Onko Prismat akateemisille ja Cittari työläistaustaisille?
Noin niinkuin pääsääntöisesti. Jotenkin minulla on tullut vuosien varrella sellainen tuntuma, että Prisman asiakkailla on aavistuksen korkeampi koulutus- ja tulotaso.
Kommentit (58)
Mutta mun mielestä Prismassa käy selkeästi nuorempaa porukkaa kuin Cittarissa. Siis sittarissa törmää useammin eläkeikäisiin ihmisiin kun Prismassa taas perheisiin ja työikäisiin aikuisiin.
Meidän lähikaupat on vähän pienempiä (S-market ja K-Supermarket), mutta K-kaupassa asiakaskunta on pääosin eläkeläisiä, S-marketissa keski-ikäisiä ja nuoria.
Itse olen näistä valinnut S-marketin palvelun perusteella, tuossa K-kaupassa kassat on tosi tylyjä. Cittarissa ja Prismassa käyn pari kertaa kuussa milloin missäkin.
Tapiolassa on muuten sekä SOKOKsen että Stockan ruokakaupat - ja Cittari!
Jaa missä siellä Tapiolassa on citymarketti? Eiköhän lähin ole Ompussa.
Prisma sitä, miten hintatietoiset ovat heidän ydinkohderyhmänsä.
Sitä en tiedä miten toimii käytännössä. Itse olen K-supermarket-ihminen silloin kun etsin parempaa "viikonloppuruokaa", S-marketihminen silloin kun etsin halpaa perusmättöä. Lähelläni ei ole Cittareita eikä Prismoja.
Itse käyn ostoksilla Jumbossa, jossa Prisma ja Citymarket ovat toisiaan vastapäätä. Primassa käyn. Työväestöön kuulun ja olen köyhä yh. Olen jonkun verran vertaillut hintoja ja mielestäni S-ryhmän kaupat tulevat halvemmaksi. Joskus jonkun tietyt tarjouksen saatan samalla kauppareissulla hakea Citymarketista.
meillä päin suurempituloiset käy Citymarketissa, on kalliimpi kauppa.
joten siellä käy parempiosaiset. S-kaupoissa käy köyhät bonuksen kerääjät, jotka ostavat vain ja ainoastaan bonuspaikoista. Itse en ole parempiosainen, mutta kallistun cityn puoleen parempien tarjousten (sisäänvetotuotteiden) takia.
Kyllä tapiolassa on stockman.
Niin, tiedän, mutta tuossa väitettiin, että siellä olisi cittari.
...ainakin Cittarissa kuulee usein kommentteja, että Prismassa on halvempaa jne...
t.cm-asiakas
mitään tuollaista huomannut. Tulotaso vaikuttaa eniten siihen, mistä ruoka ostetaan. Olettaisin että parempituloiset käy Cittarissa koska se on kalliimpi ja siellä on parempi valikoima kuin Prismassa, ainakin täällä meilläpäin!
Meillä ostoskori on selvästi edullisempi kun käydään Prismassa, Cittarista tullesa huomaa aina että on 10e kalliimpi lasku... tosin Cittarista tulee ostettua yleensä niitä herkkuja mitä vakiokaupastamme Prismasta ei löydy..
-Niin ja s-bonus on myös paljon parempi kuin plussaetu.
Etkö tosiaan keksi tärkeämpää mietittävää?! Mitä tuosta sinun avauksesi johtopäätöksestä seuraa? Aiotko tehdä asialle jotakin?
Lähi-kauppakeskuksessani on S-market ja K-market. Käytän jälkimmäistä, koska siellä satsataan tuoretavaraan vähän enemmän (esim liha- ja kalatiski). S-marketissa on taas esim laaja ja hyvä maustevalikoima. Olen korkeasti koulutettu ja harrastan ruuanlaittoa.
Kun asuin muualla kävin Prismassa, koska se oli lähin.
Kesko ja S-ryhmä on jakaneet Suomen keskenään, kilpailu ruokakaupoissa on ihan olematonta. Jokainen kai valitsee kauppansa arkirutiiniensa eikä koulutuksensa mukaan.
nytkun luin koko ketjun, niin tuli mieleen että meilläkin vanhemmat vältteli aina Euromarkettia, ehkä koska olivat kepulaisia ja maatilallisia...! K-kaupasta ostettiin, koska se oli kätevästi meidän lähellä.
muulla tavoin tuemme suoraan tai epäsuorasti puolueita tai näiden aatteita? Kaupoissa, tuotteissa, yhdistyksissä tms.
Kun ostan Karton kortteja, osa tuotosta menee keskustalle. Lisää esimerkkejä?
Tuo Euromarket on nykyään kait sijoitusyhtiön omistama, joten mistään vasemmistokaupasta ei voi enää puhua, vai?
haudata (viittaan aloitukseen). Ennenvanhaan taisi E-liikkeet olla sosialististen kauppa ja K-kauppa porvareille.
ostoskorivertailussa kyllä cittari oli edullisempi.
no ei todellakaan.. Cittari ottaa 100% voittoa, kaikista tuotteista mitä on ostanut.. ja prisma vain 30-50%
duunarit hyvätuloisia niin sitten on. Meilläpäin ainakin Prisma halvempi hintatasoltaan kuin Cittari.
Ei oo multa maisterinpapereita kysytty yhdenkään kaupan ovella.
Mä oon monesti yrittänyt sinne Prismaan mutta aina bongataan ovelta ja passitetaan Cittariin. Olisi niin kiva käydä kurkkaamassa mitä parempi akateeminen väki ostaa, mutta ei. Ei edes kauppaan päästetä.
Ehkä Soini tuo tähänkin muutoksen.
Nim. Ikuinen Cittarilainen
Varuboden on kadonnut pk-seudulta. Entä mikä on Valintatalo?