Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö ole jo kyllästyneet materialismiin ja siihen, että kaikkea on liikaa?

Vierailija
14.01.2011 |

Nyt olisi jo aika oikeiden arvojen nousta uudelleen arvoon arvaamattomaan.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hyvin samanlaisia fiiliksiä usein huonekaluostoksilla. Ollaan päädytty ostamaan paljon vanhaa antiikkia sitten, koska ne kunnon umpipuuta. Viimeimmäksi etsittiin sohvaa ja samaa pakokauhua tunnettiin kuin tekin. Yksi huonekaluliike oli, jossa oli jotenkin hyvä eikä krääsäinen olo:

http://www.juvi.fi/

Vierailija
2/44 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostamaan downshifting. Aloitan lastenvaatteiden hankinnan järjellistämisestä. Ostan vieläkin kauniita ja kivoja (ja kalliita) mutta VÄHEMMÄN. Tai ainakin kovasti pyrin siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut kiinnostunut henkisistä ja hengellisistä asioista, en tavaroita, urista tai omaisuudesta.

ap.

ja tästä syystä olet NIIN paljon arvokkaampi ihminen kuin ne jotka ovat ehkä myös kiinnostuneita henkisistä ja hengellisistä asioista mutta osaavat myös arvostaa kauniita asioita ja nauttia elämästä?

Sanoinko noin? En sanonut. enkä sanonut ettenkö arvosta kauniita asioita ja nauttisi elämästä?

Kertomani on silti totta vaikka sitä et kestäisi.

Vierailija
4/44 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kylläkin matkustelu, harrastaminen yms. johon palaa rahaa, mutta ei jää mitään pysyvää.

Vierailija
5/44 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaikkea sopivasti, ei liikaa.

Vierailija
6/44 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapselle enää yhtäkään lelua, korjautan kaikki huonekalut ja vaatteet

ja ehdottomasti laitan rahani mieluummin kokemuksiin, kuten matkusteluun.

Vierailija
7/44 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen kaikkia järjettömyyksia, joita tullut ostettua aikanaan. Nyt pyrin hyvin vähäiseen materiaan

Vierailija
8/44 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihminen tarvitse kaikkea sitä materiaa.

Vierailija
9/44 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

askeettisuudesta, eli meillä ei kamalasti mitään turhaa materiaa ole. Pakollisiajuttuja on kuitenkin oltava, esim. auto koska ei ole julkisia täällä niin paljoa että pääsis kulkemaan töihn tms.

Vierailija
10/44 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu sitä kaikkein pahinta materialismia. Hiilijälkenne on törkeän kokoinen. Luulette olevanne muita parempia mutta ette ole

Vierailija
11/44 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut kiinnostunut henkisistä ja hengellisistä asioista, en tavaroita, urista tai omaisuudesta.

ap.

Vierailija
12/44 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu sitä kaikkein pahinta materialismia. Hiilijälkenne on törkeän kokoinen. Luulette olevanne muita parempia mutta ette ole

kaltaistesi mielipiteet eivät paljoa kiinnosta...

nimim: kaksi ulkomaan lomareissua varattuna ennen kesää.

Vierailija
13/44 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen esteetikko ja haluan että se mitä on, on täydellistä. Aina ei täydellistä löydy, ja on pakko tyytyä huonoon vaihtoehtoon (esim. se ainoa hyvä työlaukku laukku hajoa). Näitä sitten vaihdan täydellisiin yksilöihin (joita usein hankin muuten käytettynä, ja omat vanhat menevät tietysti myös eteenpäin) pikkuhiljaa. Trendien perässä en juokse.

Mutta joo, noin periaatteessa olen samaa mieltä että ihmisillä on liikaa tavaraa ja siihen keskitytään liikaa.

Vierailija
14/44 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan asuttu samassa asunnossa jo kahdeksan vuotta ja lapsia tullut kaksi lisää eli romua nurkat täynnä. En vaan jaksa perata pois romua ja se olisi avain myös siivouksen helpottamiseen. Tai siis teen sitä kovin hitaasti. Kuitenkin vaatetta ja muuta tavaraa tahtoo kertyä kokoajan lisää.

Ennen ostelin turhautuneena kaikkea, mutta nyt olen saanut elämääni muuta sisältöä, eikä materia viehätä. Harrastuksista on luovuttu paljon ihan arjen rauhoittamiseksi.

Vierailija
15/44 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa olen ahdistunut siitä että olen aina saanut ja haalinut kaikkea mahdollista. Nykyään on vähemmän ja hyvä näin. Myös matkusteluähky iski jo 25-vuotiaana, olen nähnyt kaiken.

Vierailija
16/44 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän se näkyy kaikkialla.

kaltaistesi mielipiteet eivät paljoa kiinnosta...

nimim: kaksi ulkomaan lomareissua varattuna ennen kesää.

Vierailija
17/44 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ihmiset kuluttavat ja kuluttavat. Maapallo ei ole tarkoitettu tällaiselle ihmismäärälle ja tällaiselle kerskakulutukselle. Se ei kestä, repeää liitoksistaan. Ennemmin tai myöhemmin. Ihmiskunta tuhoutuu, koska sille ei mikään riitä.

Vierailija
18/44 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kahdesta syystä. Maapallon ilmasto ei kestä, toisekseen ihmisen mieli tuhoutuu, kun materiasta tulee pääasia. Jälkimmäinen syy on pahempi kuin ensimmäinen.

Se aiheuttaa pahoja vääristymiä mm. lasten kasvulle ja kehitykselle. Lapsi ei saa mahdollisuutta omaksua terveitä arvoja. Kaikki perustuu materiaan, pinnallisuuteen, roskaan.

Vierailija
19/44 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta edelleen sitä silloin tällöin törmää ihmisiin, jotka selvästi arvioivat elämää ja muita ihmisiä aineellisen hyvinvoinnin perusteella.

Vierailija
20/44 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta edelleen sitä silloin tällöin törmää ihmisiin, jotka selvästi arvioivat elämää ja muita ihmisiä aineellisen hyvinvoinnin perusteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi