G: Oletko kokenut sellaista pakahduttavaa hetkellistä onnentunnetta?
Minä olen
-kun poika, johon olin ollut ihastunut jo vuosia, kertoi yllättäen olevansa ihastunut minuun
-kun avasin kirjeen, jossa kerrottiin että minut on hyväksytty opiskelemaan
-kun lapseni syntyivät (silloin se olotila kesti pitkään)
Kommentit (14)
johtuen lapsistani, heitä on 12 :)
aamu kun olen juonut aamukahvin ja lukenut lehden, sitten vaimo herää ja tunne häviää.
Monesti yöllä kun olen alkamassa nukkumaan ja kuuntelen unessa tuhisevia lapsia ja miestä. Sellainen pakahduttava rakkauden ja onnen tunne. :)
Muutenkin etenkin pientä vauvaa katsellessa olen kokenut sitä.
viimeksi nyt lapsista ja miehestä.
Yksi sellainen tuli, kun lomamatkalla pari viikkoa sitten ajoin pyörällä pitkin maaseutua, oli lämmintä ja ihanaa.
Eilen, kun kokattiin miehen kanssa yhdessä ja laskettiin leikkiä.
Joka kerta, kun tulen kotiin. Asun tämänhetkisessä unelmakodissani, jonka olen saanut sisustaa juuri, kuten olen halunnut!
Joka alkukesä, kun mennään ekoja kertoja mökille saaristoon. Niin ihana ja kaunis paikka!
Joka kevät, kun saan taas ottaa avoauton käyttöön. Niin paljon näppärämpi ajaa, kuin talviautoni!
Joka kerta, kun on rauha keittää kunnollista vihreää tai valkoista teetä. Nauttia siitä hiljaisuudessa. Tarkastella sen väriä, tutkiskella makua ja tuoksua. Se hetki täyttää minut aina pakahduttavalla onnen tunteella.
Lapsena ja nuorena koin pakahduttavaa onnen tunnetta aina välillä kirjastossa.
Niin paljon lukemattomia kirjoja! Niin paljon tietoa! Niin paljon romaaneja ja musiikkia! Ja kaikki on vain käden ojennuksen päässä. Voin ottaa minkä tahansa kirjan käteen, selata sitä, viedä sen kotiin... Se oli huikaisevaa! Siinä silmien edessä KAIKKI mitä voi haluta maailmasta tietää, sen kuin valitsee.
Itse asiassa aika usein, olen hyvin optimisten ja positiivinen ihminen. Järjetön onnentunne ei välttämättä vaadi minulla mitään erityistä.
90-luvun, laman aikana ekan vakkariduuniin, johon oli paljon hakijoita.
Kolmesti, kun olen saanut posit. raskaustestin tuloksen, joka kerta oli pitkä yritys takana. Se tunne on ollut huimin. Ne ovat tuntuneet lottovoittaja -hetkiltä.
Makasin kotona sängyssä ja mietin, miten paljon minulla onkaan :)
Viimeksi eilen illalla, kun maattiin miehen kanssa sängyssä lukemassa. Käännyttiin katsomaan toisiamme ja hymyiltiin kuin korviaan myöten rakastuneet teinit. Olen niin onnekas :)
Sori, jos tää aiheutti jollekulle oksennusrefleksin :D
Esimerkiksi joskus kun pitelen vauvaa sylissäni. Tulee ihan onnenkyyneleet silmiin.
Tietysti myös opiskelemaan pääseminen, hääpäivä ym. olivat onnenhetkiä.
Satunnaisesti pelaan Veikkauksen pelejä. Siellä on joku bingo ja voitin 250e. Tunne oli ihan tajuton.
Pelasti mun rahattoman viikonlopun.
Mietin, että miltä se oikein mahtaa tuntua jos voitta lotossa täyspotin.
useinkaan liity mitään isompaa tapahtumaa vaan ne hetket iskevät ihan keskellä arkea. Yhtäkkiä sitä vain tajuaa miten onnellinen onkaan.
kun lapseni ovat syntyneet.
Tosin, en ole tainnut oikein koskaan ollakaan onnellinen...