Sähkön hinta nousee, bensan hinta nousee,
ruoan hinta nousee, kiinteistöverot nousee, lasten hoitomaksut nousee, kansanedustajien palkat nousee.
Mulla vaan palkka junnaa paikallaan tai jos nousee niin sen max. 20e/kk, eli ei riitä kattamaan noita hinnan nousuja. Kaikesta mistä pystyy tinkimään ja luopumaan on tehty. Ei ole ökytaloa vaan talo jossa juuri mahdumme asumaan. Mistä sitten vielä voi tinkiä?
Kommentit (26)
Euro heikkenee ja se nostaa poltooaineiden hintoja. Ruotsissahan kaikki laskee kun maalla oma vahva valuutta.
Kiitos Katainen ja Kokoomus tästäkin.
Ktasoitteko tänä aamulla Soinin haastattelun, täyttä asiaa
Kaikki mahdollinen: sähkö, vesi, varashälytinmaksu kallistuu 5%, koska kustannukset, verot, jne nousseet.
Ja bensa kallistuu varmaan vielä enemmän.
Menin sitten laput kädessä pomon luo ja pyysin 6% palkankorotusta. Ei tipu.
Miten täällä Suomessa voi kohta enää elää, kun kaikki muu nousee paitsi palkka?
muuten ei kertakaikkiaan vaan pärjää. Pitkäjänteinen osakesijoittaminenkin on meikäläisen pääomilla liian hidasta tuloa, joten pakko ryhtyä epätoivoisiin tekoihin.
johonkin toiseen maahan. Onneksi on hyvät ja sopivat koulutukset molemmilla.
Ei kiinnosta muutenkaan maksella suurten ikäluokkien eläkepommia.
Jos haluatte saman mallin jatkuvan niin äänestäkää kokoomusta. Kyllähän suomessa asuminen on kallista.
Ruotsi ei taida olla enää hyvä idea. Tanska?
vaan SUHTEESSA tuloihin halvemmasta elämisestä.
Esim. Saksassa minä ja mieheni (diplomi-insinöörejä) saisimme nykyisestä työstä arviolta 2-3-kertaista palkkaa vaikka elinkustannukset kaikkiaan ovat samaa luokkaa kuin Suomessa.
Mihin muuttaisi halvemman elämisen perässä? Ruotsi ei taida olla enää hyvä idea. Tanska?
mutta mä tavallaan nautin tästä kurimuksesta... Ajattelen ihmisiä kollektiivisesti; ME aiheutimme tämän, me kulutamme, me maksamme; me tuhoamme luontoa, me maksamme siitäkin. Olisin tekopyhä, jos ajattelisin, että koska minä sentään yritän kierrättää (esimerkkinä) tai ihan vaan koska mun ei pitäis maksaa ja kärsiä, niin te muut saisitte maksaa viulut (koska maksettavaksi ne tulee kuitenkin), mutta yhtä lailla minä olen kuluttamisen sopassa mukana ja yhtä lailla tilivelvollinen.
Olen myös siksi tyytyväinen kaiken hinnan nousuun, että se saattaisi vaikuttaa siihen helkkarin jatkuvaan kulutukseen. Bensa maksaa - no daa, älä aja niin paljon. Sähkö maksaa - vähennä kulutusta. LUOMU maksaa - siitä maksan ilomielin, koska raha menee kestävän kehityksen pussiin.
mutta mä tavallaan nautin tästä kurimuksesta... Ajattelen ihmisiä kollektiivisesti; ME aiheutimme tämän, me kulutamme, me maksamme; me tuhoamme luontoa, me maksamme siitäkin. Olisin tekopyhä, jos ajattelisin, että koska minä sentään yritän kierrättää (esimerkkinä) tai ihan vaan koska mun ei pitäis maksaa ja kärsiä, niin te muut saisitte maksaa viulut (koska maksettavaksi ne tulee kuitenkin), mutta yhtä lailla minä olen kuluttamisen sopassa mukana ja yhtä lailla tilivelvollinen.
Olen myös siksi tyytyväinen kaiken hinnan nousuun, että se saattaisi vaikuttaa siihen helkkarin jatkuvaan kulutukseen. Bensa maksaa - no daa, älä aja niin paljon. Sähkö maksaa - vähennä kulutusta. LUOMU maksaa - siitä maksan ilomielin, koska raha menee kestävän kehityksen pussiin.
Mä kulutan ihan yhtä paljon kuin ennenkin ja jopa enemmän sillä jos joudun vähentämään, niin käytän nyt sitten kaikkea maksimaalisesti niin kauan kun sitä hyvää vielä on. Ja teen kaikkeni lisätäkseni tulojani, suhaan mm. autolla entistä enemmän, että elintasoni säilyy.
Ja epäilemättä moni muukin suhtautuu samoin.
Esim. Saksassa minä ja mieheni (diplomi-insinöörejä) saisimme nykyisestä työstä arviolta 2-3-kertaista palkkaa vaikka elinkustannukset kaikkiaan ovat samaa luokkaa kuin Suomessa.
Mihin muuttaisi halvemman elämisen perässä? Ruotsi ei taida olla enää hyvä idea. Tanska?
mutta mä tavallaan nautin tästä kurimuksesta... Ajattelen ihmisiä kollektiivisesti; ME aiheutimme tämän, me kulutamme, me maksamme; me tuhoamme luontoa, me maksamme siitäkin. Olisin tekopyhä, jos ajattelisin, että koska minä sentään yritän kierrättää (esimerkkinä) tai ihan vaan koska mun ei pitäis maksaa ja kärsiä, niin te muut saisitte maksaa viulut (koska maksettavaksi ne tulee kuitenkin), mutta yhtä lailla minä olen kuluttamisen sopassa mukana ja yhtä lailla tilivelvollinen. Olen myös siksi tyytyväinen kaiken hinnan nousuun, että se saattaisi vaikuttaa siihen helkkarin jatkuvaan kulutukseen. Bensa maksaa - no daa, älä aja niin paljon. Sähkö maksaa - vähennä kulutusta. LUOMU maksaa - siitä maksan ilomielin, koska raha menee kestävän kehityksen pussiin.
Autolla ajetaan pakolliset, siis työmatkat ja lasten harrastukset, kaupassa käynnit yhdistetään noihin ajeluihin. Sisälämpötila on 19-20 astetta. Valot sammutetaan tyhjistä huoneista, telkkari ja radio ovat kiinni kun kukaan ei katso ja rajoitettu niiden käyttöä. Me emme vaan yksinkertaisesti pysty enää vähentämään kulutusta noista, ainoastaan jättämällä lasten harrastukset, mutta mielestäni se olisi väärin. Molemmat käyvät kerran viikossa harrastuksessa ja onnistuu samalla kuskaamisella kun sattuvat samalle päivälle ja samalle kellonajalle. Ruokaa ei ole tarvinnut roskiin heittää, korkeintaan joku kuivunut leipäpalanen.
Euro heikkenee ja se nostaa poltooaineiden hintoja. Ruotsissahan kaikki laskee kun maalla oma vahva valuutta. Kiitos Katainen ja Kokoomus tästäkin. Ktasoitteko tänä aamulla Soinin haastattelun, täyttä asiaa
Juu en katso halpahintaisten populistien löpinöitä.
Soini ei millään pysty estämään laskusuhdanteita tai bidjetin ylityksiä, pönttö.
resursseja nyt, jotta saan saman suhteellisen tulotason kuin vielä muutama vuosi sitten. Bensaa palaa ja kasvissyönnistä voi vain haaveilla kun ruuanlaittoon on aikaa 5 minuuttia per ateria.
Mutta pahinta kaikessa on sää.
Euro heikkenee ja se nostaa poltooaineiden hintoja. Ruotsissahan kaikki laskee kun maalla oma vahva valuutta. Kiitos Katainen ja Kokoomus tästäkin. Ktasoitteko tänä aamulla Soinin haastattelun, täyttä asiaa
Juu en katso halpahintaisten populistien löpinöitä.
Soini ei millään pysty estämään laskusuhdanteita tai bidjetin ylityksiä, pönttö.
Jos oltaisiin markassa ei oltaisi näin kusessa. Vertaa Ruotsin tilanne
Esim. Saksassa minä ja mieheni (diplomi-insinöörejä)
Sulla työtarjous siinä edessä vain?
jossa puolet tiimistä Saksassa. Sama työ - täysin eri luokan palkka. Ihan faktaa on.
vaan SUHTEESSA tuloihin halvemmasta elämisestä. Esim. Saksassa minä ja mieheni (diplomi-insinöörejä)
Sulla työtarjous siinä edessä vain?
Mulla nousee niskakarvat pystyyyn tätä ajatellessa, mutta kun et mitään voi asialle tehdä.