Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten taaperon saa leikkimään yksin+

Vierailija
13.01.2011 |

Meidän kaksivuotias on tälle päivälle jo käynyt kerhossa, ulkoillut, maalannut, tehnyt palapelejä ja sen lisäksi noin miljoona muuta asiaa. Silti on ihan älytön virtapiikki enkä mä jaksaisi touhuta hänen kanssaan koko aikaa enää päivän päätteeksi.

Kaikki aina kehuvat kuinka heillä lapsi leikkii itsekseen, mut ei meillä leiki. Ei vaikka ohjaan leikkiin, ja yritän siitä sit liueta jonnekin. Miten mä siis saisin lapsen leikkimään yksin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuohon auttoi leikkikaveri eli tein lapselle sisaruksen seuraksi :P Mutta oikeasti en mäkään saanut esikoistani leikkimään yksin. Hän ei vielä kuusivuotiaanakaan touhua yksikseen.

Vierailija
2/4 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuohon auttoi leikkikaveri eli tein lapselle sisaruksen seuraksi :P Mutta oikeasti en mäkään saanut esikoistani leikkimään yksin. Hän ei vielä kuusivuotiaanakaan touhua yksikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sekaannu leikkiprosessiin menemällä mukaan ja liukumalla pois. Sano lapselle, että nyt on leikkiaikaa ja annat lapsen olla itsekseen.

Alussa lapsi tietty kitisee ja vinkuu, mutta pian lapsi keksii itse tekemistä!

Siihen tarvitaan aikaa, tuskin se lapsi istuu ja vollottaa kovin pitkään äitiä leikkiseuraksi jos ymmärtää että saakin yksin leikkiä ja touhuta omia.

Vierailija
4/4 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. siivoat tai muuta vastaavaa. Silleen meillä kumpikin tytöistä on puuhannut omiaan. Sit jos yritän huilata, tullaan mun luo. Tosin kolmonen on leikkinyt ehkä parhaiten yksinään. Ei edes halua, että osallistuisin esim. muovailuvahailuun, vaan haluaa tehdä yksin tai sisarusten kanssa. Eka ei meillä vieläkään leiki itsekseen, jotain muuta puuhaa yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi