Maalainen kaupungissa kyläilemässä
Ja olen ihan kypsä! :D
Lähdin viikonlopuksi lasten kanssa äitini luokse Espooseen. Harvoin käydään uimahallissa joten lähdettiin aamulla isompien kanssa uimaan.
Parkkis oli melkein tyhjä ja jätettiin siististi auto toisen auton viereen. Noh siitä lisää myöhemmin :D
Uinnit meni hyvin, lapset tykkäs ja kivaa oli. Noh kun mentiin pukemaan niin nuorempi 2-v kiljahti iloisesti pari kertaa. Ei kiukutellut, ei rääkynyt, juossut tms. Niin eikös sieltä tule mummeli pitämään hirveää saarnaa kuinka lapsia ei ole kasvatettu ja, että täällä on muitakin ihmisiä joita pitää ajatella. Toinen nainen vieressäni katseli silmät pyöreänä ja kommentoi vaan, että kyllähän tähän maailmaan ääntä mahtuu.
Kun mummo lähti niin nainen sanoi, että hän ei kuullut mitään.
Noh kun päästiin parkkipaikalle ja sain auton käyntiin, jäin siinä pistämään vielä hanskoja käteen niin vihainen mies tulee kopputtelemaan sivulasiin. Avasin oven niin äyskäisee, että tiedätkö, että viet kahden auton parkkitilan! Minkäs minä sille voin jos viereiset autot ovat vaihtuneet ja molemmat jättäneet autooni kahden metrin välin! :D Sanoin, että olen kyllä juuri tästä lähdössä, en tulossa.
Ovatko kaupunkilaiset tällaisia vai sainko niskaani heti parit kylähullut? :D
Kommentit (14)
Ne ovat elämän suola. Aivan mahtavaa kun joku joka ei vielä tunne minua, tulee valittamaan jostain asiasta. Saavat tuta täyslaidallisen. Jos joku valittaa aiheesta ja asiallisesti, kiitän kohteliaasti. Jos joku tulee valittamaan asiattomasti (asiasta tai mitättömyydestä), niin varmasti katuu jälkeenpäin.
sitä mummoa, että jäi harmittamaan jälkeenpäin kun olisi pitänyt avautua hieman enemmän. Sanoin, että onko tosissaan? Tämä lapsi on 2-v eikä edes puhu vielä. Jos iloisesti kiljahtaa pari kertaa niin siihenkö maailma kaatuu? JA toinen nainen kun sanoi, että hän ei kuullut mitään kiljumista.
Pölhö mummohan se varmaan oli, mutta paska maku jää aina tuollaisista marisioista.
ap
Ne ovat elämän suola. Aivan mahtavaa kun joku joka ei vielä tunne minua, tulee valittamaan jostain asiasta. Saavat tuta täyslaidallisen. Jos joku valittaa aiheesta ja asiallisesti, kiitän kohteliaasti. Jos joku tulee valittamaan asiattomasti (asiasta tai mitättömyydestä), niin varmasti katuu jälkeenpäin.
täällä! Varsinkin jos pysäköidessä vieressä olevat autot ovat vaihtuneet ja joku tampio tulee liian suurista väleistä valittamaan niin kritiikinpoikssta voi tulla ilmoille....sillee hiukan... :)
Itse en ole koskaan törmännyt kumpaankaan ilmiöön vaikka olen asunut Espoossa yli 20 vuotta, omistan auton ja on kaksi lasta.
Mutta meitä on jokalähtöön, paikkakunnasta riippumatta :)
Tosin en silloin ajellut autolla :D Mutta oli tämä ensimmäinen kerta, että joku tulee sanomaan, että vien 2 auton parkkitilan :D
Meillä on 2:Vllä hieman erikoinen tapa "puhua" nostaa viimeisen tavun aina korkeammalle/kimeämmälle äänelle. palLO kisSA. Muutaman kerran puhui näin ja sanoinkin, että pitää olla hiljaa ja sitten olikin hiljaa. Mutta tämä mummo ARGH.
ap
se toinen nainehan tuki sua, outoa ettei se tehnyt sinuun mitään vaikutusta.
Tuosta parkkipaikkajutusta en osaa mitään sanoa, kun ei ole autoa. Mutta varmaan sellaisia autonomistajia on ympäri Suomen, joille auto todella on "pyhä lehmä".
