Milloin pakkaisit matkalaukut jos lentokentälle lähtö vaikkapa la klo15?
Kommentit (7)
Olen reissannut aika paljon, joten homma sujuu rutiinilla, etenkin jos minulla on selvä käsitys siitä, mitä perillä tarvitaan. Ja vuosien varrella mukanani raahaamien tavaroiden määrä on vähentynyt vähentymistään. Yleensä alan pakkaamaan viimeisinä tunteinta ennen lähtöä. Teen sen vähitellen muun puuhan ohessa. Ja jostain syystä unohdan aina hammasharjan.
Perheen kanssa matkustatteassa tilanne tietenkin on toinen. Suunnitelmat ovat muuttuvaisia, mutta jonkinlainen rutiini siihenkin on muodostumassa.
Jos reissaa uudenlaiseen paikkaan tai matkustaa harvoin, ei ole mitenkään perusteetonta aloittaa pakkaamista paria arkipäivää aikaisemmin. Silloin ehtii hankkia sen mikä mahdollisesti puuttuu, tai pestä ja kuivata. Lisäksi on ihan aiheellista tehdä lista tarvittavista tavaroista ja vaatteista ja vaikka keskustella siitä jonkun kokeneemman kanssa.
Olen huomannut että monet hermoilevat pakkaamisen kanssa. Riittävä ajankäyttö saattaa helpottaa sitä. Samoin kokemukset siitä, että loma tai reissu ei yleensä mene tärviölle, vaikka jotakin sellaista unohtuisikin, mikä kotona tuntui tuiki tärkeältä. Kaikkein tärkeimpien asioiden unohtaminen kun on mielestäni erittäin epätodennäköistä.
ja sitten lauantaiaamuna loput (hammasharja ja -tahna, deodorantti, meikit jne.).
Ajatuksena se, että jos perjantaina pakatessa huomaa, että jotain puuttuu, niin ehtii vielä pesemään, ostamaan tms.
perjantaina jos perheen kanssa. Niillä on _aina_ jotain sähellystä kamojensa kanssa, jotain puuttuu, joku ei olekaan pestynä, jotain tulee mieleen vasta kun on jo laukkku kiinni ja silti hammasharja unohtuu...
Myös kännykkä ja kameran paristot perjantaina lataukseen, jos tarvis. Lauantaina pakkaisin pari tuntia ennen kentälle lähtöä.
Mieheni onneksi hoitaa sen hyvin, puoli tuntia ennen lähtöä.
lähtöpäivänä vielä viimeiset kassiin ja menoksi!