Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakuutus sairauden varalle. Kuinka monella sellainen täällä on?

Vierailija
18.01.2011 |

Mies oli sitä mieltä, että olen hullu kun en ota. Mutta liian kallis, huonot ehdot mun mielestä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelakin jotain korvaa, maksammehan kaikenlaisia vakuutusmaksuja jo palkasta ym suoraan.

Kannattaa katsoa kelan sivuilta, mitä kaikkia korvauksia saa. Matkoihin,on maksukatot jne ei ketään heitteille jätetä. Samalla voi säästellä erilliselle tilille vaikka parikymppiä kuussa pahanpäivänvaralle.

Kaikki vapaaehtoiset vakuutukset sulkee aina joitain sairauksia pois, ja voiko olla aina varma, jos sairastuu että korvauksia saa.Aina on joku porsaanreikä.

Vierailija
2/11 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yhtään harmittanu, kun vietin 3 viikkoa sairaalassa ja siihen päälle puoli vuotta antibioottia ja kipulääkkeitä. Omavastuu tais olla 100eur (taisi tulla täyteen jo ihan muutamasta sairaalapäivästä), sen jälkeen kaikki kulut korvattiin.

Elämässä sattuu ja tapahtuu aina. Ei ole yhtään tyhmää varautua näihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka äitinsä on ottanut hänelle lapsena. Ehdot ovat hyvät, tosin vuosimaksu kiipii koko ajan ylös erilaisin indeksiperustein. Tästä oli hyötyä kun hoitovapaalla ollessani mies sairastui ja oli paljon sairaalassa ja sairaslomalla.

Mulla ei ole ja toistaiseksi en ole tarvinnut. Ovat nykyään ihan käsittämättömän kalliita ja lisäksi huonoja ehdoiltaan.

Vierailija
4/11 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen rahapuolta ja kotona lapsen kanssa ollessa pitää säästää ja näkymättömästä on helpoin säästää. Tietysti voi kaikkea sattua, mutta ei sitä halua syytää turhaankaan sitä rahaa vakuutusyhtiön pelleille.

Vierailija
5/11 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työn puolesta.

Vierailija
6/11 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vakuutusyhtiön mielestä liikaa sairauksia taustalla.

Vierailija
7/11 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta suhteessa ehtoihin ja korvausten maksimeihin ei ole näissä kohdallaan. En ole ainakaan löytänyt sellaista sairauskuluvakuutusta joka kattaisi vain kaikkein pahimmat tilanteet ja ne erittäin kattavasti ja kohtuullisella hinnalla.

Minulla on yksi aivan erityisen hyvä vakuutus. Pidän huolta kunnostani ja terveydestäni. Tämä vähentää merkittävästi riskiä sairastua ja pidentää elinikää ja työkelpoisuutta. En siis joudu liian aikaisin eläkkeelle, ehdin tienaamaan hyvät eläkerahat (vapaahetoisesti) ja voin maksella mahdolliset hoidot omasta pussista tai ottaa sairaskuluvakuutuksen vasta kun mielestäni riski- ja hinta ovat kohdallaan. Luultavasti eivät kuitenkaan enää myönnä sairaskuluvakuutusta siinä vaiheessa (uudelleen) kun vakuutusyhtiön mielestä riski sairastua on noussut suureksi.

Vierailija
8/11 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta suhteessa ehtoihin ja korvausten maksimeihin ei ole näissä kohdallaan. En ole ainakaan löytänyt sellaista sairauskuluvakuutusta joka kattaisi vain kaikkein pahimmat tilanteet ja ne erittäin kattavasti ja kohtuullisella hinnalla.

Minulla on yksi aivan erityisen hyvä vakuutus. Pidän huolta kunnostani ja terveydestäni. Tämä vähentää merkittävästi riskiä sairastua ja pidentää elinikää ja työkelpoisuutta. En siis joudu liian aikaisin eläkkeelle, ehdin tienaamaan hyvät eläkerahat (vapaahetoisesti) ja voin maksella mahdolliset hoidot omasta pussista tai ottaa sairaskuluvakuutuksen vasta kun mielestäni riski- ja hinta ovat kohdallaan. Luultavasti eivät kuitenkaan enää myönnä sairaskuluvakuutusta siinä vaiheessa (uudelleen) kun vakuutusyhtiön mielestä riski sairastua on noussut suureksi.

Pitihän se arvata, että joku minäolenparempikuintemuut-tapaus löytäisi tiensä tähänkin keskusteluun. Ikävä kyllä terveydestä ja kunnosta huolehtiminen ei aina auta. Et sitten kuitenkaan ole niin menestynyt, että sinulla olisi oikeasti varaa maksaa itsellesi kunnon hoitovakuutus? ;)

Vierailija
9/11 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen.

Vierailija
10/11 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten kuitenkaan ole niin menestynyt, että sinulla olisi oikeasti varaa maksaa itsellesi kunnon hoitovakuutus? ;)

En ole en. Enkä edes mielestäni väitä olevani menestynyt, kunhan vain yrität tehdä minusta jonkinlaisen elitistin vain sen takia että en tee samoja valintoja kuin sinä. Kerron miten itse teen, enkä yritä tuputtaa tapojani muille. Jos joku siitä närkästyy, niin ei se ole minun ongelmani.

Vierailija
11/11 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten kuitenkaan ole niin menestynyt, että sinulla olisi oikeasti varaa maksaa itsellesi kunnon hoitovakuutus? ;)

En ole en. Enkä edes mielestäni väitä olevani menestynyt, kunhan vain yrität tehdä minusta jonkinlaisen elitistin vain sen takia että en tee samoja valintoja kuin sinä. Kerron miten itse teen, enkä yritä tuputtaa tapojani muille. Jos joku siitä närkästyy, niin ei se ole minun ongelmani.

Miehelle yritin selittää ja perustella samoin asioin kuin sinä ajattelet. Ja en saisi edes vakuutusta sille todennäköisimmälle isolle vaivalle mikä on olemassa. Mielummin nyt makselen sitä mukaa jos jotain tulee, vaikka nyt tällä hetkellä olen suht perusterve ja itsestäni huoltapitävä. Taitaa olla kahta kastia vakuutuksissa.. eikä välimuotoja.