Kenenkään lapsi jäänyt 7 luokalle?
Tyttäreni saattaa jäädä luokalle.
Ei ole tehnyt läksyjään. Ei suostu
Matikassa ja äikässä menee todella huonosti.
Viimeinen matikan pistari meni hyvin, mutta muuten ei halua vaivautua.
pari kertaa on tehnyt kaikki tehtävät, mutta ei ole suostunut antamaan sitä opettajalle koska se ei ollut tarpeeksi täydellinen
Ja nyt sanoo että olisi hyvä jäädä luokalle koska pitää enemmän kuudesluokkalaisista.
Ja kerran jostain syystä jätti ruotsinkokeen kesken, mukamas sen takia että luokkaan oli seuraavaksi tulossa ne oppilaat joista ei pidä
Kommentit (7)
matikka ja hissa meni ihan ala-arvoisesti, lintsas myös ja jäi kiinni koulussa mun nimmarin väärennöksestä poissaolotodistukseen.
siinä meni vuosi ihan hukkaan, tulokset ei juurikaan parantuneet, onneks tyttö on kasvanut ja sen jälkeen on mennnyt ihan hyvin
Onko matikasta ja äikästä siis todistuksessa neloset? Vai vitoset? Onko koulusta sanottu, että on vaarassa jäädä luokalleen vai onko tämä sinun oma päätelmä huonon menestyksen takia?
Luokalle jäänti ei koulussa ole se ensimmäinen vaihtoehto vaan yritetään saada oppilaat suorittamaan nelosensa ja sitten eteenpäin. Tarvittaessa ehdot jne.
Koita tsempata lastasi, voisitko luvata jotain porkkanaa jos tekee hommat kunnolla ja tulee kunnon tuloksia?
Onko matikasta ja äikästä siis todistuksessa neloset? Vai vitoset? Onko koulusta sanottu, että on vaarassa jäädä luokalleen vai onko tämä sinun oma päätelmä huonon menestyksen takia?
ja kaikesta huolimatta, en voi uskoa että nämä asiat niin vaikeita ovat että ei siihen pysty.
Ei tule toimeen luokkatovereiden kanssa. On aika kovis ja välillä mielestäni jopa ilkeä. naama täynnä finnejä ja hassun näkonenkin.
Syytän osin itseäni tästä. Ei ihme että muut oppilaat hänen luota kaikkoavat. Ellei tarinassa ole jotain muuta.
Hän haluaisi aloittaa aivan alusta, jossain toisessa koulussa, mutta en usko sen mitään muuttavan
Hei! Vastaan tähän vähän vanhaan viestiin nyt, koska aihe tuntuu kovin tutulta. Hankalaksi heittäytyminen ja erityisesti tuo, ettei halua palauttaa koetta/tehtäviä viittaa alisuorittamiseen. Itsetunto-ongelmat ja alisuorittaminen ovat aika tavallisia ongelmia tuossa iässä. Alisuorittaminen tarkoittaa sitä, että lapsi pystyisi saamaan parempia arvosanoja, mutta ei "viitsi", mennään siitä mistä aita on matalin. Syynä on se, että pelätään epäonnistumista, joten ei edes yritetä. Tämä pelko peitetään joko välinpitämättömyydellä tai kapinoinnilla, jotta aikuiset eivät edes odottaisi lapselta parempaa, eikä täten voisi tuottaa kenellekään pettymystä. Alisuorittaja ehkä itse haluaisi jäädä luokalle, koska ei tarvitsisi kohdata uusia haasteita ja olisi parempi kuin muut. Jos lapsella on oppimisvaikeuksia, lukihäiriö tms. niin luokalle jäänti on hyvä asia. Jos taas kyse on alisuoriutumisesta ja itsetunto-ongelmista, niin luokalle jäänti voi pahentaa tilannetta. Asiasta kannattaisi puhua koulupsykologin kanssa.
Jääkös siitä luokalle jos on matikasta tullu pelkkii 5- taikka 5½.. ja sit tuleeki 4+.. Mua pelottaa aika paljo jos jään luokalle koska mulla on hyvii kamui täs luokas ja en haluis jäädä luokal, onko mitenkää mahdollist et pääsis luokalt ilma ehtoi tai jtn.... viel on yks koe jäljel mut mul o hahmotus häiriö ja tää aihe just on jtn mittaamist ja sellast... ja kouluuki o vissii 28 pv jäljel... vastatkaa pian... Tapan itteni jos jään luokal.. huoh.. ja muut aineet on sellast 6-7.. eli aika paskast menee koulu
Pelkään tosi paljon että jään luokalle..kaikista aineista lentää 5-6 ja nikn paskasti menee..opettajatki vihaa kai mua ku oon nii äänekäs ja sillee. Vituttaa..en haluis jäädä luokalle millää
ottaisin yhteyttä koulukuraattoriin ja menisin sinne lapsen kanssa keskustelemaan asioista.
Voi olla myös tarpeen hakeutua nuorisopsykiatrian klinikalle josko sieltä saisi apua.
En usko että omin voimin tuosta selviätte.