Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin laitatte tiskirätin astianpesukoneessa? Onko teillä erillinen paikka sitä varten?

Vierailija
18.01.2011 |

Vai miten se siellä pestään? Ruokailuvälineiden lokerikkoonko tungen??

Olen aina käyttänyt rättiä ja sit heittänyt pois. Nyt kaveri sanoi, että sen voikin pestä koneessa. En vaan tajua, miten se sinne laitetaan...

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän astianpesukoneen ohjeessa kyllä lukee ettei saa laittaa vettä imeviä materiaaleja, kuten tiskirättejä koneeseen.. mut enpä nyt tiedä olisko siitä suurta haittaa,kuitenkin ihan pyykkikoneessa pesen.

niin iso ole, että litrakaupalla imisi vettä itseensä :)

Vierailija
22/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhoo mitään niin paljon kun pestyjä rättejä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana ketju! ja jos ap on tosissaan niin tommosia hassuja black outteja tulee välillä:D

taidan käyttää tätä jossain ja kysyä samaa ihan tosissaan joltain.

kiitti ap:D

Vierailija
24/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä rahaa ostaa uusia En inhoo mitään niin paljon kun pestyjä rättejä

No sepä hienoa.

On kuitenkin hieman vaikea käsittää, miksi inhoat pestyjä enemmän kuin vaikka paskaa, joten selitäpä vielä!

Vierailija
25/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monet myös kotona, esim. minä.

Tiskiharjat, tiskirätit ja rasvaiset teräsvillat saa puhtaaksi astianpesukoneessa ja ko. kone yleensä pyörii päivittäin.

Pesukoneeseen ei aina riitä pyykkiä koville lämpötiloille.

Vaikka ap. olisi trolli, niin metsään meni.

jes, mikä järjrn jättiläinen, eihän noin hönöjä ole oikeesti

Vierailija
26/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku saisi kehittää sitä varten muovisen halsterin.

Vierailija
27/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vaihteeksi kiva avaus tällä palstalla. :)

Vierailija
28/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä uusavuttomuuden kulta-aikana kaikki on mahdollista!!

Vierailija
29/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se tiskirätti desinfioituisi tiskikonemyrkyillä hyvin. Joku saisi kehittää sitä varten muovisen halsterin.

ihan hyvin 60 asteen ohjelmallakin, ei siihen mitään myrkkyjä tarvita.

Vierailija
30/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vittuu, peseekö joku tiskirätin astianpesukoneessa)

puhuuks joku oikeesti tolleen... "mitä vittuu" ??

Vierailija
31/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vittuu, peseekö joku tiskirätin astianpesukoneessa)

puhuuks joku oikeesti tolleen... "mitä vittuu" ??

Etkö ole koskaan kuullut?

Vierailija
32/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pesen sekä astianpesukoneessa että lakanoiden ja pyyhkeiden kanssa pesukoneessa.Astianpesukoneessa laitan rätin vaan korin reunalle (Huom ei pesuainesäiliön kohdalle). Astainpesukoneessa ollut rätti ei ala haisemaan niin nopeasti eli olen päätellyt, että siellä siitä kuolee bakteerit paremmin.

Vierailija
33/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiskirätti puhdistuu hyvin, esim. bamburätin voi hyvin heittää sinne.

Lähinnä ihmettelen vastaajia, jotka pitävät ap:ta huvittavana ja hölmönä...

Vierailija
34/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astianpesukoneessa pestään esim. ravintoloissa ja monet myös kotona, esim. minä.

Tiskiharjat, tiskirätit ja rasvaiset teräsvillat saa puhtaaksi astianpesukoneessa ja ko. kone yleensä pyörii päivittäin.

Pesukoneeseen ei aina riitä pyykkiä koville lämpötiloille.

Vaikka ap. olisi trolli, niin metsään meni.

Joka tapauksessa se kone pyörii päivittäin, niin siellähän se rättinkin hyvin puhdistuu!

enemmän mua ällöttää ne likaset rätit, mitä ei ikinä pestä!

Vierailija
35/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta kertaa, ihan taisi yläasteen köksänopettaja tämän neuvoa. Tosin mielestäni esim. Wettex rätti ei kauhean montaa pesua kestä, astianpesukoneen aine on varmaankin niin vahvaa, että haperoituu.Parempi keino on keittäminen pesupulverivedessä.

Meillä tyypillisesti tiskirätti alkaa haista järkyttävän pahalle, kun mieheni jättää sen myttyyn tiskialtaan pohjalle ja joku kaataa siihen päälle maitoa tms. Hyi yök. Mullakin on matala kynny ottaa uusi rätti käyttöön, mutta jos nyt just 2 päivää on ollut käytössä ja alkaa haista niin keitän tai pesen sen.

Tavallisen pyykin sekaan 40 asteeseen en tuollaista haisulirättiä laita, kuvottaa ajatuskin.

Vierailija
36/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisen pyykin sekaan 40 asteeseen en tuollaista haisulirättiä laita, kuvottaa ajatuskin.

nyt olekaan tarkoitus pestä neljässäkympissä, vaan 60 asteessa, kuten muutkin rätit, pyyhkeet ja sensellaiset, jotka tarvitsevat korkeamman lämpötilan puhdistuakseen.

Vierailija
37/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt olekaan tarkoitus pestä neljässäkympissä, vaan 60 asteessa, kuten muutkin rätit, pyyhkeet ja sensellaiset, jotka tarvitsevat korkeamman lämpötilan puhdistuakseen.

ei välttämättä riitä tiskirättien bakteerien tappamiseen. Tästä oli joku marttojen tekemä tutkimus muutama vuosi sitten. Ennenhän tiskirättejä keitettiin usein. Tiskikoneessa on niin tujut myrkyt, että bakteerit kuolevat.

Vierailija
38/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa se 60 astetta pyykkiaineella ei välttämättä riitä tiskirättien bakteerien tappamiseen. Tästä oli joku marttojen tekemä tutkimus muutama vuosi sitten. Ennenhän tiskirättejä keitettiin usein. Tiskikoneessa on niin tujut myrkyt, että bakteerit kuolevat.

bakteerit haitallisia?

Mä huuhtelen tiskirätin aina kylmällä vedellä ja panen sen sellaiseen paikkaan, jossa se kuivuu hyvin, ja vaihdan aika usein. Enpä usko, että siinä mitään kauheita bakteereja kasvaa. Olen lukenut, että tiskirätissä on paljon hyviä kodin bakteereja, jos nyt perushygienia on hallussa.

Bakteeritonta kohtaa ei ole olemassakaan, ja mitään autoklaavia ei kotioloissa tarvitse.

Vierailija
39/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä huuhtelu ei riitä, eikä sen puoleen 60 astetta.

Tämä ei ole uskonasia.

Astianpesukone on hyvä tässä.

Itse asiassa se 60 astetta pyykkiaineella ei välttämättä riitä tiskirättien bakteerien tappamiseen. Tästä oli joku marttojen tekemä tutkimus muutama vuosi sitten. Ennenhän tiskirättejä keitettiin usein. Tiskikoneessa on niin tujut myrkyt, että bakteerit kuolevat.

bakteerit haitallisia? Mä huuhtelen tiskirätin aina kylmällä vedellä ja panen sen sellaiseen paikkaan, jossa se kuivuu hyvin, ja vaihdan aika usein. Enpä usko, että siinä mitään kauheita bakteereja kasvaa. Olen lukenut, että tiskirätissä on paljon hyviä kodin bakteereja, jos nyt perushygienia on hallussa. Bakteeritonta kohtaa ei ole olemassakaan, ja mitään autoklaavia ei kotioloissa tarvitse.

Vierailija
40/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duudeliduu..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi