Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Prismat akateemisille ja Cittari työläistaustaisille?

Vierailija
16.01.2011 |

Noin niinkuin pääsääntöisesti. Jotenkin minulla on tullut vuosien varrella sellainen tuntuma, että Prisman asiakkailla on aavistuksen korkeampi koulutus- ja tulotaso.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maalaispitäjässä palkansaajat suosivat s-markettia ja yrittäjät k-kauppaa.

Vierailija
22/58 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvattaa ruoat yhteisissä kolhooseissa! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...citymarketissa ellen saisi prismasta henksualee, joka vaikuttaa aika paljon.... Citymarket on ehdottomasti laadukkaampi.

Vierailija
24/58 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran käynyt ja oikein mitään ei jäänyt mukaan sieltä. Valikoima jotenkin sellainne ettei ole mitään ostettavaa

Vierailija
25/58 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarissa on muutenkin kalliimpaa ja siellä on kaupungin paras kala,- ja lihatiski.Itsekin suosin cittaria koska siellä ei ole niin ryysis prismaan verrattuna

Vierailija
26/58 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tradeka-ketjun kaupat olivat näitä "punaisia" ja työläisten kauppoja. Ja S-liike maalaisten ja "vähän parempien", kuten esim. Sokos. Kuuluuhan tuo "maalainen" Agrimarket ketjuun edelleen.

Minusta on hassua, kun mieheni on syntynyt 60-luvulla, ja on tiukasti S-ryhmän ihminen (maalta ja akateeminen...), itse taas 70-luvulla syntyneenä en enää ajattele mitenkään jaottelevasti, vaikka lapsuudestani jaottelua muistankin... Kylässäkin oli kaupat tien eri puolilla, ja toisenlainen väki kävi toisessa kaupassa, toisenlainen toisessa.

Vierailija
27/58 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä kautta just enemmän vasemmiston aatepohjalta tullut. Sen sijaan Kesko on pörssiyhtiö ja yksittäiset kaupat "porvarikauppiaan" pitämiä. Tältä pohjalta asia on varmaan ollut juuri toisinpäin alunperin kuin ap esittää.

Toisaalta eiköhän nuo nykyään ole unohtunut ja itse kyllä suosin Prismaa. Tuo ikäluokkajuttu taitaa olla enemmänkin totta. Keskiluokkainen ja koulutettu äitini suosii Cittaria ja minä, keskiluokkainen ja koulutettu, suosin Prismaa...

Vierailija
28/58 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon paremmat luomuvalikoimat, mutta hinnat on kalliimmat kuin Prismassa. Joten voisi kuvitella, että tiedostavat ja varakkaat käyttävät CM:ää. Itse käytän Prismaa, koska se on huomattavasti edullisempi.

Omituinen ajatuskin, muuten. En ole ikinä ajatellut asiaa tältä kantilta, hassua että ketjun perusteella monikin selvästi on.

Vierailija
29/58 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaa olis yli 20 km ilman autoa. Jos kävisi kerran viikossa niin monta kassillista pitäisi ostaa. Miten saada maidot ja muut kamat kotiin? Taksillako? Tämä on käytännöllinen mahdottomuus ainakin minulle!

Tapiolassa on muuten sekä SOKOKsen että Stockan ruokakaupat - ja Cittari!

Vierailija
30/58 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiolassa on muuten sekä SOKOKsen että Stockan ruokakaupat - ja Cittari!

Jaa missä siellä Tapiolassa on citymarketti? Eiköhän lähin ole Ompussa.

Vierailija
31/58 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Turussa oli ensin toisen Cittarin laatu huikeasti parempi kuin toisen, esim. hevi-tiskeissä ero valtava.

Sitten kummassakin vaihtui omistaja ja niin vaihtui myös myymälöiden tuotteiden tuoreus, valikoiman laajuus, jne. Nyt sen aikaisemman "paremman" Cittarin lähellä olevan Prisman tuotteet huomattavasti tuoreempia kuin tuolla Cittarissa.

Tämä siis koskee niitä kahta vanhempaa Cittaria. Siinä uusimmassa en ole käynyt kovin usein, joten en osaa sanoa siitä tarkemmin.

Ja liha me ostetaan yleensä aina Stockalta, myös jauheliha. Mutta ei niitä maitoja ja banaaneja jaksa sieltä raahata.

Vierailija
32/58 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo koskaan miettinyt tarkemmin tuota, mutta olen lapsesta asti käynyt K-ketjun kaupoissa (k-marketit, cittari) ja äitini ja isoäitinikin jne. asioineet K-ketjussa aina. Sukumme on vaurasta ja akateemista.

Itse koen Prisman jotenkin nuhjuiseksi ja kolkoksi, tykkään Cittarista enemmän, ja K-ketjun oma Pirkka -merkki on oikeasti laadukas, toisin kuin S-ryhmän jotkut omat tuotteet.

Stockalla asioisin enemmän jos se olisi mua lähimpänä oleva iso ruokakauppa, nyt käydään herkussa ehkä vain kerran kk.

Vierailija
33/58 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa ei kassa joka kerta kysyisi plussa/etu/tms-korttia. Ottaa päähän.

Vierailija
34/58 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostoskorivertailussa kyllä cittari oli edullisempi.

Vierailija
35/58 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on taas kiva kun sitä plussakorttia vilauttamalla putoaa monesti kassalla se hinta, joskus jopa useita kymppejä.

jossa ei kassa joka kerta kysyisi plussa/etu/tms-korttia. Ottaa päähän.

Vierailija
36/58 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että menee nyt cittariin ostoksille, kun sehän on se rikkaiden kauppapaikka =/. Ilmeisesti haluaa samaistuia heihin, vaikka ei ole kuin tavis itse.

Vierailija
37/58 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ajattelutapa tulee Etelä-Suomessa aikoinaan vasemmiston luomasta Elannosta ja valkoisen kapitalismin sille luomalle HOKista. Nykyään tämä punainen / valkoinen ajattelu ei näiden kauppojen kohdalla toimi. Kun ei tiedä kuka riistää ja kuka ei.

Vierailija
38/58 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että menee nyt cittariin ostoksille, kun sehän on se rikkaiden kauppapaikka =/. Ilmeisesti haluaa samaistuia heihin, vaikka ei ole kuin tavis itse.

Säälittäviä nuo wannaberikkaatelitistit. Itse kävisin rikkaana ja akateemisena ihan kiusallani jossain ekamarketissa, jos sellaisia vielä olisi. Nyt täytyy tyytyä siwaan.

Vierailija
39/58 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähikauppani oli S-market.

Nyt käyn Cittarissa, koska lähikauppani on muuton myötä K-market.

Sen syvällisempiä perusteluja marketin valintaan minulla ei ole.

Vierailija
40/58 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ajattelutapa tulee Etelä-Suomessa aikoinaan vasemmiston luomasta Elannosta ja valkoisen kapitalismin sille luomalle HOKista. Nykyään tämä punainen / valkoinen ajattelu ei näiden kauppojen kohdalla toimi. Kun ei tiedä kuka riistää ja kuka ei.

Tämä yhdistyminen olisi varmaan ollut täysi mahdottomuus muutama vuosikymmen sitten..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi