Oletteko tilanneet vaatteita Bootz.comista??
Katselin Bootzin sivuja ja mieleni tekis tilata,kun siellä näyttää olevan laaja valikoima kivoja vaatteita. Onko siis kokemuksia? Tuliko paketti pian jne..
Kommentit (54)
Tänään lähti tilaus, otin varuiksi laskulla, jos tuote ei vaikka tulekkaan. kerron sitten miten kävi.
ettei siellä asiakaspalvelussa ole suomenkielistä palvelua? Justiin tilasin sieltä ja unohdin laittaa tuon alekoodin. Pistin sähköpostia, että saisko sen lisäalen voimaan näin sähköpostin kautta. Kirjoitin suomeksi, koska tietenkin ajattelin siellä olevan suomekielinen as.palvelu, kun kaikki s-postio tulee suomeksi... Saas nähdä tuleeko vastausta...
Lain mukaan kaikkien verkkokauppojen, joilla on suomenkieliset kuluttajasivut ja jotka siis toimivat Suomen markkinoilla, on noudatettava Suomen etämyynnin lainsäädäntöä. Tämä mahdollistaa siis sen 14 peruutusoikeuden (eli palautus, muutamia poikkeustuotteita joita ei koske), mutta myös sen, että palautuksen kulut kuuluvat yrityksen maksettavaksi. Jos palautus esimerkiksi kokonsa tai painonsa takia edellyttää erityiskuljetusta, yritys voi vaatia kuluttajaa maksamaan lähetyskulut. Yrityksen on mainittava asiasta jo sopimusehdoissa. Peruutuksen jälkeen verkkokaupan on tehdävä hyvitys 30 päivän sisällä.
Kannattaa tutustua kuluttajaviraston sivuihin (http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajan-oikeu…) niin on perillä oikeuksistaan ja tietää jo toimitusehtoja lukiessaan noudattaako verkkokauppa sääntöjä. Sivuilta löytyy myös Howard-verkkokauppa-apuri, jonka avulla voi tarkistaa yrityksen taustoja. Tässä tapauksessahan yritys tarjoaa sen ilmaisen palautusmahdollisuuden...
Ja onhan siellä toki hyödyllistä tietoa kaikesta muustakin kuluttamiseen liittyvästä...
sekä itselleni, että lapselle. Muutamassa päivässä ovat tulleet kotiovelle. Tai jos ei olla oltu kotona niin tulevat seuraavana päivänä uudestaan tai muulloin sovittuun aikaan.
En ole koskaan joutunut palauttamaan mitään, joten en tiedä miten se homma menee. Kannattaa tosiaan tutustua niihin ohjeisiin ennekuin tilaa.
Itse ostan kaupasta sellaiset vaatteet jotka vaativat sovituksen ennen ostopäätöstä.
Itselläni on ihan hyvät fiilikset tuosta kaupasta. Ja valikoima siellä hyvä.
Kommentteja oli myös tuolla tästä http://www.kokemuksia.org/boozt-kokemuksia-vaatteita-nestista-boozt-com…
Muistakaa, että Suomessa aina 14 vrk palautusoikeus etämyynnissä! Myyjä maksaa postikulut! Piste.
ja palauttanut kaksi kertaa, just palautin pari viikkoa sitten ja kuitti palautuksesta on jo tullut sähköpostiini. Palautus tapahtuu tosiaankin ups:n kautta, helppoa sekin kun tilaa sen vaaan netistä. Lähetin muuten suomeksi sähköpostiakin ja sain suomenkielisen vastauksen. Kaikki kokemukset hyviä.
Booztilta tilattiin ja toista kertaa ei tilata. Heillä on joku laskutuslisä. En maksanut sitä ja siirsivät sen heti perintäyhtiölle. Törkeää, perintämaksu on isompi kuin laskutuslisä. En maksa kyllä perintäyhtiöllekään, viekööt oikeuteen jos haluavat.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 22:15"]
Booztilta tilattiin ja toista kertaa ei tilata. Heillä on joku laskutuslisä.
[/quote]
Tilatessa selvästi lukee "Lisäkulut 3 e" lasku/osamaksu-vaihtoehdon alla, heti siinä täpän alapuolella, ei voi olla huomaamatta. Kaikissa muissa (luottokortti, Paypal, verkkopankki...) lukee "ei lisäkuluja".
Moni yritys ulkoistaa jo maksumuistutukset perintötoimistoille, jolloin sieltä tulee 14 vuorokauden jälkeen 5 euron muistutusmaksu.
Jos ottaa laskulla, niin taitaa kaikissa paikoissa tulla laskutuslisä. Niin myös mm. H&M:llä.
Minun kolme kokemustani Booztilta ovat hyvät. Kahdessa tapauksessa palautin ja kaikki sujui niin kuin piti.
mulle kävi just samalla tavalla, otan myös yhteyttä sinne, jos homma ei muuten selviä. Ei voi näköjään luottaa mihinkään nettifirmaan...
enkä tilaa toiste. Paketti kyllä toimitettiin ihan kotiovelle asti mutta sitten tuleekin mutta. Halusin palauttaa osan tuotteista ja vein postiin niin ilmoitettiin, että yritys on ulkomainen (niinkuin onkin) ja minä joudun MAKSAMAAN palautuksista. Halusin tietysti kuitin palautuksestani ja se maksoi 15 e. En tiedä olisiko saanut palautettua kyseisen yrityksen piikkiin mutta enpä jäänyt ottamaan selvää.
Itse en ole tilannut vielä mitään, mutta tutustuin palautusohjeisiin. Siellä luki, että palautus tulisi tapahtua UPS:n kautta. Postin välityksellä menee myös perille, mutta he toivovat UPS:n käyttöä.
Itse olen töissä eräällä verkkokauppafirmalla, ja olen käsitellyt paljon palautuksia. Sen verran tiedän, että Suomen sisälläkin palautuksiin voi mennä jopa 2vk-1kk ennen kuin se saapuu päämääräänsä, vaikka on postin sopimusasiakas. Tässä vielä huomioitavaa, että kun toimitus menee ulkomaille, voi palautus viipyä jostain syystä kauemminkin matkalla. Tästä syystä on erittäin suositeltavaa ottaa aina ylös postinseurantakoodi, muuten ei ole mitään mahdollisuutta seurata paketin kulkua. Myös erittäin tärkeää on merkitä selvästi laskun nro jne. koska pelkän nimen avulla voi olla hankala kohdentaa tilausta juuri oikealle asiakkaalle. Meilläkin on palautuksia, joista ei ole mitään tietoa kenelle ne kuuluvat, joten olemme ainoastaan sen armoilla, että asiakas itse ottaa yhteyttää ja kertoo palauttaneensa jotain, ja mitkä tuotteet on palauttanut. Mutta tilausten määrään suhteutettuna tällaisten ongelmallisten palautusten määrä on erittäin pieni.
Tuli vielä mieleen, että varmaan olisi hyvä etukäteen ilmoittaa firmalle palauttaneensa tuotteita postin kautta (joka ei ilmeisesti ole heidän sopimusasiakas). Koska jos paketti saapuu heille vasta jopa kuukauden jälkeen, on tästä jo mahdollisesti ehditty lähettää muistutuslasku.
Näiden viestien perusteella olisi silti kiva kuulla positiivistakin palautetta kyseisestä firmasta ennen kuin itse tilaan.
eli luin vielä lisää heidän toimitusehtojaan, ja jos oikein ymmärsin, palautus on ilmainen ainoastaa jos tuote on viallinen tai väärä. Mietin, että jos tosiaan postin kautta lähettää palautuksen, ja saa sen ilmaiseksi lähettää, tulee tämä palautusmaksu booztin maksettavaksi. Jos heihin ei ole etukäteen ottanut yhteyttä ja kertonut palauttavansa viallista/väärää tuotetta, noutavatkohan he ollenkaan palautusta, joka heidän pitää maksaa.
Huom! tämä on vaan spekulaatiota, ei tietoa.
vaikka heillä säännöissä lukeekin, että palautettavat tuotteet on pistettävä tulemaan takaisinpäin 14 päivän kuluessa vastaanottamisesta, eikö palautus enää myöhemmin onnistu? Itselläni tilauksen vastaanottamisesta on kulunut n 3 viikkoa, mutta en todellakaan haluaisi maksaa tuotteista, jotka olivat rikki, kun sain ne...