Miten olette eronneet hoitaneet asumisjärjestelyt?
Mietin maksaisiko ukon pihalle tästä (extrakallista) Ostaisiko kaksion (kallista) Vuokraisko kolmion (kallista), vuokraisko kaksion (ei_ihan_niin_kallista)
Huh, tähänkö jo mun eroni tyssää?
Kommentit (5)
Mä maksoin exän ulos niin yhteisestä kodistamme kuin kakkoskodistammekin kuin autostakin.
Jos ero tyssää asuntoasiaan, niin pistää miettimään, että onko erolle riittäviä perusteitakaan, varsinkin jos on lapsiperhe kyseessä.
mies osti minut ulos talosta. Itse en ikipäivänä olisi uskaltautunut ottaa sellaista lainaa.
Ostin niillä rahoilla 76 neliötä. Lisäksi jäi vielä kymppitonni puskuriksi.
Itse menin yksiöön vuokralle. Olimme lapsettomia.
Ja osituspapereiden allekirjoittamiseen asti, mies joutui maksamaan hyvitystä mun kalliimmasta asumisestani, sillä siihen päivään asti kaikki asumiskulut tasattiin. Ja sekös otti äijää erityisesti päähän, oli kuvitellut selviävänsä yhtiövastikkeella, HAH! Lakimies tarvittiin sanomaan sille jotta uskoi tämän. Minä tietenkin maksoin lainaosuuttani koko ajan tuohon samaiseen allekirjoituspäivään asti, mutta sain sen lunastuksessa takaisin mieheltä.
Joten vuokralla olevan kannattaa ihan vaan rauhallisin mielin viivytellä osituskirjojen allekirjoittelua vuosi pari (miettikääs tätä), koska toinen hyvittää asumisen kustannuserot. Laina ja korot ei ole asumiskustannusta vaan omaisuuden hankintamenoja.
asti asumiskulut menee fifty-fifty. Mutta toiselta saa rahan ehkä vasta osituksen maksupäivinä.
Pitää huomioida, että joskus lunastava osapuoli tarvitsee maksuaikaa ja ehkä omaisuus sellaisessa muodossa esim. metsän puina tai mökkitonttina tai purjeveneenä, että maksaa lunastamisen osamaksulla, kunhan saa nuo muutettua rahaksi ellei halua heti lisää lainaa (jos pankki edes antaa). Riippuu siitä, mitä sovitte. Minä sovein "osamaksusta" lunastuksessa.
Aina avioerossa kumpikin osapuoli joutuu makselemaa lisää maksuja! Avioero ei ole halpa juttu, siinä tulee kummallekin tappiota ja sitä enemmän, mitä enemmän riitelette!
yksin, kallista on, joka kk menee asuntoon rahaa 1000€, mutta menisi se vuokraankin ja kolmio ei meille edes riittäisi. nyt meillä 21m2 parvi, jossa yksi lapsi asuu, ja jokaiselle oma huone.
asuminen on kallista mutta suosittelen, ainakin saat olla ilman sitä paskaa ukkoa.