Nukkuuko teillä lapsi vanhempien sängyssä? Meillä 2.5v.
nukkuu ja toivottavasti vielä jonkun aikaa.
On niin ihana kun käpertyy viereen:).
Ja mun ystävä ei voi tajuta et nukutan tuon ikäistä vielä vieressä. Heillä kun nukkunut jo kauan saman ikäinen omassa huoneessa.
Mut mitä se muille kuuluu,mä ainaskin nukun perhepedissä vielä kauan.
Kommentit (39)
sängyissä. Viereen toki sai tulla jos oli tarvetta. Mutta itse nukuin paremmin kun sängyssä oli tilaa. Toiseksi lapset menivät nukkumaan pieninä jo klo 19.00, joten en halunnut mennä samaan aikaan itse nukkumaan.
Vein lapset sänkyyn, annoin tutin kun sitä vielä imivät (jättivät pois 1 vuoden iässä) ja lauloin unilaulun ja toivotin hyvää yötä. Illaksi jäi sitten aikaa omille jutuille.
Jokainen tavallaan.
1,5 ja 4,5v.
Sängyt on niputettu vierekkäin,
pääsääntöiseti omissa sängyissä, mutta rajat ovat häilyviä.
Ei kiirettä omiin huoneisiin
ja mukava kun ylettää silittämään kättä ojentamalla vaikka pahan unen yllättäessä.
Menemme kaikki yhtä aikaa nukkumaan
ja äiti sitten nousee koneelle joskus ja aika useinkin.
makuulta käytän läppäriä.
Tuossa nuo tuhisevat kilpaa:)
Minusta mukava nukkua samassa huoneessa.
Hermoilisin jos en olisi koko ajan läsnä.
Nukun itsekin näin paremmin.
Minä taas en ole perhepeti-ihminen. En pysty nukkumaan rennosti jos varon lasta vieressä. Meillä kaikki ovat nukkuneet aina ihan hyvin omissa sängyissään eikä kukaan vaella yöllä minnekään.
Meilla valuu 2v ja 4v yolla meidan sankyyn nukkumaan, tulee ahdasta...
Hermoilisin jos en olisi koko ajan läsnä.
Nukun itsekin näin paremmin.
hermoilijoita, jos sekin hermoiluttaa, jos lapset nukkuvat omissa sängyissään tai jopa (hui!) omissa huoneissaan/lastenhuoneessa.
sängyissä. Viereen toki sai tulla jos oli tarvetta. Mutta itse nukuin paremmin kun sängyssä oli tilaa. Toiseksi lapset menivät nukkumaan pieninä jo klo 19.00, joten en halunnut mennä samaan aikaan itse nukkumaan.
mieleenikään mennä 20 aikoihin nukkumaan lasten kanssa. Itse tykkään kukkua vaikka aamuyöhön kaikessa rauhassa, lapsilla ei mikään hätä ole ilman minua/isäänsä vieressä. Ja saadaanpa myös miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa:)
Joskus laitan omaan sänkyynsä ja sieltä kömpivät yöllä viereen, joskus nukahtavat viereen. Iät 5 ja 2,5.
Minä taas en ole perhepeti-ihminen. En pysty nukkumaan rennosti jos varon lasta vieressä. Meillä kaikki ovat nukkuneet aina ihan hyvin omissa sängyissään eikä kukaan vaella yöllä minnekään.
Meilla valuu 2v ja 4v yolla meidan sankyyn nukkumaan, tulee ahdasta...
meillä on leveyttä 160cm + 80cm + 80cm
ja kolme (välillä neljä nukkujaa, kun koululainenkin tulee viereen joskus aamuyöstä tai aamulla)
4-vuotiaalla on oma sänky myös omassa huoneessa muuta ei vielä nuku siellä, joskus sitten.
Olemme keskustelleet asiasta, muttei halua vielä, miksi pitäisi?
Tuo pienin nyt nukkuu ilman muuta vieressä.
Pari viikkoa sitten siirtyi pinnasängystä, (joka oli sivuvaununa äidin sängyn vieressä) jatkettavaan lastensänkyyn.
T/ se hermoilija-äiti;)
polkumoottoreita,että sen takia en mielellään ota viereeni.
toi 'potkumoottori'
Aika monet muuten taitaa olla.
toi 'potkumoottori' Aika monet muuten taitaa olla.
ja toisinaan olen saanut nyrkistä silmäänikin.
eikä nuo sänkyyn yleensä tuppaakkaan,ja melkosen ahdasta oiskin,jos parisangyssä nukkuisi 6 henkilöä! :D
On nukkunut vastasyntyneestä omassa sängyssään, mutta jo vauvana jäi tapa että tulee viereen jossain vaiheessa yötä.
On allerginen tapaus, joten itkeskelee mahaansa/ihon kutinaa vähintään kerran yössä+ perus kasvukipu/painajais/ ym ym ym itkut siihen päälle.
ELi kömpii viereen.
Koululainen ei todellakaan tule enää viereen, siihen vedän rajan että eskari-ikäisenä opetellaan pysymään omassa pedissään. Sanomaan voi tulla jos näkee painajaisia tms, ja tulen peittelemään, aamulla saa tulla viereen pötköttelemään kun ollaan herätty koko poppoo. Hän on nukkunut 2 vuotiaasta omassa huoneessaan.
Kuopus edelleen vanhempien makkarissa.
ei vaikka joskus esim. lapsen ollessa sairaana yritin, että olisi tullut.
Kuopus 7v sitten nukkuukin 90 % öistään vanhempien sängyssä
illalla omaan sänkyyn vanhempien makkariin ja joka yö kömpii itkien äitin viereen. Siihen herään, enkä meinaa saada unesta uudestaan kiinni.
Niin olenkin sitten alkanut nostaa lapsen isoon sänkyyn jo silloin kun itse menen nukkumaan. Lapsi ei herää tähän.
Silloin ei tarvitse yöllä kenenkään herätä.
Olen kokeillut laittaa illalla jo isoon sänkyyn, mut haluaa omaan sänkyyn silloin.
Onhan se kurja aina nostaa viereen, mut näin meillä kaikki nukkuvat hyvin ja mulle sopii mainiosti että lapsi nukkuu isossa sängyssä.
kaikilla on omat sängyt omissa huoneissaan
joilla lapsi nukkuu samassa sngyssä, niin menettekö samaan aikaan lapsen kanssa nukkumaan?
Itse ainakin odotan niitä rauhallisia iltoja, kun lapset nukkuvat ja saa tehdä mitä tykkää. Eikö se silloin ole sama, että lapsen nukuttaa omaan sänkyyn, jos jää yksin nukkumaan kuitenkin? Sitten toki viereen, jos lapsi/et herää yöllä esim. painajaiseen.
jompi kumpi meistä vanhemmista käy lukemassa iltasadun lapselle ja odottaa vieressä, että lapsi nukahtaa. Lukemisineen nukuttaminen kestää n. puoli tuntia. Lapsi nukahtaa yhdeksän maissa ja me vanhemmat mennään nukkumaan yleensä puolen yön aikoihin, eli kyllä mekin vietämme yhteistä ja omaa aikaa iltaisin, emme vain tee sitä makuuhuoneessa.
Ainakin meidän kaksivuotias on sitä mieltä, että ei ole sama nukuttaa häntä omaan sänkyyn (pari kertaa on kokeilumielessä yritetty), vaan on voimakkaasti sitä mieltä, että häntä yritetään laittaa nukkumaan väärään paikkaan. Koska omaan sänkyyn oppimiselle ei ole mikään kiire, niin nukutaan kaikki samassa sängyssä.
-5
joskus harvoin kipeänä ollessaan ehkä...
Lapset 6v, 5v ja 1v. jokainen on vauvasta asti nukkunut omassa sängyssään, ja siirretty omaan (kaikki lapset nukkuu samassa huoneessa) huoneeseen noin 7kk iässä. Illalla kaikki menee yhtä aikaa sänkyyn, noin klo 20.30 eikä tartte jäädä nukuttelemaa ketään. hetken kihertävät siellä kaikki yhdessä mutta vähän ajan päästä lasten huoneesta kuuluu pelkkää tuhinaa.
Yöllä eivät koskaan tule viereen. Isommat saattavat joskus nähdä painajaista, mutta rauhoittuvat nopeasti minun tai isän sylissä. Pienimmälle mennään joskus laittamaan tuttia suuhun.
Jokainen tekee niin kuin tykkää mutta sitä ihmettelen että perhepedissä nukkujat liputtavat aina vaivattomuuden ja hyvien yöunien puolesta perhepedissä; mielestäni tämä tapa joka meillä on, on aika lailla vaivattomampi ja kaikki nukkuu yönsä hyvin. Ei tartte nukuttaa eikä mitenkään muutenkaan passata lapsia yöllä.
Ja illalla on tosiaan ihanaa, kun omaa aikaa on ihan kunnolla heti kun lapset on sängyissään.
välillä voisin ottaa viereen nukkumaan, mutta 3v neiti haluaa nukkua omassa sängyssä. On halunnut niin kauan kun on osannut sen jotenkin ilmaista.
3v6kk nukkuu iskän ja äiskän välissä ja 1v6kk nukkuu äitin kainalossa. Pienimmällä on pinnis sivuvaununa mut nukkuu paremmin kainalossa, ja taitaa äitikin nukkua paremmin kun lapset vieressä. Niin kauan kuin haluavat saavat nukkua meidän sängyssä.
Vanhemmalla on vieressä oma sänky, johon aina välillä haluaa siirtyä ja joskus nukkuu siinä yön läpi. Saa itse valita nukkumapaikkansa ja enenevissä määrin on alkanut kömpimään omaan sänkyynsä. Nuoremmalla ei edes ole omaa sänkyä.
Molemmat lapset nukkuivat jo omissa sängyissään, mutta eron myötä otin heidät viereeni ja siinä saavat pysyä rauhassa.