Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisitteko ottaa tälläsen lainan?

Vierailija
17.01.2011 |

Tulot kuukaudessa noin 6500 bruttona. Taloa suunnitellaan ja lainaa pitäisi ottaa ainakin 200 000 ellei vähän enemmän. Hirvittää tollanen summa mutta muuten ei taloa saada ja jos ei nyt niin ei sitten koskaan.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli millaiset ovat muut kulut joita talosta tulee. Onko iso, maksaako lämmitys paljon? Onko puutalo vai tiilitalo, puinen pitää maalata säännöllisesti -> taas maksaa. Onko muita remontteja tarpeen tehdä? Eli kun siitä talosta tulee muitakin kuluja kuin lainanhoitokulut, selviättekö niistä myös?

Jos kyseessä on omakotitalo niin remontteja voi melko vapaasti tehdä silloin kun on varaa. Itse tekemällä säästää paljon (esim. Se talon maalaaminen, maalit ja tarvikkeet maksaa reilusti alle tonnin eikä muita kuluja tule).

Osakkeet ovat paljon vittumaisempia. Itse ei voi juuri vaikuttaa remontit ajoitukseen. Hintaan ei voi vaikuttaa itse tekemällä.

Vierailija
22/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

brutto 7800. Ja meistä on nyt sopivasti. Tarvitsemme kaksi autoa (joilla kyllä ajetaan aika vähän, mutta "aina samaan aikaan"). Haluamme, että elämiseen on rahaa myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilun 12 000€ kuukausituloilla 285 000€ asunto+mäkkilainaa ja tuota enempää en ottaisi, vaikka olisi saatukin. Maksuaika on 17v ja tuosta vielä 10v jäljellä. Isompaa ei onneksi tarvitse enää katsella, vanhin lapsi muuttanee pois muutaman vuoden päästä. Ehkä jossain vaiheessa kuitekin rakennutetaan sellainen oman maun mukaan suunniteltu kämppä, vaikka tästä nykyisestäkin tykätään todella paljon. Kehyskunnassa asutaan.

Vierailija
24/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. asuntoa ei ole mikään pakko hankkia korkeimmalla mahdollisella hinnalla, vaihtohtoja löytyy

2. koska rahat voi laittaa tuottamaan paremminkin

3. kun ostin asunnon, minulla oli jo asunto, joten pystyin ajoittamaan sopivaan korkojen ja hintojen ajanjaksoon

Vierailija
25/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me selvittäis jonnin verran isommastakin lainasta pidemmällä maksuajalla ja varmaan toi 200 000 onnistuis, mutta tiukemmalle se vetäis tietysti. Tämä nykyinen on kiva kun jää vähän säästöön ja voi käyttää rahaa elämiseenkin aika surutta.

Jos tulisi joku odottamaton muutos tuloihin niin 200 000 vois olla liikaa.

Vierailija
26/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(uutisissa siis) lainan pitäisi olla korkeintaan kaksinkertainen vuosituloihin.

Vierailija
27/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä nyt olen tällainen vanha kääkkä, jonka mielestä ensin säästetään, sitten ostetaan pikkuasunto, ja pikkuhiljaa vaihdetaan isompaan.

kolmen lapsen kanssa mahtua? Yksiöön? Ja kun se on maksettu niin voi vaihtaa kaksioon?

yhtään lasta, mahtuu pienempäänkin asuntoon. Ja sitten vaihtaa isompaan, kun perhe kasvaa.

Vierailija
28/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä nyt olen tällainen vanha kääkkä, jonka mielestä ensin säästetään, sitten ostetaan pikkuasunto, ja pikkuhiljaa vaihdetaan isompaan.

kolmen lapsen kanssa mahtua? Yksiöön? Ja kun se on maksettu niin voi vaihtaa kaksioon?

yhtään lasta, mahtuu pienempäänkin asuntoon. Ja sitten vaihtaa isompaan, kun perhe kasvaa.

Entäpä jos saa kolme lasta kerralla, eikö silloin saa ostaa isompaa taloa?

Vierailija
29/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(uutisissa siis) lainan pitäisi olla korkeintaan kaksinkertainen vuosituloihin.

Olen hivenen ihmetelly tuota... Perheen 6000 brutoilla tuo tarkottaisi ainoastaan 72000 lainaa. Lainalaskurista voi katsoa niin 20 vuoden 6% korolla kuukausi lyhennys on 515 ekeä. Nyky koroilla lyhennys olisi 380.

Tuo 515 ei nyt vaan kuullosta milläänlailla haastavalta summalta vaikka tuossa siis korko jo varsin korkea.

Mitähän noissa suosituksissa on ajateltu?

Meillä kuukausitulot on tällä hetkellä (mamma kotona) 4000 ekee ja lyhennykset 750 ekee eikä tuo oikeasti ole mikään ongelma....

Vierailija
30/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskekaa ainakin paljonko tulette lainan koko aikana maksamaan pankille korkoja (koko kumulatiivinen summa), ja käyttäkää siihen jotain realistista korkoprosenttia, älkää tämän hetken historiallisesti alhaista tasoa (joka ei kuitenkaan pysy tällaisena 20 vuotta).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi