G: Teititteletkö (keitä? millaisessa tilanteessa?)
Minä en teitittele ollenkaan ja kiusaannun jos minua teititellään.
Kommentit (41)
minua selkeästi vanhemmalle ihmiselle.
Jos olisin asiakaspalvelussa, teitittelisin ilman muuta vanhempia ihmisiä. Ja aikoinaan olen ollutkin asiakaspalvelussa ja silloin teitittelin.
Töissä asiakkaita lähes aina, vanhuksia lähes aina, muuten vieraiden kohdalla riippuu kontekstista.
Ja ehkä eniten maailmassa vituttaa, kun joku tulee sössöttämään "te olette olleet"...
ihminen yrittää teititellä ja ei oikein osaa sitä eikä muista teititellä koko ajan ja lopputulos on se, että teitittelee ja sinuttelee sekaisin...
t. 3
Taito on kadonnut käytön puutteessa ja eipä sen puoleen ole ketään ketä teititelläkään. Nuorempia sinuttelen ja kun itse olen jo keski-ikäinen koen voivani sinutella vanhempiakin ihmisiä.
ja siksi en teitittele. Kohteliaasti voi puhutella ilman teitittelyäkin.
teitittelee säännöllisesti niin kyllä se luontevuuskin siihen löytyy.
töissä asiakkaita. Olen baarissa töissä ja asiaakkaamme ovat hieman vanhempaa väkeä.
Minäkin teitittelen aina tasavallan presidenttiä!
närkästyvät jos heitä teititellään ja saattavat jopa tokaista, että näytänkö niin vanhalta. Kaikenkaikkiaan suurin osa suomalaisista ei tykkää teitittylystä, useat pitävät sitä joa v***luna.
närkästyvät jos heitä teititellään ja saattavat jopa tokaista, että näytänkö niin vanhalta. Kaikenkaikkiaan suurin osa suomalaisista ei tykkää teitittylystä, useat pitävät sitä joa v***luna.
aloilla se silti vaan on tapa, eikä siitä poiketa kuin todellakin nuorten kohdalla.
Teitittelen vanhempia tuntemattomia ihmisiä. On mun mielestä hyvä tapa. Olen ennen ollut kaupassa töissä ja olisi tuntunut oudolta sinutella esim. vanhuksia.
aloilla se silti vaan on tapa, eikä siitä poiketa kuin todellakin nuorten kohdalla.
Mutta aikoinani pienen kylän kaupassa opin, että ketään ei saa teititellä. Jopa ne kakkein vanhimmat asiakkaat useinmiten närkästyivät teitittelystä. Kun en aina ihan muistanut, ketkä olivat vaatimalla vaatineet sinuttelua, lopetin teitittelyn kokonaan. Ja oikeasti kaikki olivat tyytyväisempiä.
Niin ne ajat muuttuu. Itse teitittelen asiakaspalvelutyössäni itseäni vanhempia ihmisiä. Jotkut vanhukset teitittelevät jopa minua, myyjätärtä :)
Ihan älytöntä "loukkaantua" jostain teitittelystä!
Kyllä se pitää ottaa vaikkapa ihan kunnioituksena jos vieras ihminen teitittelee teitä :)
Itse en kyllä loukkaannu asiasta ja jos joku sinuttelee tehköön niin
T:32vee
ja kaikki vieraat teitittelevät minuakin, kampaajasta lähtien. Asun maassa, jossa vieraita teititellään. Kokisin sen erittäin röyhkeästi, jos vieras minua sinuttelisi. Se on kulttuurisidonnainen juttu eikä liity henkilön ikään vaan tiettyyn etäisyyden pitämiseen, ennen kuin ja jos ylipäänsä tutustutaan lähemmin :)
teitittelen vanhuksia, siis todella vanhoja ihmisiä, en esim 60-vuotiaita. Varsinkin jos he vaikuttavat nuorekkailta. Vähän ihmisestä riippuen.
Työssäni puhun paljon asiakkaiden kanssa puhelimessa, jolloin teitittelen vanhalta kuulostavaa ihmistä.
Teitittelen, jos joudun puhumaan vieraalle minua selkeästi vanhemmalle ihmiselle.
Jos olisin asiakaspalvelussa, teitittelisin ilman muuta vanhempia ihmisiä. Ja aikoinaan olen ollutkin asiakaspalvelussa ja silloin teitittelin.
vanhempia ihmisiä, vieraita ihmisiä, saksalaisia ja ranskalaisia, proffia joiden kanssa ei ole tehty sinunkauppaa.
Ja itse asiassa toivon, että myös minua teititeltäisiin. Olen lopen kyllästynyt opiskelijoihin, jotka tulevat vastaanotolle pipo päässä, kahvimuki kädessä, lysähtävät pyytämättä tuoliin ja kysyvät että "tiedätkö sä mitään tästä..." Teitittely voisi tuoda siihen jengiin edes jotain ryhtiä.
Töissä sairaalassa tulee teititeltyä päivittäin ja kaupungillakin jos siihen on tarvetta. Teitittelen 60+ ikäisiä tuntemattomia ihmisiä, en siis omia vanhempiani, isovanhempia, sukulaisia jne. Töissä kuulostaa tosi pahalta kun joku likka kysyy 85-vuotiaalta rouvalta, että "onks sun maha toiminu?"