Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten koskaan voi olla kahden lapsen kanssa, jos on useampi lapsi?

Vierailija
13.01.2011 |

Lapset kaipaavat selkeästi sellaista, että tekisi jotain vain heidän kanssaan. Se tarkoittaa sitä, että kotoa täytyisi mennä jonnekin, koska lapsia on 3. Mutta kun suunnittelen että menen johonkin lapsen kanssa, miehen perhana tekee aina suunitelmat turhiksi. Vaikka sen ennakkoon sanoisi, että menen x kanssa, kun sinulla on vapaata ja voit olla toisten kanssa. No ei, mies joko tekee jälkikäteen oman suunnitelman ja ottaa yhden lapsen mukaan. Jolloin joudun toiselle lapselle ikäänkuin perumaan kahdenkeskisen ajan ja on pakko ottaa toinen lapsi seuraamme. Tai sitten mies järkkää itselleen jotain tekemistä, joka on "aivan pakko" tehdä nyt tai seuraa katastrofi.

Meille tuli eilen muuten järkyttävä riita. Ekaluokkalainen tarvitsi apua illalla läksyissään ja kaksi muuta lasta tuli heti minulle syliin kerjäämään ja kiukuttelemaan huomionkipeänä. Mies oli kotona, mutta järjesteli työhuonettaan. Kävin sitten pyytämässä, että katsoo hetken pienempiä, että voin tehdä läksyjä apuna. Menimme niitä makuuhuoneeseen sitten tekemään. Ja mitä mies, no ei mitään, jatkoi siivoilua ja huusi pienemmille koko ajan ja sitten ne juoksi itkemään taas minulle. Ja mies tuli sitten huutamaan kesken lapsen läksyjen, että eihän täällä saatana voi edes siivota, kun pitää aina katsoa lapsia. Sain sitten pultit miehelle. Myöhemmin kysyin, että voiko olla tosiaan noin itsekäs, ettei sen vertaa anna lastaan auttaa läksyissä. Minusta tuo oli aivan kauheaa...

Miten te järjestätte lapsille omia hetkiä? Yhden kanssa voisi mennä vaikka luistelemaan, toisen kanssa uimaan jne. Mutta minne sitten "loput" lapset, kun mies ei ole yhtään yhteistyökykyinen...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan toiselle lapselle yhtenä päivänä pitkän päivän päivähoitoon ja haen toisen puolilta päivää pois. Toisena päivänä toisinpäin. Molemmat lapset saavat yhden iltapäivän viikossa henkilökohtaista aikaa. Päivähoidossa tähän on suhtauduttu myönteisesti, kun olen selittänyt, että henkilökohtainen aika lapselle on tärkeää, ja sitä on muutoin vaikea järjestää.

Vierailija
2/12 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitähän se vain on kiinni. Joku kerta rauhassa puhutte asiasta ja painotat, että lapsille on tärkeää nämä kahdenkeskiset ajat.

Itselläni on 4 vilkasta lasta ja jokainen todellakin silminnähden nauttii, jos saa viettää hetken minun kanssa kahdestaan ihan rauhassa muilta - vaikka vain shoppailemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan vanhemman kanssa rakennella palapelejä, värittää, askarrella jne. kotona kun isäkin on paikalla pienemmän kanssa. Tai teemme yhdessä sämpylöitä jne. mies yleensä viettää sitten vanhemman kanssa pihalla kaksistaan aikaa, minäkin kyllä välillä. Hauskaa niillä aina tuntuu olevan, en ole ihan perillä mitä he siellä tekevät. sillä aikaa minä taas olen pienemmän kanssa kaksin ja hellin ja hoivaan, muuta oikeaa tekemistä tämä pienempi ei kyllä vielä vaadi. Ei ne lapset ihmeempiä tekemisiä tarvi, nauttivat vain aikuisen läsnäolosta.

Vierailija
4/12 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat saa molemmilta vanhemmilta aikaa. Mutta kun on kolmas, niin ainahan sekin on sitten jossain oltava.

Saatan vanhemman kanssa rakennella palapelejä, värittää, askarrella jne. kotona kun isäkin on paikalla pienemmän kanssa. Tai teemme yhdessä sämpylöitä jne. mies yleensä viettää sitten vanhemman kanssa pihalla kaksistaan aikaa, minäkin kyllä välillä. Hauskaa niillä aina tuntuu olevan, en ole ihan perillä mitä he siellä tekevät. sillä aikaa minä taas olen pienemmän kanssa kaksin ja hellin ja hoivaan, muuta oikeaa tekemistä tämä pienempi ei kyllä vielä vaadi. Ei ne lapset ihmeempiä tekemisiä tarvi, nauttivat vain aikuisen läsnäolosta.

Vierailija
5/12 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkii tai on kavereiden kanssa tai istuu koneella tai on leirillä tai yökylässä tai jotain, eivät he kaikki riipu minussa kiinni koko ajan ja se on hyvä.

Vierailija
6/12 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän me jatketa samalla mallilla :)

Tähän asti ollaan ns. vuorotellen vietetty aikaa lasten kanssa. Minulla toinen mukana ja miehellä toinen. Kun kolmas tulee, taitaa mennä jaot vähän toisin :) Mutta kylläpä luulen että saadaan sovittua kaikki siltikin :)

Onneksi on mies joka ottaa kunnolla osaa lasten kasvatukseen!

Vierailija
7/12 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 4lasta ja mies kylä auttaa,mutta esim.nyt on yksi vielä koulussa,yksi nukkuu pihalla,yksi kerhossa ja juuri nyt rupean auttamaan tätä yhtä kotona olevaa läksyissä ja sitten pelataan kaksin erä jotain peliä=)Me otetaan lapsia kumpikin mukaan vuorotellen=)

Vierailija
8/12 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin varmaan hoitaja kotiin yhdessä sinun kanssa. Meillä kyllä kolmen pienen lapsen kanssa toimii se, että yhdessä hoidetaan. Kaksi jää esim. kotiin leikkimään ja yhden kanssa lähtee toinen tekemään kivaa tai harrastamaan esim. vauvauinti. Kahden kanssa sitten leikitään kotona. Meillä saadaan näin järjestettyä kaikille aikaa erikseen. Mieheni kuitenkin matkustaa työmatkoja. Tuolloin minulla on apuan mukava hoitaja. Hoidamme lapsia ja kotia yhdessä. Hän auttaa esim. ruuan laitossa, siivoamisessa ja kun lähdemme ulos ja kerhoihin. Hän on tuttu ja voi leikkiä kerhossa esim. kahden kanssa kun minä keskityn yhteen(on juuri tämän lapsen kerho tai hetki). Tämä on hyvä järjestely ja kaikille riittää aikaa eikä tule liikaa stressiä. Kerro miehellesi että tarvitset sitten tällaisen apulaisen itsellesi.

Vierailija
9/12 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä, 3 lasta peräjälkeen, ollaan kahden lapsen kanssa juuri niin, että toinen meistä, mies tai minä on kahden muun kanssa. Jos tämä ei teillä toimi, joudut palkkaamaan lapsenvahdin. Vahtikoon sitten miestäsi samalla...

Vierailija
10/12 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sinun tapauksessasi ongelma ei olekaan lapsissa tai ajan järjestymisessä, vaan miehessä. Jos puolisona on itsekäs idiootti niin lapsethan siitä joutuvat maksamaan. Joko mies kasvaa aikuiseksi itse, sinä hommaat jostain lapsenvahdin tai sitten et vietä "omaa aikaa" yhden lapsen kanssa muualla kuin kotona pienissä pätkissä (esim. kaksi katsoo telkkaria ja sinä askartelet keittiössä kolmannen kanssa jne).

Vierailija
11/12 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) Muutoin hyvä idea. Hmm, joskus mietin, että mihin ihmeeseen tuota miestä edes tarvitsee. Se on ihan erkaantunut tästä perhe-elämästä, sellainen itsekeskeinen ja olen huomannut, ettei sillä ole edes empatiakykyä toisia kohtaan. Se ei halua auttaa edes sukulaisia, oli hätä mikä halusi. Voin kuvitella, jos jollakin palaisi vaikka koti, niin "kyllä se yhteiskunnan pitää auttaa" olisi kommentti ja hänen suunnaltaan olisi tyhjä odottaa mitään... :(

Vierailija
12/12 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ottavat huomioon koko perheen. Muistan kun taannoin olisin halunnut mennä yksin jonnekin, mies ei suostunut ja sanoi vain "jos haluat mennä hommaa kuule lapsenvahti". Silti se esittää perheen ulkopuolella niin perheenisää ja niin hyvää puolisoa, että! Voi kun tietäisitte... ap