Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi asunto?

Vierailija
08.01.2011 |

A:

Kerrostaloasunto kaupungissa, koulut ja muut palvelut kävelyetäisyydellä, työpaikka 30 km:n päässä, auto pakollinen työn vuoksi.

B:

Rivitaloasunto kylässä. Työpaikka, alakoulu ja ruokakauppa kävelyetäisyydellä, yläkoulu 30 km:n päässä kaupungissa. Oma auto ei välttämätön. Lapsella vuosi alakoulua jäljellä.

Kylä on pieni, mutta tuttu. Kaupungissa asuu kaikki sukulaiset ja tutut.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hankala oikeesti. Lähtisin ehkä kuitenkin siitä, että ennemmin aikuinen kulkee työmatkaa kuin lapsi koulumatkaa.

Vierailija
2/8 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ikäisenä kuitenkin tulee kaverit ja harrastukset ja siinä mielessä teidän kuitenkin pitää hankkia auto.

Ehkä A sitten jos näistä pitää valita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsen takia valitsisin A:n. 13-vuotiaalle on aika karua joutua matkustamaan päivittäin 60 km.

Vierailija
4/8 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosikä ja esimurrosikä on paha vaihe muuttaa. Minusta on lapselle lahja ettei hän joudu muuttamaan peruskouluikäisenä. Kuljetus yläkouluun on varmasti järjestetty ja lapsella on varmasti koulukavereita jotka matkustavat samaa matkaa.

Vierailija
5/8 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsen takia valitsisin A:n. 13-vuotiaalle on aika karua joutua matkustamaan päivittäin 60 km.

parinkolmen kilsan kävelyyn menee enemmän aikaa, mitä 30km linkkurilla, joten en mä tuota pahana pidä.

Vierailija
6/8 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä kaupungin itsensä että sukulaisten ja tuttujen vuoksi.

Vierailija
7/8 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin asua siellä kylässä jos olisin töissä siellä kaupungissa, mutta en kestäisi että sekä työelämäni että kotielämäni olisi siinä samassa kylässä, jossa tosiaan eivät asu niin sukulaiset kuin kaveritkaan, ja jossa ei ole itsessään mitään kivaa tekemistä.

Vierailija
8/8 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parinkolmen kilsan kävelyyn menee enemmän aikaa, mitä 30km linkkurilla, joten en mä tuota pahana pidä.

Höpsis. Koulukuljetus kerää lapsia pitkin pitäjää, ei takuulla suju 30 km puolessa tunnissa. Lisäksi sitä bussia pitää aamuisin ja iltapäivisin odottaa ja kytätä, jos mukana on eriluokkalaisia.

Kun taas jos voi itse kävellä tai ennen kaikkea pyöräillä, voi mennä koska haluaa ja saa samalla liikuntaakin.

-itse koko kouluaikanasa koulukyydin varassa ollut ja sitä syvästi inhonnut-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme