Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunteeko kukaan laihaa karppaajaa?

Vierailija
18.01.2011 |

kaikki mun tutut ja FB-kaverit,jotka hehkuttaa karppausta on aivan valtavia. Mä voisin vähän edes uskoa karppaukseen, jos edes kuulisin jonkun olevan laiha ja karppaaja...

Kommentit (254)

Vierailija
221/254 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että 95% näistä 'karppaajista' ei osaa edes nimetä makroravintoaineita, saatika sitten tietäisivät miten koostetaan terveellinen ja opikeaoppinen karppiateria. Saman verran näyttää (ei siis yhtään) älliä olevan päässä näillä vt-uskovaisilla karppikriitikoilla. Proteiinidieetti ja munuaiset hajoilee, höpölöpö. Tollot. Ei tällaisen lauman kanssa voi keskustella mistään kun olette pihalla kuin lumiukot eikä asiatietoa ole pätkän vertaa. Koettakaa ensin selvittää perustasiat ja tulkaa sitten keskustelemaan.

Vierailija
222/254 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettakaa ensin selvittää perustasiat ja tulkaa sitten keskustelemaan.

Miksi minun pitäisi tietää asiasta mitään? Olen hoikka ja juoksen 2 maratoonia vuosittain mm. makaroonin ja ruisleivän avulla. Tarvitsen hiilareita, jotta jaksan juosta. Terve olen kuin pukki!

Lähdetkö kanssani skabaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/254 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi tietää asiasta mitään?

Ei miksikään, riittää kun et kommentoi asiaa, jos ei kerran tietoa ole.

Vierailija
224/254 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kaveri ei saa tarpeeksi kuitua ja se sulamaton liha muhii siellä suolessa viikkotolkulla, ennenkuin löytää tiensä ulos. Se on mädän lihan haju. Myös juusto saa kakan haisemaan kauhealle, jos kuitu ei vapauta sitä aika nopeasti suolen läpi.

Vierailija
225/254 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin karppaa virallisten normien mukaan, mutta välttelen huonoja hiilihydraatteja.

En meinaa pysyä normaalipainoisena vaan paino meinaa koko ajan laskea alipainoisen puolelle.

En syö lisättyä sokeria, valkoisia jauhoja, riisiä, perunaa.

Syön itsetehtyä ns kotiruokaa: voissa paistettua lihaa ja kalaa kasviksilla ja salaateilla. Juustoja, marjoja, siemeniä, rahkaa, tummaa suklaata makea nälkään jne.

En mainosta ruokavaliotani kenellekään, vaan esim juhlissa otan pienen palan kermakakkua tms, koska mielestäni on loukkaavaa emäntää kophtaan tehdä ruokavaliostaan numeroa.

Ja vielä: en ole koskaan ollut millään laihiksella tai erityisdieetillä, tämä vhh on ensimmäinenn elämässäni ja olen 40+ vuotta. En ole siis mikään elämäntapahörhö.

Vierailija
226/254 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miksikään, riittää kun et kommentoi asiaa, jos ei kerran tietoa ole.

Se on keskustelun aihe!

Jotain on siis pielessä sanoo mun empiiriset tutkimukset. Aika moni muukin sanoo samaa.

Vastaa sinä kun tiedät? Miksi karpit on usein läskejä tai erittäin läskejä?

Vierailija
227/254 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtui sanoa, että ennen tätä vhh:ta minulla meni kymmeniä euroja per kk allergia- ja astmalääkkeisiin, nyt ei enää senttiäkään.

Aika paljon saatte paskanhajusta vääntää, että palaisin lääkkeistä riippuvaksi superallergikoksi :)

Vierailija
228/254 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin karppaa virallisten normien mukaan, mutta välttelen huonoja hiilihydraatteja.

En meinaa pysyä normaalipainoisena vaan paino meinaa koko ajan laskea alipainoisen puolelle.

En syö lisättyä sokeria, valkoisia jauhoja, riisiä, perunaa.

Syön itsetehtyä ns kotiruokaa: voissa paistettua lihaa ja kalaa kasviksilla ja salaateilla. Juustoja, marjoja, siemeniä, rahkaa, tummaa suklaata makea nälkään jne.

En mainosta ruokavaliotani kenellekään, vaan esim juhlissa otan pienen palan kermakakkua tms, koska mielestäni on loukkaavaa emäntää kophtaan tehdä ruokavaliostaan numeroa.

Ja vielä: en ole koskaan ollut millään laihiksella tai erityisdieetillä, tämä vhh on ensimmäinenn elämässäni ja olen 40+ vuotta. En ole siis mikään elämäntapahörhö.

Mä olen 46 vuotta, painoindeksini on aina ollut siinä 19 pintaan ja olen aina syönyt paljon hiilihydraatteja, vain vähän rasvaa ja lihaa tuskin lainkaan. Eipä ole tarvinnut koskaan laihiksia pitää...

Vierailija
229/254 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten sanoin tämä ei ole minulle laihis -

mutta kun kysymys kuului, että onko laihoja karppeja vastasin siihen. Ja olenhan toki laihtunut myös 8 kg sen lisäksi, etten tarvitse allergialääkkeitä enää.

En tosin karppaa virallisten normien mukaan, mutta välttelen huonoja hiilihydraatteja. En meinaa pysyä normaalipainoisena vaan paino meinaa koko ajan laskea alipainoisen puolelle. En syö lisättyä sokeria, valkoisia jauhoja, riisiä, perunaa. Syön itsetehtyä ns kotiruokaa: voissa paistettua lihaa ja kalaa kasviksilla ja salaateilla. Juustoja, marjoja, siemeniä, rahkaa, tummaa suklaata makea nälkään jne. En mainosta ruokavaliotani kenellekään, vaan esim juhlissa otan pienen palan kermakakkua tms, koska mielestäni on loukkaavaa emäntää kophtaan tehdä ruokavaliostaan numeroa. Ja vielä: en ole koskaan ollut millään laihiksella tai erityisdieetillä, tämä vhh on ensimmäinenn elämässäni ja olen 40+ vuotta. En ole siis mikään elämäntapahörhö.

Mä olen 46 vuotta, painoindeksini on aina ollut siinä 19 pintaan ja olen aina syönyt paljon hiilihydraatteja, vain vähän rasvaa ja lihaa tuskin lainkaan. Eipä ole tarvinnut koskaan laihiksia pitää...

Vierailija
230/254 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaloreita, joten en pistäis karppauksen piikkiin...

Vierailija
231/254 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina syönyt paljon hiilihydraatteja, vain vähän rasvaa ja lihaa tuskin lainkaan. Eipä ole tarvinnut koskaan laihiksia pitää...

Makunsa kullakin sano Musti kun muniansa nuoli. Laihtuuhan sitä vaikka rotanmyrkyllä, kuten THL:n pääjohtaja Puska on viisaasti todennut.

Vierailija
232/254 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin syö vihanneksia ja hedelmiä, että saavat niistä kuituja?

Vierailija
233/254 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makunsa kullakin sano Musti kun muniansa nuoli. Laihtuuhan sitä vaikka rotanmyrkyllä, kuten THL:n pääjohtaja Puska on viisaasti todennut.

Vierailija
234/254 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen mun isän joka nyt on normaalipainossa (ylärajalla silti). Ennen karppaamista hän oli 30kg ylipainoinen. Hoikka ei ole vieläkään eikä hänestä varmaan koskaan tulekaan hoikkaa, mutta terveempi toki kuin vielä pari vuotta sitten.

Vierailija
235/254 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikavähän kaloreita, joten en pistäis karppauksen piikkiin...

Siis eikös laihduttaessa pidä saada vähemmänkaloreja kuin kuluttaa? Saakohan tuolla ruokavaliolla jopa vähemmän kaloreja kuin syömällä light tuotteita?

Vierailija
236/254 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähähiilihydraattista dieettiä ei suositella raskaana oleville naisille, ihmisille joiden painoindeksi on alle 20, ihmisille joilla on kihdin riski sekä ihmisille, joilla on sappikivien tai mahahaavan riski. Munuaisten vajaatoiminnasta kärsiville vähähiilihydraattinen ruokavalio ei sovi ollenkaan.

Vierailija
237/254 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen mieheni joka on hoikka ja karppaa. Kolme vuotta sitten otetuissa kuvissa hänellä on pulleroisemmat posket ja pömppömahaa, sen jälkeen on alkanut karppaamaan ja nyt on normaalin hoikka mies.

Itse olen pläski kyllä, mutta en olekaan saanut itseäni vielä karppaususkovaiseksi. :(

Vierailija
238/254 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin syö vihanneksia ja hedelmiä, että saavat niistä kuituja?

On laskennallisesti varsin helppo todistaa, että karppaajt saavat keskimäärin paljon ravinteikkaampaa ja laadullisesti parempaa ruokaa kuin runsashiilihydraattisesti syövät. Eihän nykyisiin virallisterveellisiin ravitsemussuosituksiin enää kuulu perunta, riisit eikä makaronit, tiedoksi vain maratoonarille, että kantsis syödä vähän terveellisemmin.

Vierailija
239/254 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tosin ole laiha, mutta hoikka kyllä 167/57.

Tiukasti karpaten lähti kiloja, jotka eivät ole vähän vapaammin syömällä tulleet takaisin. Syön työpaikkaruokalassa ja kyllä minusta se lounas on ihan helppo koostaa salaatista ja kasviksista + proteiinilähteestä. Perunat ja leivät jää ottamatta, mutta eipä niissä paljoa menetäkään.

Aloin muinoin karppaamaan, kun kuulin, että siitä voisi löytää avun piinalliseen migreeniin. Sainkin ruokavaliosta avun, enkä aio palata niille vanhoille tuskien teille.

Vierailija
240/254 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähähiilihydraattista dieettiä ei suositella raskaana oleville naisille, ihmisille joiden painoindeksi on alle 20, ihmisille joilla on kihdin riski sekä ihmisille, joilla on sappikivien tai mahahaavan riski. Munuaisten vajaatoiminnasta kärsiville vähähiilihydraattinen ruokavalio ei sovi ollenkaan.

Mitähän soopaa sinä nyt suollat? Kuka ei suosittele raskaana oleville ja laihoille? Mistä olet saanut päähäsi tuollaisia hupsutuksia? Ei missään ravintosuosituksissa ole mitään tuollaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä