Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hei auttakaahan kotihoidontuen verotuksen kanssa!

Vierailija
14.01.2011 |

PAljon kysymyksiä, ja Kelan sivut liian epäselvät minun aivoilleni...eli:

toimitanko jonkun verokortin, kun Kela maksaa minulle kotihoidontukea? Jos, niin minkä? Sen mikä tuli juuri postista vai minkä?

JA miten tähän kaikkeen vaikuttaa, jos teen satunnaisesti töitä, max. 100€/kk tienaan?

KIITOS, jos joku ihana ihminen osaa auttaa!!!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

netissä tai soita verotoimistoon ja pyydä verokortti ETUUTTA varten. prosentti on vissiin hieman korkeampi kuin normi työssä. samalla voit saada verokoertin palkkaa varten. Ja sitten toimitat kortin kelaan. Jos saat pelkkää kotihoidontukea tienstit ei vaikuta, jos saat lisäksi hoitolisää, pitää sun ilmottaa tienestit kelaan ja ne vaikuttaa hoitolisän suuruuteen.

Vierailija
2/10 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimittanut verokorttia minnekään. Vanhin lapsi nyt 8 v ja tässä ollut kolmeen eri otteeseen kotihoidontuella. Silti on verot mennyt eikä mätkyjä tullut... Miksi ihmeessä se pitäisi lähettää kelaan.

Tukeen ei työnteko vaikuta, vaikka saisit minkälaista palkkaa, verokortin tietty toimitat työnantajalle. Hoitolisää en ole koskaan saanut, joten en tiedä siitä, mutta työnteko siihen vaikuttaa varmasti, koska siihen lasketaan koko perheen tulot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä mitä tehdä sillä, vienkö kelaan? olen kotihoidontuella ja toista vuotta.

Vierailija
4/10 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen sosiaalietuutta varten ja toisen palkkaa varten. Kortteja verten lasket valmiiksi paljonko tulet saamaan kotihoidontukea ja palkkaa vuodessa, sekä mahdollisesti jo tänä vuoden tienestit ja maksetut verot. Kela saa verokortin suoraan verottajalta ja palkkaa varten saamasi kortin toimitat työnantajalle.

Sosiaalietuuden veroprosentti on yleensä PIENEMPI kuin palkkatulon prosentti.

Vierailija
5/10 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimittaa verokortin, pidätetään tuesta sen veroprosentin verra, jos ei toimita, kela pidättää suoraan oisko ollut 20 prosenttia. Itselläni ainakin ollut pienempi veroprosentti, oisko nyt 14.

Vierailija
6/10 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos haluat muuttaa veroprosenttia niin voit tehdä netissä tai verotoimistossa muutosverokortin etuutta varten. Itse luulin pitkään, että kaikilta menee automaattisesti se tietty prosentti veroa kotihoidon tuesta, mutta ei se niin mene.

Itse sain yli puolivuotta sitten kotihoidontukea 0 %

Vierailija
7/10 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimittanut verokorttia minnekään. Vanhin lapsi nyt 8 v ja tässä ollut kolmeen eri otteeseen kotihoidontuella. Silti on verot mennyt eikä mätkyjä tullut... Miksi ihmeessä se pitäisi lähettää kelaan.

Tukeen ei työnteko vaikuta, vaikka saisit minkälaista palkkaa, verokortin tietty toimitat työnantajalle. Hoitolisää en ole koskaan saanut, joten en tiedä siitä, mutta työnteko siihen vaikuttaa varmasti, koska siihen lasketaan koko perheen tulot.

Kela lisää siihen prosenttiin vielä 2 %-yksikköä.

Oletko saanut palautuksia?

Vierailija
8/10 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on peräti 6 %, joten ei ole palautuksia ihan hirmuisesti tullut...

Vierailija
9/10 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun palkkakortinkin vero% on peräti 6 %, joten ei ole palautuksia ihan hirmuisesti tullut...

sulla menee 20% veroa kotihoidontuesta. kannattaa pyytää uusi kortti sosiaalietuuksille

Vierailija
10/10 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on peräti 6 %, joten ei ole palautuksia ihan hirmuisesti tullut...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi