Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vetämätön lapsi, jaksaako puhua?

Vierailija
25.02.2011 |

Eilen päivällä nousi kuume, illalla oksensi muutaman kerran. Tänään ollut kuumetta,15.30 mittasin 40, jolloin annoin supon (aamulla annettiin myös suppo) Kuume ei silti ole laskenut kuin 38.8.

Lapsi vain makaa sohvalla, on kyllä hereillä ja jotakin sanoo silloin tällöin (haluan vettä/piparin/tikkarin, olen kipeä) muuten vain makaa ja on väsynyt ja vetämätön. Varasin ajan lääkäriin, koska tuo vetämättömyys huolestuttaa, mutta jos lapsi puhuu kuitenkin silloin tällöin, niin onko tämä vain normaalia sairauden aiheuttamaa väsymystä ja minä liian herkästi lapset lääkäriin vievä äiti?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja riippuu paljon iästä myös. Maidän yhdellekin lapselle jos nousisi noin korkea kuume.en kauan katselisi koska ei ole koskaan ollut noin korkeaa kuumetta..

Vierailija
2/8 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makasin sohvalla/vessan lattialla kuumeessa enkä jaksanut edes puhua.

Koskaan ennen ei ole ollut veto niin pois,lapset varmaan kuivuu herkemmin joten ihan ok viedä lekuriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

annat kai panadol+burana yhdistelmän? Meillä ainakaan pelkkä Panadol ei tehnyt juuri mitään.

Aika väsyneeltä kuullostaa, me lähdettiin tossa kunnossa päivystykseen, mutta oltiinkin annettu kunnon lääkkeet eikä tehoa...

Vierailija
4/8 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut sitten, kun ovat, makaavat vain. lapsi on terve, kun leikkii :) käy ihmeessä lääkärissä ihan varmuuden vuoksi.

Vierailija
5/8 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitää toista kiusata noin:( vie lääkäriin

Vierailija
6/8 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän neiti oli n kaks viikkoa sitten kipeä (korkea kuume, oksentelua) ja sairaalassa todettin vakava pneumokokkisepsis.

Vierailija
7/8 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä poika 7v, kuumeisena makaa kyllä sohvalla mutta höpöttää koko ajan, yleensä on aika hiljainen.

Vierailija
8/8 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sohvalla samanlainen kuumepotilas juuri.

Mutta sitten kun puhutaan tajunnantason laskusta se tarkoittaa ettei lapsi reagoi puhutteluun juuri ollenkaan. Tämänkin olen kokenut kuumeisen kaksivuotiaan kanssa, silloin oli jo suonensisäinen antibioottikuuri tarpeen. Mutta jos lapsi on vaisu ja vetämätön voi kotona seurata ihan rauhassa.

Jos sua silti hermostuttaa ja lääkäriajan saat niin käy toki kääntymässä, oman mielenrauhan takia! Useimmat lääkärit ovat sitä mieltä että lapslla ei ole turhaa lääkärikäyntiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme