Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaako joku oikeasti ruokaa, vaatteita ym. pikkutavaraa LUOTOLLA?

Vierailija
13.01.2011 |

Itse en ole ikinä käyttänyt korttini luotto-ominaisuutta. Saattaisin käyttää sitä johonkin isoon hankintaan, kuten huonekaluihin, mutta että suklaapatukkaan?

Mitä te ostatte luotolla ja miksi?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ensinnäkin luottokorttiostoista veloitetaan teiltä tietty proviisio. Luuletteko että joku Visa ja Mastercard ovat jotain hyväntekeväisyysjärjestöjä ?

- Joku sanoi vievänsä rahaa rahastoon ja sitte nostavansa visalla sen takia. No jos Visa vie vaikka 0,2 prosenttia provikkaa ostoksistasi ja rahastot ovat tuottaneet keskimäärin 3 prosenttia tappiota viimeisen 3 vuoden aikana, niin pitäiskö vähän laskeskella ?

- eikö olis vaan parempi myöntää, että kyseessä on vaan tapa elää yli varojensa. Se on sallittua sekin tässä elämässä, mutta aina joutuu maksamaan takaisin.

Vierailija
42/72 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan tilille vaatteita jne. Kun ne luottotiedot on kuralla. Mut ne ei estä mua saamasta luottoa onneksi.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan kaiken (myös sen suklaapatukan) Visan luotto-ominaisuudella tai Amexilla. Laskut menee näistä menee kokonaisuudessaan suoraan tililtä kerran kuukaudessa ja saan näppärästi kaikki yhdellä laskulla eriteltynä.

Mikähän olikaan ongelmasi?

Vierailija
44/72 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että istut nyt oikein alas ja otat paperipussin toiseen käteen, sillä vastaukseni saattaa järkyttää sua:

OSTAA. Kyllä. LUOTOLLA.

Esim. me. Pääasiallinen tienaajamme eli mieheni on pienyrittäjä, joten tulomme eivät ole semmoisia kerran kuussa sama summa tilille -tyyppisiä pläjäyksiä, joita palkansaajat nauttivat. Mitä isompi firma, sitä epävarmemmin ne maksavat. Joskus joutuu odottaa saataviaan puolikin vuotta. Joten kyllä, ostamme useinkin luottokortilla esim. ruokaa.

Vierailija
45/72 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuat, vaatteet, bensat jne. Ja syy on se, että siitä kertyneillä pisteillä teemme kesälomareissun miehen kanssa (esim. kolme hotelliyötä tai lennot johonkin). Miksi en hyötyisi ilmaisista eduista?

Toki välillä eletään yli varojenkin, mutta elämä on.

Vierailija
46/72 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim tulee iso lasku tietyssä kuussa. Ajattele toisten täytyy!

Vierailija
47/72 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa pojoja ja niistä ulkomaanmatkoja. :)

Vierailija
48/72 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska meillä on mieheni kanssa yhteinen tili. Voi huoletta ostella, ja sitten visa-laskun tullessa maksaa kerralla. Koskaan emme ole luottoa kuitenkaan käyttäneet sen enempää, eli luottokortin lasku on aina maksettu kerralla.

Vierailija
49/72 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksan jokaisen ostoksen, ison ja pienen, Amexilla siellä, missä se kelpaa, siitä syystä, että Amexin pisteillä voi sitten hankkia esim. niitä lentolippuja. Amexissa ei ole luotto-ominaisuutta, vaan se on maksuaikakortti, ja koko saldo maksetaan kerran kuussa pois, eikä mitään korkoa siis mene.

En näe mitään syytä olla maksamatta Amexilla, kun kaikki ostokset kerryttävät pisteitä, joilla sitten voi hankkia monenlaista.

Vierailija
50/72 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ostan luotolla, jos kortti osuu käteen ensin enkä heti huomaa missä lokerossa pankkikorttini on. Usein tilillä ei ole rahaa, joten luotolla maksan. Sama se, en mä rahaa ikinä käsittele enkä ole euroja nähnyt aikoihin. En edes tiedä minkäarvoisia euron seteleitä on olemassa :D

Mä ole säännöllisessä työssä, rahaa räpsähtää tilille noin 2 500 donaa kerran kuussa. Maksut lähtee suoraveloituksella...

Helppoa! Opintolaina maksettu, asuntolainan hoitaa mies ja auto on oma.

Vierailija
51/72 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pamahtaa kuukauden lopussa? Minusta on paljon kivempi maksaa pankkikortilla ja pysyä koko ajan kärryillä rahatilanteesta.

Vierailija
52/72 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pamahtaa kuukauden lopussa? Minusta on paljon kivempi maksaa pankkikortilla ja pysyä koko ajan kärryillä rahatilanteesta.

kun tiedän tasan tarkkaan, millainen lasku sieltä on tulossa. Sitä voi katsos seurata vaikka netin kautta.

Vierailija
53/72 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tiedän tasan tarkkaan, millainen lasku sieltä on tulossa. Sitä voi katsos seurata vaikka netin kautta.

maksella kaikki saman tien kuin vahtia netissä, millainen lasku on tulossa...

Mutta, kukin tyylillään

Vierailija
54/72 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt kuitenkin olisi vähän yksinkertaisempaa maksella kaikki saman tien kuin vahtia netissä, millainen lasku on tulossa...

Mutta, kukin tyylillään

Kai sitä nyt pitää käydä välillä tilinkin saldoa kurkkimassa, ettei tyhjäksi höylää. Ja jos taas ei ole sitä ongelmaa, että tili joskus tyhjenisi, onkin ihan sama, maksaako pankilla vai luotolla.

Vierailija
55/72 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä luottokorttia, enkä maksuaikakorttia. Käytän vain Visa Debitiä.

Vierailija
56/72 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. meidän perheessämme minä maksan kaiken luotolla, koska itselläni ei ole nyt tuloja, mutta minä olen se, joka käy kaupassa. Mies sitten maksaa sen visalaskun kuun lopussa. Ja kyllä, seuraamme laskun suuruutta netissä ihan samalla tavalla, kun seuraamme tiliotteitammekin ja sitä, että oikeat summat lähtevät tililtä. Ei ole vaikeaa. Niin, ja saadaan kuulemma siitä visan käytöstä bonuspisteitäkin.

Välillä tosin saatan maksaa pankkikortilla, jos kotihoidontuki on juuri tullut ja summa on pieni. Osaan olla joustava, ja tiedän, miten paljon rahaa tililläni on. Emme tee ylityksiä vaan olemme hyvin tietoisia siitä, mitä voimme ostaa ja mitä ei. Ei ole ollut koskaan tarvetta käyttää koko palkkaani silloin kun olin töissä, joten nytkin osaan kyllä mitoittaa ostokset meidän tuloihimme sopiviksi. Se on sitä talouden pitoa se!

Vierailija
57/72 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei se varsinaisesti edes mene luotolle. Saan siitä bonukset kun olen op:n asiakas. Kaikki edut talteen :)

Vierailija
58/72 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksella kaikki saman tien kuin vahtia netissä, millainen lasku on tulossa...

Mutta, kukin tyylillään

Ihan samoin kuin jos ostaisin sillä pankkikortilla. Koulussa oli sellainen aine kuin matematiikka, se helpottaa kummasti tätä elämää. Vaikka ostais käteisellä niin kyllä sitä silti pitää hiukan laskeskella mitä ostaa ja paljollako ettei lopu rahat kesken. Ei tehdä tästä liian vaikeaa kun ei se sitä ole.

Vierailija
59/72 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä välillä makselen visalla pienetkin ostokset

Vierailija
60/72 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pisteidenkeräily on köyhien näpertelyä. Ketä ihan oikeasti kiinnostaa ne hikiset pisteet joita sieltä heruu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi