Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni mielestä en ole ansainnut vapaapäiviä. Kumpi meistä on oikeassa?

Vierailija
15.01.2011 |

Olen valinnut itselleni työn, jossa on paljon lomaa, ja nautin siitä. Mieheni mielestä minun pitää tehdä vapaapäivinäni hänenkin osuutensa kotihommista. Jonkin verran teenkin. Jos tekisin kaiken, ei minulla olisi vapaa-aikaa.

Minusta taas kotityöt pitää jakaa tasan ja oma osuus tehdään, oli töissä tai lomalla. Minusta lomapäivissä ei kuulu toteuttaa mitään tulontasaukseen verrattavaa kotityönjakoa. Miehelläni ei ole oikeutta viedä minulta lomaa, jonka työnantaja on minulle myöntänyt.

Asia on herkkä, koska nyt olen saanut tietää, että hän ei ole tyytyväinen minuun taloudenhoitajana, kuten edellä esittelin. Jokin aika sitten mies kertoi, että hän kiihottui sängyssä enemmän, kun olin nuorempana kosteampi.

On vaikea pitää itsetuntonsa yllä, kun saan palautetta, että en ole riittävä vaimona, en kotihommissa enkä sängyssä.

Siis: pitäisikö minun tehdä miehenkin kotityöt, jotta hän olisi minuun tyytyväinen? Pelastanko sillä avioliittoni? Vai nautinko siitä, mitä minulla on: ihanat vapaapäivät ja oma hyvä seurani.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos esim. 10pv työssä, 10 vapaata kun miehesi tekee normaalia 5pv viikossa 8h/pv. vai pääsetkö aina pari tuntia aikaisemmin tai 1pv viikossa enenmän vapaata...riippuu siitä miten ajatella kotitöiden jakoa.

Mun mielestä on hassua että jos itse olet koko päivän kotona niin odotat että mies tekee ruuan. En ajattele että sinun tulisi tehdä vapaa päivinä kaikki kotityöt aina mutta ehkä kuitenkin hiukan joustaa. meillä itse vielä kotiäitinä ja lapset pieniä eikä kotitöitä ole paljoa joten en ymmärrä miten niitä olisi niin paljon ettet niitä voisi tehdä nauttimatta vapaasta. paitsi jos niiden teko rajoittaa menemistä tai teillä iso perhe ja paljon kotihommia...

Vierailija
62/76 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi illalla, että hän jää, jos minä teen kaikki kotityöt ja hän ei nuku yhtään yötä enää sohvalla (mies on kuorsaaja, minkä vuoksi minä olen vuosia nukkunut vain lyhyitä pätkiä ja lyhyitä öitä).

Hän sanoi myös, että toivoo, että olisi tajunnut silloin 14 vuotta sitten, miten vaikea olen. Eli hän katuu vuosia kanssani. Tänään hän haluaisi puhua siitä, miten minun pitää tehdä enemmän kotitöitä, koska hän ei enää jaksa. Minä en vain pysty siihen keskusteluun. Minä olen 14 vuoden virhe. Mies sanoi, että ei hän tarkoittanut sanomaansa, mutta minä kysyin eilen, onko hän tosiaan sitä mieltä ja kyllähän hän oli.

Vaikka mies olisi kuinka uupunut ja vailla vapaa-aikaa, en nyt vain pysty keskittymään hänen hyvinvointiinsa. En sen jälkeen, kun hän sanoi tuon 14 vuoden takaisen virheensä. Pystynköhän antamaan anteeksi?

ap

Huh huh, mikä "mies". Ja mikähän on syy miksi sinun pitäisi tehdä kaikki kotityöt, jos kerta molemmat olette työssäkäyviä. Tuo miehen en jaksa on vähän huono syy nimittäin. Tai sitten tekosyy päästä lähtemään. Ja minä vaatisin tuohon sohvajuttuun ehdoksi lääkärissäkäyntiä, kuorsaus on kuitenkin ihan hoidettavissa oleva vaiva ja sinulla on myös oikeus kunnon yöuniin.

Sinuna en purematta nielisi tuon äijän öykkäröintiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi illalla, että hän jää, jos minä teen kaikki kotityöt ja hän ei nuku yhtään yötä enää sohvalla (mies on kuorsaaja, minkä vuoksi minä olen vuosia nukkunut vain lyhyitä pätkiä ja lyhyitä öitä). Hän sanoi myös, että toivoo, että olisi tajunnut silloin 14 vuotta sitten, miten vaikea olen. Eli hän katuu vuosia kanssani. Tänään hän haluaisi puhua siitä, miten minun pitää tehdä enemmän kotitöitä, koska hän ei enää jaksa. Minä en vain pysty siihen keskusteluun. Minä olen 14 vuoden virhe. Mies sanoi, että ei hän tarkoittanut sanomaansa, mutta minä kysyin eilen, onko hän tosiaan sitä mieltä ja kyllähän hän oli. Vaikka mies olisi kuinka uupunut ja vailla vapaa-aikaa, en nyt vain pysty keskittymään hänen hyvinvointiinsa. En sen jälkeen, kun hän sanoi tuon 14 vuoden takaisen virheensä. Pystynköhän antamaan anteeksi? ap

Tietysti mies haluaa helpon elämän eli hotellitason palvelun, ainahan voi vedota, että ei jaksa. Jos olet miehelle virhevalinta, ei liene mitään syytä korjata sitä sillä, että sinulle sälytetään entistä enemmän arjen vastuuta.

Miksi sinun pitää keskittyä miehen hyvinvointiin? Jos hän jo nyt tekee paljon vähemmän, niin missä on sinun hyvinvointisi?

Ai nii, sillä on toinen ja se yrittää nyt saada sinusta syyllisen sille, että lähtee. Siirrä heti rahat yhteiseltä tililtä itsellesi.

Vierailija
64/76 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosiaan, että miehesi ei kovasti (enää) arvosta sinua vaimonansa. Ehdottomasti vaatisin pariterapian, ja tuo lääkärissäkäynti kuorsauksen johdosta on hyvä idea. Jos on nukkunut sohvalla ne 14 vuotta, niin eikös vois hänelle hankkia sänky toiseen huoneeseen? Jos siis ette ole ns aviovuodetta jakaneet pitkään aikaan muutenkaan..

Vierailija
65/76 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhua mitään. Olen oikeasti kiitollinen tästä palstasta, koska en voi puhua kenenkään kanssa. Samanlaisia ihmisiä täällä käy kuin minäkin, tavallisia.

ap

Vierailija
66/76 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosiaan, että miehesi ei kovasti (enää) arvosta sinua vaimonansa. Ehdottomasti vaatisin pariterapian, ja tuo lääkärissäkäynti kuorsauksen johdosta on hyvä idea. Jos on nukkunut sohvalla ne 14 vuotta, niin eikös vois hänelle hankkia sänky toiseen huoneeseen? Jos siis ette ole ns aviovuodetta jakaneet pitkään aikaan muutenkaan..

ap

Vierailija
67/76 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyessä ajassa moni uskoo tekevänsä kotityönsä; ruoka 10 min., salaatti 5 min. jne. Voisi yllättyä, kun katsoo kellosta, kauanko niihin oikeasti menee.

Vierailija
68/76 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittää kummasti ajatuksia, paremmin kuin av. Ja siellä voi sitten yhdessä miettiä, miten sen miehen saa mukaan. Minusta on ilmiselvää, että parisuhde on ihan kuralla, jos kotityöt jaetaan noin tarkasti, kuin teillä. Siellä terapiassa varmasti huomaat, mikä oikeasti on vialla. Ei kannata nyt varmaan ollenkaan edes aloittaa mitään kotityö keskustelua, se ei johda teidän tilanteessa enää mihinkään.

Vierailija
69/76 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, joka on kotona, tekee enemmän kotitöitä. EI kuitenkaan tarvi tehdä kaikkia kotitöitä.

Kuulostaa myös hullulta että kotonaoleva odottaa sen toisen tulevan töistä kotiin laittamaan ruokaa. Itse en tähän suostunut kun olin töissä ja mieheni (luokanope) lomaili.

Vierailija
70/76 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittää kummasti ajatuksia, paremmin kuin av. Ja siellä voi sitten yhdessä miettiä, miten sen miehen saa mukaan. Minusta on ilmiselvää, että parisuhde on ihan kuralla, jos kotityöt jaetaan noin tarkasti, kuin teillä. Siellä terapiassa varmasti huomaat, mikä oikeasti on vialla. Ei kannata nyt varmaan ollenkaan edes aloittaa mitään kotityö keskustelua, se ei johda teidän tilanteessa enää mihinkään.

Nyt ollaan isompien asioiden äärellä. Mies haluaisi puhua kotityöjaosta, mutta mä olen ihan lukossa. Kotityöt ovat jotenkin vakiintuneet näin, niistä ei ole koskaan sovittu puhumalla. Mieskään ei kyllä lomillaan tartu imurin varteen, eli samalla tavalla urautuneita olemme.

ap

Vierailija
71/76 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuttavapiirissä lääkäri-ope -pariskunta ja se opemies tekee todellakin enemmän kotitöitä. Eikä kyse ole palkoista vaan ihan siitä, että mies on lyhyet päivät töissä ja pitkillä lomilla. Siis loma-aikana tekee kaikki paitsi sitten tasataan, kun rouvakin on lomalla.

Vierailija
72/76 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitten juttujesi perusteella päättelen niin. Miehesi on oikeasti todella väsynyt. "Vaikka mies olisi kuinka uupunut ja vailla vapaa-aikaa, en nyt vain pysty keskittymään hänen hyvinvointiinsa. En sen jälkeen, kun hän sanoi tuon 14 vuoden takaisen virheensä. Pystynköhän antamaan anteeksi?" Just...

Mikähän mahtaisi olla oikeasti totuus kotitöistä yms., jos miehesi saisi kertoa kantansa asioihin. Helppohan se on täällä palstalla toista mollata. Millaisiahan oikeudenkäynnit olisivat jos toinen osapuoli saisi vain syyttää ja sen perusteella sitten tuomittaisiin?

Nyt kuule pikku rouva järjestät miehellesi oikeasti sitä hermolomaa ja lähdet penskojen kanssa vähäksi aikaa vaikka muihin maisemiin että mies saa vähän levähtää.

T: Mies jolla on myös itsekäs ja vähän aikaansaamaton vaimo (mies joka tekee helvetisti töitä myös kotona)

Vierailija
73/76 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

!!!

Onpa ap:llä aika karu äijä.

Mä olen freelancer ja lomaa piisaa. Ei mun mies koskaan mäkätä mistään vaikka "joutuisi" tekeen kaikki kotityöt päivä toisensa jälkeen.

Sun ap ei kannata roikkua tollasessa inhottavassa miehessä.

Vierailija
74/76 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitten juttujesi perusteella päättelen niin. Miehesi on oikeasti todella väsynyt. "Vaikka mies olisi kuinka uupunut ja vailla vapaa-aikaa, en nyt vain pysty keskittymään hänen hyvinvointiinsa. En sen jälkeen, kun hän sanoi tuon 14 vuoden takaisen virheensä. Pystynköhän antamaan anteeksi?" Just...

Mikähän mahtaisi olla oikeasti totuus kotitöistä yms., jos miehesi saisi kertoa kantansa asioihin. Helppohan se on täällä palstalla toista mollata. Millaisiahan oikeudenkäynnit olisivat jos toinen osapuoli saisi vain syyttää ja sen perusteella sitten tuomittaisiin?

Nyt kuule pikku rouva järjestät miehellesi oikeasti sitä hermolomaa ja lähdet penskojen kanssa vähäksi aikaa vaikka muihin maisemiin että mies saa vähän levähtää.

T: Mies jolla on myös itsekäs ja vähän aikaansaamaton vaimo (mies joka tekee helvetisti töitä myös kotona)

Ja jollain taitaa olla luetunymmärtämisessä hieman puutteita? Mieshän tarkoitti tuolla 14 vuoden takaisella virheellä aloittamaansa parisuhdessa ap:n kanssa, ei siis jotain random-mokaa vuosien takaa. Ja ap on ilmeisestikin hankala vain siksi, ettei halua yksin tehdä kaikkea ja anna miehen elää kuin hotellissa, täydellä ylläpidolla.

Ja vaimo ja penskat vähäksi aikaa pois, että mies saa hermolomaa. Siis anteeksi mutta mitä vittua? :DDD Ap:han jo ehti kertoa, että hän tekee suurimman osan kotitöistä jo nyt, koska mies ei millään viitsisi ja nyt hän on asettanut suhteeseen jäämisen ehdoksi sen, että ap alkaa tekemään aivan kaikki kotityöt, koska hän ei itse jaksa tehdä mitään. Että onkohan se nyt ihan noinkaan, että ap on itsekäs? Ei, ei taida olla, kyllä se mies on.

Joten kumpikohan tuossa tilanteessa tarvitsisi hermolomaa? Nainen, joka yrittää pitää talouden pyörimässä vai mies, joka tekee kaikkensa ettei tarvitsisi laittaa tikkuakaan ristiin. No tuo ensimmäinen? Kyllä, sitähän minäkin ;)

Vierailija
75/76 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitten juttujesi perusteella päättelen niin. Miehesi on oikeasti todella väsynyt. "Vaikka mies olisi kuinka uupunut ja vailla vapaa-aikaa, en nyt vain pysty keskittymään hänen hyvinvointiinsa. En sen jälkeen, kun hän sanoi tuon 14 vuoden takaisen virheensä. Pystynköhän antamaan anteeksi?" Just... Mikähän mahtaisi olla oikeasti totuus kotitöistä yms., jos miehesi saisi kertoa kantansa asioihin. Helppohan se on täällä palstalla toista mollata. Millaisiahan oikeudenkäynnit olisivat jos toinen osapuoli saisi vain syyttää ja sen perusteella sitten tuomittaisiin? Nyt kuule pikku rouva järjestät miehellesi oikeasti sitä hermolomaa ja lähdet penskojen kanssa vähäksi aikaa vaikka muihin maisemiin että mies saa vähän levähtää. T: Mies jolla on myös itsekäs ja vähän aikaansaamaton vaimo (mies joka tekee helvetisti töitä myös kotona)

Sillä mä en nyt tässä hetkessä jaksa miettiä miehen hyvinvointia, olkoon kuinka uupunut tahansa. Mä en jaksa. Kun mä itkin eilen, mies sanoi, että turhaan minä poraan. Olen ikikiitollinen näistä vuosista mieheni kanssa ja siitä, että hän on tehnyt oman osansa kotitöistä. Olen häntä myös siitä vuolaasti kiitellyt ja toisille kehunut, vaikka mies nyt sanookin, että mitään en ole arvostanut.

Minne minä lähtisin, työssäkäyvä ihminen ja koululaiset? Ja miksi?

Miksi ihmeessä vääristelisin totuutta? Kirjoitan tuntemattomana ihmisenä tuntemattomille ihmisille. Mitä hyötyä valhtelusta olisi? Yritän olla mahdollisimman objektiivinen, mutta tietysti kirjoitan omasta näkökulmastani. Muu ei olisi mahdollistakaan.

Sain mieheltä lupauksen, että hän puhuu huomenna kanssani illalla.

ap

Vierailija
76/76 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tähän nyt voi muuta sanoa kuin kliseen. Jos mies laukoo tuollaisia, ensin asettaa pinnallisia ehtoja suhteen jatkumiselle ja sitten toteaa koko suhteen virheeksi, niin en usko, että kannattaa jäädä katsomaan enää. Ei se selvästi arvosta vaimoaan eikä se muutu millään kotitöillä.