Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teen tunnustuksen: Koen usein olevani parempi kuin muut!

Vierailija
15.01.2011 |

Eihän tätä kehtaa oikeassa elämässä sanoa, mutta monesti mietin että olen keskivertoa aika paljon parempi melkeimpä missä vaan. Okei, autoa en aja, mutta muuten osaan melki mitä vaan :)

Onkohan mulla ylikorostunut itsetunto, jolle pitäisi tedä jotain?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa pitää sinua parempana- en edes näiden viestien perusteella.

Onneksi osaat edes itse arvostaa itseäsi:) Toivottavasti osaat arvostaa myös muita ihmisiä:)

Vierailija
22/31 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä lapsuuteeni tulee, niin vanhemmissani yhdistyivät toisaalta analyyttinen ja harkitseva teoriapuolen osaaja sekä sitten topakka ja rempseä maalaisjärkeilijä. Olen selvästikin perinyt molemmilta vanhemmiltani luonteenpiirteitä, jotka tukevat toisiaan. Siinä sinulle analyysiä :)

Muut olet lisännyt selityksiksi sitä mukaan myöhemmin kun olen vastannut sinulle ja nostanut asioita esiin. En tulkinnut muuta kuin mitä luin.

Tästä syystä en edelleenkään pidä sinua analyyttisena. Muista taidoistasi en osaa pysty sen kummemmin sanomaan mitään.

Ja väitän, että olen perinyt molemmilta vanhemmiltani luonteenpiirteitä. Enhän minä tuossa lainaamassasi kohdassa väittänyt mitään sellaista, etteikö muillakin seikoilla olisi vaikutusta ihmisen psyyken kehitykseen.

Nyt alan epäillä sinun kykyäsi analysoida asioita, jos tartut yhteen lauseeseen ja analysoit sen niin, että se poissulkee kaikki muut lähestymistavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muut eivät välttämättä pidä sinua parempana:)

Siinäpä näkökulmia pohdittavaksi.

Tiedän kyllä myös sen, että on ihmisiä jotka pitävät minua joka tapauksessa kuitenkin riittävän hyvänä.

Vierailija
24/31 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa pitää sinua parempana- en edes näiden viestien perusteella.

Onneksi osaat edes itse arvostaa itseäsi:) Toivottavasti osaat arvostaa myös muita ihmisiä:)

toiveissani saada av-mammoilta arvostusta. Kunhan rupattelen.

Vierailija
25/31 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että minä ajan autoakin. Ja purjehdin. Muun muassa.

Olisi mielenkiintoista tavata. Luulen, että kokisin sinunkin seurassasi ylemmyyttä.

Vierailija
26/31 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että minä ajan autoakin. Ja purjehdin. Muun muassa.

Olisi mielenkiintoista tavata. Luulen, että kokisin sinunkin seurassasi ylemmyyttä.

Ja kehua kilpaa itseämme. Saat propsit tuosta purjehtimisesta, mutta osaatko sinä kalliokiipeillä tai laskea offaria? Harrastukseni ovat vähän räväkkäämpää sorttia, katsos.

Vierailija
27/31 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen itseni paremmaksi kuin muut ihmiset juuri loogista ja analyyttistä ajattelua vaativissa asioissa. Tiedän olevani sekä matemaattisesti että kielellisesti hyvin lahjakas, pärjään myös aina erinomaisesti loogista ajattelua ym. testaavissa tehtävissä esim. työnhakutilanteissa. Minulla on myös muita ajatteluun liittyviä selviä vahvuuksia, kuten luovuus, erinmomaiset argumentointitaidot esim. konfliktitilanteissa sekä syy-seuraus-suhteiden ymmärtäminen.

Sosiaaliset kykyni ovat hyvät, mutta eivät erinomaiset. Kädentaitoni ovat keskimääräistä huonommat.

Vierailija
28/31 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sille, että kiipeilet ja laskettelet. Minä olen pyrkinyt rajaamaan harrastukseni sellaisiin lajeihin, joista on myös jotain todellista hyötyä todellisessa elämässä. Vaikka voihan sitä joutua tilanteeseen, jossa on syytä osata kiivetä.

Räväkkyys ei minusta kuitenkaan ole tavoiteltavan arvoista, vartalon muodotkin siinä kärsivät. Ei nainen saa olla liian lihaksikas. Kauniimmat muodot saa mm laitesukellusharrastuksellani ja koskenlaskussa, jotka myös ovat harrastuksiani. Mutta tapansa kullakin.

paitsi että minä ajan autoakin. Ja purjehdin. Muun muassa. Olisi mielenkiintoista tavata. Luulen, että kokisin sinunkin seurassasi ylemmyyttä.

Ja kehua kilpaa itseämme. Saat propsit tuosta purjehtimisesta, mutta osaatko sinä kalliokiipeillä tai laskea offaria? Harrastukseni ovat vähän räväkkäämpää sorttia, katsos.

Vierailija
29/31 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sille, että kiipeilet ja laskettelet. Minä olen pyrkinyt rajaamaan harrastukseni sellaisiin lajeihin, joista on myös jotain todellista hyötyä todellisessa elämässä. Vaikka voihan sitä joutua tilanteeseen, jossa on syytä osata kiivetä.

Räväkkyys ei minusta kuitenkaan ole tavoiteltavan arvoista, vartalon muodotkin siinä kärsivät. Ei nainen saa olla liian lihaksikas. Kauniimmat muodot saa mm laitesukellusharrastuksellani ja koskenlaskussa, jotka myös ovat harrastuksiani. Mutta tapansa kullakin.

liika lihaksikkuus on vain haitaksi. Itse tosin pidän lihaksikasta kroppaa kauniina ja pyrinkin lisäämään lihaksia etenkin ylävartalooni. En kuitenkaan Jutta-tyyliin, vaan pikemminkin jotain tällaista:

http://www.watchmojo.com/blogs/images/woman-rock-climbing.jpg

Vierailija
30/31 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo olet sinä, niin oletpa todellakin sievä ja tiukka. Sellainen pajunvitsamallinen kunotar, hiukan poikatyttö. Minä olen pikemminkin supernaisellinen, ampiaisvyötärö, joka on ylpeyteni ja sopivan suuret rinnat. Mutta nämähän ovat kaikki niin yksilöllisiä juttuja - kiva, että me kaksi olemme itseemme tyytyväisiä.

Hauskinta tässä on se, että jos itse tuntee olevansa toisia parempi, niin ulkonäöllisesti kuin myös älyllisesti, on hyvin helppo suhtautua kanssaihmisiin hyväntahtoisesti. Minä ainakin ihailen avoimesti ystävättäreni suuria vihreitä silmiä ja esiintymiskykyä, toisen ystävättäreni ompelutaitoa ja soittotaitoa jne jne. Tai kolmannen ystävättäreni upeita pitkiä sääriä.

Nuo eivät ole minulta millään tavalla pois - olen silti tyytyväinen itseeni ja pidän omia avujani heidän avuihinsa verrattuna verrattomina.

Miten on sinun laitasi?

Vierailija
31/31 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin useimmiten tunnen moraalista ylemmyyttä, esim. huonoina vanhempina tai itsekeskeisinä ihmisinä pitämiäni kohtaan. Toki olen mielestäni myös älykäs ja taitava, mutta tunnen monia itseäni älykkäämpiä/tietyissä asioissa pätevämpiä/kauniimpia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi