Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teille "kotiintuloajat"?

Vierailija
14.01.2011 |

Onko teillä ja puolisoillanne kotiintuloajat eli ilmoitetteko lähtiessänne, mihin aikaan tulette kotiin

a) töistä

b) asioilta

c) lenkiltä tai harrastuksista

d) baarista, elokuvista tai muista iltamenista?

Tai jos puolisonne kysyy tätä, onko se teistä kyttäämistä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitetaan sitä, että ilmoittaa omista menoistaan puolisolle, niin on. aika vaikea ois pyörittää arkea ja sumplia menoja, jos ei tietäisi mikä toisen aikataulu on eli koska menossa ja koska tulossa. Lisäksi jos ei tule kotiin silloin kun on sanonut niin yleensä ilmotetaan, ettei toinen turhaan ihmettele tai odottele esim ruuan kanssa. Mielestäni perus toisen huomioimista.

Vierailija
2/10 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on tapana sanoa lähtiessä suunnilleen mihin aikaan on tulossa. Jos lähtee iltaa viettämään niin sitten se on "tuun sitten joskus/ nähdään aamulla". Yleensä mies kertoo mihin aikaan tulossa töistä tai kysyn, koska tykätään syödä koko perhe yhdessä kun tulee, eikä ole säännöllinen työaika. Muutenkin saatetaan kysellä puolin ja toisin aikataulullisista syistä - pitää lähteä viemään lasta johonkin, niin kysytään/sanotaan milloin tullaan, että toinen tietää ottaako kaikki muut mukaan vai onko toinen jo kotona, että muut voi jättää kotiin jne. Mutta ei ne mitään tarkkoja aina ole, vaan tyyliin kuuden maissa -tai sitten on tarkkoja. Mutta toinen ei koskaan sano, milloin toisen pitäisi olla takaisin, mutta kysytään kyllä, että milloin mun pitäis olla takaisin, että sä ehdit sitten sitä ja tätä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään määräyksiä.

Kuitenkin jos esim mies sanoo tulevansa kotiin johonkin aikaan mennessä ja suunnitelmat muuttuvat, niin oletan kyllä että hän siitä kertoo. Minusta se ei ole kyttäämistä vaan toisen huomioon ottamista, sillä minulla saattaa olla joku meno vaikka ja tarvitsen auton tai olen valmistautunut laittamaan ruuan valmiiksi siiheksi kun mies tulee. Tai jos kyseessä on baarireissu, niin että tietää ettei toiselle ole sattunut mitään.

Vierailija
4/10 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselen siksi, että miestäni on alkanut ärsyttämään, että haluan tietää, mihin aikaan tulee kotiin. Kysyy vastakysymyksen "Miksi niin?" tai murahtelee jotain mahdollisimman epämääräistä "en minä tiedä" tms. Työajatkin hänellä ovat hyvin muuttuvia, joten en voi niitä koskaan itse muista. Enää en kyselekään, mutta kieltämättä ärsyttää, kun sanoo toinen lähtevänsä kävelylle ja voi viipyäkin yllättäen pari tuntia. Sen yleensä kysyn ja saan vastauksen, että tuleeko mies ennen lasten nukkumaanmenoa.

Miehen mielestä en anna hänelle omaa tilaa, kun kyselen moisia. Olen epänormaali kyttäävä akka, joka haluaa hallita hänen elämäänsä. Häntä puolestaan ei voisi vähempää kiinnostaa, kauanko viivyn missäkin, kunhan ei mene menot päällekäin. Lapsia siis meillä on ja on ikävä vastailla heille, tuleeko isi jo kohta.

Minua ärsyttää, mutta yritän olla tyyni, ettei mies saa syytä kiukustua.

Vierailija
5/10 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska toisen meistä on oltava hakemassa lapset hoidosta, se keskustelu on käytävä jokaisen päivän osalta että kumpi se on.

Se on ainoa pakkokeskustelu aiheesta, mutta kyllä me aika paljon kysellään myös että kuinka myöhään missäkin menee. Se on olennaista meidän perhe-elämän sujuvuuden kannalta.

Iltamenojen suhteen emme ole kovin tarkkoja, lähinnä kysymys on että aikooko toinen tulla kotiin ennen vai jälkeen lasten nukkumaanmenon. Jos jälkeen, kysyn kyllä itse vielä että aikooko tulla kännissä, koska silloin haluan että mies nukkuu vierashuoneessa. Humalassa se kuorsaa niin paljon etten mä pysty nukkumaan vieressä.

Vierailija
6/10 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niin kuin joku edellä kirjoitti, jos meinataan saada arki pyörimään, niin aina keskustellaan kuka menee mihinkä aikaan ja mihinkin. Pakkohan sitä on lapsiperheessä suurin piirtein toisen menot ja tulot tietää.

Vierailija
7/10 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on sovittu, että ellei ole d) kotona 05 mennessä saa soittaa poliisille ;-)

Itse teen niin että jos en ole vielä viideksi mennessä kotona, soitan taksin.

Vierailija
8/10 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille mies ilmoittaa , mihin menee ja milloin tulee. Jos ei muista sanoa kysyn. Jos arvioi ajan väärin lähettää viestin tai soittaa. Etenkin baarireissuilla, sillä muutoin kyllä huolestun, onko jotain sattunut. Asuinalueemme on aika levotonta seutua. Ja minä ilmoitan omista menoistani.

Mielestäni tämä kuuluu ihan perusyhdessäoloon.

Vierailija
9/10 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä minusta kuuluu sanoa kumppanille, miten kauan aikoo viipyä, jos toisen on huolehdittava lapsista. Edes suurinpiirtein.

8

Vierailija
10/10 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on sovittu, että ellei ole d) kotona 05 mennessä saa soittaa poliisille ;-)