Sähkön hinta nousee, bensan hinta nousee,
ruoan hinta nousee, kiinteistöverot nousee, lasten hoitomaksut nousee, kansanedustajien palkat nousee.
Mulla vaan palkka junnaa paikallaan tai jos nousee niin sen max. 20e/kk, eli ei riitä kattamaan noita hinnan nousuja. Kaikesta mistä pystyy tinkimään ja luopumaan on tehty. Ei ole ökytaloa vaan talo jossa juuri mahdumme asumaan. Mistä sitten vielä voi tinkiä?
Kommentit (26)
Mitäs jos Eu maihin annetut takaukset viellä lankeaa meidän maksettaviksi. Onkohan kukaan sellaista miettinyt tai tehnyt jotain hätä suunnitelmia sen varalle? Viitesen vuotta sitten tulin hyvin toimeen mutta nyt en enää? menot aivan samoja kuin viitisen vuotta sitten, Inflaatio kiihtyy, palkat ei enää pysy perässä. Tulee mielenkiintoinen kevät, kun suurimmat liitot alkaa neuvottelee palkankorostuksesta.
on kohta itse pulassa. Ei nuo muut maat pysty lainojaan maksamaan. Toivotaan vain että korot pysyvät alhaalla.
sitten kaupassa käydessänne purnata kauppiaalle kuinka euro on nostanut hintoja :)
Euro heikkenee ja se nostaa poltooaineiden hintoja. Ruotsissahan kaikki laskee kun maalla oma vahva valuutta.
sekään ihan ongelmatonta ole. Sen seurauksena vienti sakkaa ja kauppataseeseen tulee nopeasti vajetta.
Suomi ja euromaat sen sijaan hyötyvät viennin elpymisenä, joka on taantuman jälkeisen elämän kannalta välttämätöntä. Johan tässä liian vahvasta eurosta onkin kärsitty.
"Vierailija - 17.1.2011 10:41 (12/26)
Tiedän olevani outo
mutta mä tavallaan nautin tästä kurimuksesta... Ajattelen ihmisiä kollektiivisesti; ME aiheutimme tämän, me kulutamme, me maksamme; me tuhoamme luontoa, me maksamme siitäkin. Olisin tekopyhä, jos ajattelisin, että koska minä sentään yritän kierrättää (esimerkkinä) tai ihan vaan koska mun ei pitäis maksaa ja kärsiä, niin te muut saisitte maksaa viulut (koska maksettavaksi ne tulee kuitenkin), mutta yhtä lailla minä olen kuluttamisen sopassa mukana ja yhtä lailla tilivelvollinen.
Olen myös siksi tyytyväinen kaiken hinnan nousuun, että se saattaisi vaikuttaa siihen helkkarin jatkuvaan kulutukseen. Bensa maksaa - no daa, älä aja niin paljon. Sähkö maksaa - vähennä kulutusta. LUOMU maksaa - siitä maksan ilomielin, koska raha menee kestävän kehityksen pussiin."
Voi *ittu.. Daa daat vaan sulleki teini. Bensa maksaa - Pakko ajaa daa ku ei tuota 40km työmatkaa fillarilla vedetä eikä julkiset täällä kulje niin hyvin, että ne auttais. Sähkö maksaa - pelkän kulutuksen alentamiseen ei voi vedota, kun nyhdetään jo niin sikahintoja sähköstä. LUOMU maksaa - niin siirrytään toki koko maapallon väestö luomuun niin saadaan ylimääräset suut pois syömästä.. Koska pelkällä luomuviljelyllä ei pystytä ruokkimaan maapallon väestöä! Että daat vaan sulleki.
asumme kaupungissa kerrostalossa, tilaa 25 neliötä per nuppi. Julkisilla liikkuminen on halvempaa kuin auton omistaminen ja sillä ajelu, ja meillä ei esim. sähkölaskukaan ole mikään iso. Pienilläkin tuloilla elää ihan jees, toki pitää katsoa mitä ostaa mutta ei tässä pelkää perunaa ja ketsuppia tartte syödä :)