Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meneekö lapsesi sairaana etävanhempansa luokse ?

Vierailija
18.01.2011 |

Mulla alkaa olla mitta niin täynnä! Mieheni ex vaimo tuo heidän 2 ja 6 vuotiaat lapsensa aina meille hoitoon, kun he ovat sairaana. Lapset ovat meillä normaalisti 2 krt kuussa pidennetyn viikonlopun sekä äidin omien menojen vuoksi useita päiviä aina viikollakin. Viikonlopputapaamisina lapset tuodaan usein kuumeisina ja flunssaisina meille. "Ylimääräiset" päivät menevät usein samoissa merkeissä. Yöt menevät itkeviä sairaita pikkuisia lohduttaessa ja kuumelääkettä antaen. Nyt on tilanne se,että omien kouluikäisten tyttöjeni sairaspoissaolot ovat viimeisen kolmen kuukauden aikana olleet suuret, koska luonnollisesti mieheni lapset tuovat mukanaan lähes joka kerta jonkun uuden viruksen.

Miten näissä tapauksissa kuuluu toimia? Kuuluuko "meidän perhe" kärsiä kaikki sairastelut siksi,että mieheni exvaimo saa toteuttaa kaikki omat huvittelunsa ja menonsa ? Kuuluko lapsen sairastaa kotonaan vai etävanhemmallaan ?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos heidän on ihan pakko erota, niin mikä pakko on hankkia uusi puoliso ja hankkia vielä lapsia sen kanssa? Ei ole oikein lapsia kohtaan minun mielestäni sellainen.

Minä ihan odotin tätä, jännä että tämä tuli tässä ketjussa vasta nyt. Liekö sitten kieli poskessa kirjoitettu vai ei.

Terveisin pienen lapsen äiti joka ei halunnut erota mutta jonka lapsen isä halusi uuden nuoremman petikumppanin luokseen asumaan

Vierailija
42/48 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi jää luokseni sairastamaan ja menee isälleen vaikka seuraavana viikonloppuna, ei se ole pois minun vapaa-ajastani.

Minulla on onneksi vapaat viikonloput, joten todella harvoin on sellaista menoa, että maailma pysähtyy, jos lapset eivät lähde isälleen. Tyttöjen kanssa -viikonloppuja voi myös siirrellä.

Joku tuolla ylempänä totesikin, että näissä voi käyttää ihan järkeäkin. Minusta tuo periaate, että lapsi toipuu siellä, missä on sairastunutkin, kuulostaa hyvältä. Ja nyt tarkoitan ihan kunnon tauteja, en mitään pientä flunssanpoikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on onneksi vapaat viikonloput, joten todella harvoin on sellaista menoa, että maailma pysähtyy, jos lapset eivät lähde isälleen. Tyttöjen kanssa -viikonloppuja voi myös siirrellä.

Kaikenlisäksihän on niin, että parisuhteessakin joutuu joskus perumaan tyttöjen kanssa -viikonloppuja. Lapsi sairastuu ja se puoliso sairastuu. Joten ei aina onnistu menot. Itsellä ei ole onnistuneet menot senkään takia, kun ei ole ollut rahaa, kun se toinen on ne tuhlannut. Nyt sentään voin syyttää vain itseäni siitäkin.

Lapset siirtyvät, jos ovat terveitä tai pikkunuhassa/kuumeessa. Oksennustautiset ja tosikipeät eivät siirry, tietenkään. Samoin sanoisin, että jos etävanhempi on tositositosi kipeänä, ei lapsi tietenkään siirry sinne sairastumaan. Järkeä peliin!

Meillä on onneksi isovanhemmatkin, jotka voivat tulla hätiin tarvittaessa.

Vierailija
44/48 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä toimitaan näin: jos miehen etälapset ovat kipeitä, emme ota heitä siksi viikonlopuksi vaan siirrämme tapaamisviikonloppua. Ja jos yhteinen lapsemme on kipeä, teemme samoin. Tämä on sopinut mieheni ex-vaimolle. Hänkin ymmärtää ettei ole järkeä tartuttaa kaikkia.

Vierailija
45/48 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miehen 4- ja 6-vuotiaat tulevat usein kipeinä meille. Meillä on pieni vauva, ja kyllä harmittaa, kun vauva saa sisaruksiltaan tauteja. Tuntuu myös kurjalta kieltää isosisaruksilta pienen halailu ja suukottelu, mutta en halua oksennustautista/kuumeista lasta niin lähelle vauvaa. :/

Jos olisitte ydinperhe, niin silloinkin vauva saisi sisaruksiltaan tauteja. Ei sisarukset ole vain mikään juhla/pyhäjuttu, jotka otetaan arkea elävöittämään, vaan ihan ihmisiä.

Vierailija
46/48 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mennään tilanteen mukaan. Vatsataudissa ei lapsia kuljeteta suuntaan tai toiseen. Etäisällä ja lähiäidillä on kummallakin pieniä lapsia uusissa suhteissa. Eli jos isävkl tullessa lapset oksentaa, siirtyy vierailu seuraavaan viikonloppuun, vastaavasti jos lapset alkaa oksentaa isän luona niin parantelevat siellä homman loppuun ja palaavat vasta sitten kotiin. Flunssat ei vaikuta vierailuihin, influenssa toki erikseen. Isä ei tahdo kovassa taudissa sinne lapsia tartuttamaan heidän porukkaa, ja äitinä mielummin hoidan sairaat lapset itse kotona. Yhdellä lapsista on vaikea astma, johon tarvitsee usein extra apua sairastaessa.

Vierailija
47/48 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan perheeseen kuuluu myös miehen etälapset, halusi tai ei. Ja ex-vaimo ei päätä että lapset tulevat luoksenne sairaana, vaan järjestelyyn suostuva mies.

Vierailija
48/48 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai lähetät myös omat tyttäresi pois kotoa silloin kun miehen lapset on tulossa isäviikonlopulle ja omat lapsesi on sairaana?