Nimittäin olin pikkaisen hämmentynyt tästä mammasta :D
ap
Nyt on reissusta päällimmäisenä ajatuksena vitutus :( Tuntuu, että reissu pilalla. Miksiköhän olen niin herkkä tällaisille asioille vaikka samalla tiedän, että mummolla varmaan viirasi päässä. Sympatiat niille jotka tämän mamman kanssa asuvat samassa talonyhtiössä.
ap
mutta jos annat yhden huonotuulisen rouvan pilata koko kaupunkireissusi, niin olet kyllä turhan herkkis. Ulkona paistaa aurinko, on kipakka pakkanen ja paljon lunta. Menkää lasten kanssa lumisotasille.
Ikäviä ihmisiä on maailma täynnä, tuskin niitä sieltä sunkaan asuinseudultasi puuttuu.
8
Nyt on reissusta päällimmäisenä ajatuksena vitutus :( Tuntuu, että reissu pilalla. Miksiköhän olen niin herkkä tällaisille asioille vaikka samalla tiedän, että mummolla varmaan viirasi päässä. Sympatiat niille jotka tämän mamman kanssa asuvat samassa talonyhtiössä.
ap
mutta vittuuntuneena tulin uintireissulta.
törmäsit pariin kylähulluun. Mutta ei se ole pelkästään kaupungin vika! Et ole vaan hiljaisilla nurkillasi törmännyt vielä aitoon kylähulluun....
Mulla taas on siellä maalla mökki, naapurina paikallinen kylähullu, oikein ammattivalittaja ja kylällä tunnettu "että se on tosi omituinen ja kaikkien kanssa riidoissa".
Meillä on kirveenvarsitontti, iso tosin, 3000 neliötä ja pikku tölli siinä. Oltiin iloisia, kun saatiin niiiiin halvalla. Vaan.....Valitus alkoi siitä, kun me rakennettiin leikkimökki. Teimme sen oman aitamme taakse 4 metriä naapurin rajasta, kuten kunnan ohje oli, eikä rakennus- tai toimenpidelupaa haja-asutusalueelle siihen tarvittu. Mutta naapurin mielestä häneltä olisi pitänyt lupa kysyä, kun menee pilalle hänen maisema! Öhö, meidän tonttien välissä on 2 metriä korkea aita, ja mökistä ei näy naapuriin kuin katonharjaa. Aita on edellisten laittama, eikä varmaan aiheetta.......no sen jälkeen on valituksen aihetta riittänyt, mm. meitä on syytetty murhapolton yrityksestä ja uhattu ampua. Poliisit tuli sillä kertaa paikalle ja vei papan putkaan.
Se on jo niin vanha (88 v) ja kävelee kepeillä, että ei vieraile usein meidän tontilla. Kestän sen naapuruuden "kohta se kuolee" ajatuksen voimalla. Onneksi voi mennä viikolla kaupunkiin ja saa olla rauhassa......
Meillä on kirveenvarsitontti,
on kirveenvarsitontti?
Vanhempieni mökkinaapuri on myös hiukan erikoinen. Kerran tuli talvella pilkkijöitä liian lähelle rantaa. Hän meni pilkkijöiden luo ja sanoi että joko lähtevät tai hän tappaa...
Pilkkijät lähtivät.
En vaan ymmärrä miksi ihmiset ovat noin ilkeitä??
Kyllä niitä idiootteja meillä maallakin riittää :D
Meillä on yksi kaavaprojekti meneillään niin eikös siellä sitten ole yksi elämäänsä tylsistynyt mökkiläinen joka ei edes ole rajanaapurimme, mutta hän on nyt päättänyt valittaa kaavaa vastaan. Hän on mökillään pari kertaa kesässä muutaman viikon. Mutta valittamaan kun pitää päästä. Mikä ihme siinä on???
Appiukon mökillä on sellaiset naapurit, että jos pihalla puhuu normaalilla puheäänellä niin soittavat perään ja valittavat metelistä :D
ap
oikeasti joku valittajamummo? Sen jutut oli meinaan sen verran utopistisia. Käyn tuolla uimalassa kerran 2-3 vuodessa.
ap