, Rekolassa jne. Myös siellä kiistellyssä Lännessä:)
Itse pidän Ilolasta, rauhallista, paljon lapsiperheitä, hyvät liikenneyhteydet, puistot, koulut jne lähellä.
t.32v Itä-vantaalla asunut 3 lapsen äiti
Vapaala ei kuulu Myyrmäkeen. joka sekin suurelta osin omakotitaloaluetta.
Vapaala kuuluu kuin kuuluukin Myyrmäen suuralueeseen. Eli asut Myrtsin slummissa.
vasta 1960-luvulla Vapaalaksi.
Kaikki alkuperäiset kutsuvat aluetta Frisuksi tai Friherrsiksi.
se aluea on oikeasti ruvennut spurguuntumaan siinä rapistuvan Rajatorpan vaikutuksesta.
Ostari on karmeassa kunnossa ja osa kerrostaloista myyty sininauhaliitolle minkä kyllä kadulla huomaa. Ala-asteella (Rajatorppa ja Varisto) on melko levotonta. Kaksi ystääni opettaa ko.kouluissa.
Itse asutaan Kartanonkoskella ja puitteisiin ollaa tyytyväisiä. Ihmiset taas on enimmäkseen,no olevinaan parempaa väkeä. Ei oikein viihdytä
itse mm. Asolassa ja Korsossa asuneena, HUOM!! Isossa ok-talossa, en voi suurin surminkaan väittää alueta ghettoksi. Korson keskustan on ok aika paha, mutta suurin osa okt-aluetta. Asolassa asuu vain lapsiperheitä ja mummoja isoissa rintamamiestaloissaan, isot puutahraht jne. Mitä ihme ghettoa tämä on???
puhuu joku, joka ei tiedä ja turhaa mustamaalaa hyviä seutuja...
se aluea on oikeasti ruvennut spurguuntumaan siinä rapistuvan Rajatorpan vaikutuksesta.
Ostari on karmeassa kunnossa ja osa kerrostaloista myyty sininauhaliitolle minkä kyllä kadulla huomaa. Ala-asteella (Rajatorppa ja Varisto) on melko levotonta. Kaksi ystääni opettaa ko.kouluissa.
Itse asutaan Kartanonkoskella ja puitteisiin ollaa tyytyväisiä. Ihmiset taas on enimmäkseen,no olevinaan parempaa väkeä. Ei oikein viihdytä
T: toinen Vapaalalainen, jonka lapset yksityiskoulussa, joten kouluista en osaa sanoa.
PS Vapaala ei kuulu Myyrmäkeen. joka sekin suurelta osin omakotitaloaluetta.
Terveisiä täältä Myrtsin kupeesta.
Vai että ihan ironiaa. Vapaala ei kuulu Myyrmäkeen. joka sekin suurelta osin omakotitaloaluetta.
Vapaala kuuluu kuin kuuluukin Myyrmäen suuralueeseen. Eli asut Myrtsin slummissa.
T: toinen Vapaalalainen, jonka lapset yksityiskoulussa, joten kouluista en osaa sanoa.
eivät ole yksityiskouluissa?
Itä-Vantaalla.
Älä muuta Länsi-Vantaalle, siellä on kamalia lähiöitä ja poikittaisliikenne on aika huonoa.