Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakettimatkojen vihaajat

Vierailija
12.01.2011 |

Mitäs sanotte siitä, että jos pienellä budjetilla on liikkeellä, niin omatoimimatka tulee usein ihan järjettömän kalliiksi? Minäkään en ole kovin innoissani pakettimatkoista, mutta sellaiseen olen kuitenkin toisinaan langennut kustannussyistä. Varsinkin äkkilähtönä saattaa saada esim. 300 eurolla viikon majoituksen ja lennot. Itse reittilennot ja hotellit varaaamalla tullaan helposti kaksinkertaisiin summiin.

En kaipaa suomenkielisiä oppaita ja suomalaisseurueita, mutta eihän niitä tarvitse sen jälkeen juuri katsella, kun hotelliin on päästy.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. tämä avautuminen johtui yhdestä henkilöstä, joka nokka pystyssä usein toteaa, että hän ei ikinä matkusta millään pakettimatkoilla.

Vierailija
2/45 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten siitä retkeillään omille teillemme, jopa toisiin kaupunkeihin. Nähdään ne muut koko lomansa hotellilla lötköpötkötelleet suomalaiset, jotka punakasti pönöttää alkoholista, vasta lentokoneessa paluumatkalla seuraavan kerran. Aina joskus erehdytään ottamaan joku retki, jossa kuullaan jonkun narisevan suomalaisen keski-ikäisen naisen valittavan kaikkea mahdollista (ihan oppaita käy sääliksi). Muistetaan taas sen jälkeen jonkin aikaa, miksi me ei osallistuta noihin yhteisretkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ns seikkailevat lapsettomat reppumatkailijat hyötyvät niistä, kun usein suuntaavat alueille joihin ei valmismatkoja järjestetä.

Minä olen ihan koulutettu, akateeminen ja varakas, ja useimmiten valitsen pakettimatkan jos matka suuntautuu perinteisiin lomaparatiiseihin joitain kaupunkikohtaita lukuunottamatta.

Vierailija
4/45 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten siitä retkeillään omille teillemme, jopa toisiin kaupunkeihin. Nähdään ne muut koko lomansa hotellilla lötköpötkötelleet suomalaiset, jotka punakasti pönöttää alkoholista, vasta lentokoneessa paluumatkalla seuraavan kerran. Aina joskus erehdytään ottamaan joku retki, jossa kuullaan jonkun narisevan suomalaisen keski-ikäisen naisen valittavan kaikkea mahdollista (ihan oppaita käy sääliksi). Muistetaan taas sen jälkeen jonkin aikaa, miksi me ei osallistuta noihin yhteisretkiin.

Usein paikalliset matkatoimistot järjestävät ihan samoja retkiä ja hinta on ehkä puolet suomalaisen matkatoimiston hinnasta. Selostus on tosin englanniksi, mutta jos ilman lapsia reissaa, niin se ei liene ongelma.

Vierailija
5/45 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ns seikkailevat lapsettomat reppumatkailijat hyötyvät niistä, kun usein suuntaavat alueille joihin ei valmismatkoja järjestetä.

Minä olen ihan koulutettu, akateeminen ja varakas, ja useimmiten valitsen pakettimatkan jos matka suuntautuu perinteisiin lomaparatiiseihin joitain kaupunkikohtaita lukuunottamatta.

Ap jatkaa, että minäkin olen aikanaan kun elämäntilanne salli ja rahaakin oli enemmän... niin tehnyt enemmän näitä omatoimimatkoja. Jos ei majaile retkeilymajoissa, vaan hotelleissa/B&B:ssä, niin se tulee kyllä ihan törkeen kalliiksi. Varsinkin yhden hengen huoneen hinta on ihan tuuripeliä. Joskus se on sama kuin kahden hengen, eli voi olla esim. satasta yöltä... Ei kivaa. Olinkin usein netistä etsinyt valmiiksi sellaisia hotelleja, joissa on erilliset hinnat 1hh huoneille, mutta se vie tietystä vähän iloa pois, jos on kovasti suunniteltu etukäteen.

Vierailija
6/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi merkitystä on kyllä silläkin että minne on matkustamassa että tuleeko edullisemamksi vai ei.

Esimerkkinä nyt vaikka Barcelonan seutu jonne pääsee edullisesti omatoimisesti tai sitten vaikka Kap Verde, jonne yleensä valmismatkatoimiston matka tulee halvemmaksi.

Vierailija
7/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi merkitystä on kyllä silläkin että minne on matkustamassa että tuleeko edullisemamksi vai ei.

Esimerkkinä nyt vaikka Barcelonan seutu jonne pääsee edullisesti omatoimisesti tai sitten vaikka Kap Verde, jonne yleensä valmismatkatoimiston matka tulee halvemmaksi.

Sekin ratkaisee aika paljon, että mihin Ryanair lentää! :)

Vierailija
8/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vain osata etsiä edullisemmat vaihtoehdot ominpäin matkustaessa. Mulla ei ole mitään sellasia ihmisiä vastaan, jotka käyvät pakettimatkoilla, mutta itse en sellaiselle haluaisi lähteä. Eikö matkustamisen tarkoituksena ole päästä pois Suomesta ja eroon suomalaisista? En myöskään halua pakettimatkoille sen takia että ne usein ovat melkoisia turistirysiä ja alkuperäinen kulttuuri täysin kadonnut.

Vierailija
9/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vain osata etsiä edullisemmat vaihtoehdot ominpäin matkustaessa. Mulla ei ole mitään sellasia ihmisiä vastaan, jotka käyvät pakettimatkoilla, mutta itse en sellaiselle haluaisi lähteä. Eikö matkustamisen tarkoituksena ole päästä pois Suomesta ja eroon suomalaisista? En myöskään halua pakettimatkoille sen takia että ne usein ovat melkoisia turistirysiä ja alkuperäinen kulttuuri täysin kadonnut.

Vierailija
10/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakettimatkoilla (jotka tulevat tosiaan usein halvemmaksi) että omatoimimatkoilla lasten kanssa ja keskenämme. Mikä nyt milloinkin tuntuu hyvältä. Ja niissä pakettimatkoissa ei ole mitään vikaa, ainoa ero omatoimimatkaan on se, että saa kentältä suoran kuljetuksen hotelliin ilman takseja/junia, eikä siinä tosiaan ole mitään vikaa. Ihme snobbailua ja lapsellista dissata jotain matkaa, koska siellä on MUITAKIN MATKAILIJOITA. Kuulkaa ihan joka paikassa on, missään koskaan et ole ainoa turisti ;)

Vierailija
11/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että muutamia päiviä ennen lähtöä pakettimatkoja voi saada huomattavankin edullisesti. Reittilentojen hinnat menevät juuri toisinpäin: hinnat pomppaa pilviin lähtöpäivän lähestyessä.

Vierailija
12/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

charterkoneet yleensä täpötäynnä -> päästöt per nuppi pienemmät kuin reittilennoilla

Vierailija
14/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä motivoi ketäkin matkustamaan... Haluan mahdollisimman kauas kaikista suomalaisista urpoista turisteista, pakettimatkalla tämä ei onnistu.

Vierailija
15/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamme lennot tarjouksesta (mm. Lontoo 100€, New York 500€, Pariisi 200€) ja usein niin, että paluumatka on eri kaupungista kuin saapuminen. Siinä välissä sitten vuokrataan auto, majoitutaan edullisissa B&Bssä tai netistä bongatuissa hotelleissa, nähdään ja koetaan paljon. Usein matkustetaan porukalla ja vuokrataan huvila viikoksi tms.

Aivan varmasti melkein kohteeseen kuin kohteeseen saa kahdelle tai jopa kahdeksalle hengelle halvemmalla lennot, majoituksen ja autonvuokran kuin mitä pakettiloma kustantaisi. Toki kaikki Torremolinokset, Analyat ja Hughandat on asia erikseen, koska siellä turismivolyymiä on aivan eri tavalla eivätkä ne ole lentoyhtiöiden kilpaillumpien reittien varrella. Mutta esimerkiksi suurkaupunkeihin, Ranskan Rivieralle ja Italian järviseudulle pääsee paaaaaaljon edullisemmin kun vähän haeskelee edullisia lentoja ja hotelleja netistä itse.

Vierailija
16/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut molemmilla (mutta siitä on kauan). Ei mua häiritse jos hotellissa on joku muukin turisti, mutta omatoimimatkoissa on se hyvä puoli että voi reissata laajemmalla säteellä kuin pakettilomilla.

Pakettimatkojen paras puoli on se, että pitkästä lennosta väsyneenä ei tarvitse ruveta arpomaan, että millähän bussilla pääsis lähimmäksi meidän hotellia ja mistä ne menee ja paljonko joutuu kävelemään vaan kuljetus vie ovelta ovelle.

Vierailija
17/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omatoimimatka tarkoita samaa kuin reppureissailu. Me olemme käyneet vain omatoimimatkoilla, koska kohteet ovat sellaisia, että pakettimatkat niihin ovat aina kalliita. Kaupunkikohteita eikä mitään etelänlomia. Varataan lennot etukäteen netistä kuten hotellitkin, siinä vaiheessa on hyvä tehdä hintavertailua, myös tarkistaa pakettimatkojen hinnat. Olemme matkustuspäivien suhteen joustavia, jotenon helppo varata edullisemmat päivät.

Lentoyhtiöillä ja hotellivaraamoilla on paljon tarjouksia, joita kannattaa käyttää hyväksi. Lentokenttäkuljetukset ovat yleensä edullisia, taksit lähtee ovelta eikä monessa paikassa maksa paljoa. Itse matkustaminen on omatoimimatkoilla yhtä helppoa ja vaivatonta kuin pakettimatkoilla. Ei niitä hotelleja sun muita tartte enää paikan päällä alkaa miettimään kun kaikki on etukäteen varattu.

Ja ihan yhtä yksinkertaista matkustelu omatoimisesti on lasten kanssa kuin vain aikuisten kesken. Mutta tosiaan on paljon kohteesta kiinni, kumpi on kannattavampaa. Ja ihan ihmisestäkin kiinni, kuka jaksaa tehdä hintavertailua yms netissä.

Vierailija
18/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olen käynyt etelän pakettimatkaturistikohteessa vuonna 1998 eikä enää koskaan. Järki meni jo siinä, kun ikinä ei päässyt altaalle, koska saksalaiset oli käyneet varaamassa kaikki allastuolit jo aamuyöstä tai edellisenä iltana.

Me reissataan juuri samalla tavalla kuin te. Ei paljoa kiinnosta, jos säästää satasen tai pari, tai jopa enemmänkin, jos pitäisi olla jossain turistirysässä, missä ei ole edes mitään katsomista.

Vierailija
19/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa matkusteltaessa majoitumme usein couchsurfingin kautta, jolloin maksettavaksi jää tietenkin vain matkat ja käyttörahat.

Vierailija
20/45 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

golfmatkat ovat olleet halvempia pakettimatkoina, aurinkorannoille pääsee yleensä pakettimatkana halvemmalla, eikä ole tarkoituskaan joka paikassa juosta katsomassa jotain "nähtävyyttä."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi