Synnärin verkkoalushousut
Onko niitä siellä eri kokoja? Entä pysyykö sairaalan jälkivuotositeet paikallaan ilman niitä verkkohousuja eli onko niissä se teippipuoli? Sairaalakassia pakkaan ja mietin tarviinko sinne paljon omia pikkuhousuja.
Kommentit (67)
laittamaan verkkoalkkarit roskiin. Säästetäänkö TYKSissä kalsaribudjetissa?
TYKSissä ei mun mielestä olleet kertakäyttöiset vaan piti laittaa pyykkiin. Miten on mahdollista?
Kuulostaa kamalalta.
Tuleeko sitä verta kauankin synnytyksen jälkeen? Ja verkkoalushousut... Siis täh?
Joo, en ole synnyttänyt.
venyy ihan mielettömästi. En muista oliko siinä siteessä mitään teippiä, miutta aika hankala sitä olisi ihan normipikkareihin saada mahtumaankaan. Olin itekin pakannut omia pöksyjä mukaan, mutta käyttämättä jäi, koska noi verkkopökät oli vaan niin hyvät siihen käyttöön. JA käytön jälkeen sai heittää suoraan roskin eikä tarvinnut raahata kotiin pestäviksi. Just yhen kaverin kanssa juteltiin, kuin mukava oli vetää ne hiertämättömät, hengittävät pöksyt jalkaan eikä survoa epparihaavaa mihinkään tekokuituhousuihin.
Jorvissa ne ainakin heitettiin ihan roskiin, ei tarvinnut säästää. Riippuu vissiin sairaalasta. Mutta ihan sama, itse niitä ei kuitenkaan tarvi pestä, joten voi vaihtaa vaikka useamman kerran päivässä jos siltä tuntuu, eikä tarvi itse kuljettaa kotiin pestäväksi.
100 kpl rasioissa oli ja roskiin heitettiin käytön jälkeen.
ei kyllä ole kertakäyttöiset...
Kyllä ne pitäisi kertakäyttöisiä olla, ihme pihtausta, jos niitä pertään. Opiskelen itse hoitoalalla ja kirran harjoittelussa urologisella osastolla oli kyllä eri kokoja noita. Siksi juuri pähkäilen näitä, kun en haluaisi mitäään veripyykkiä kotiin raahata ja siivettömät siteet, oli vaikka kuinka isot, vuotaa runsailla menkoilla aina reunoista.
Ja en tosiaankaan olis kuskanu omia housuja. Ne siteen on aikalailla imukykyisiä. Ja niiden verkkohousujen idea on just se että alapää saa ees jotaki kautta ilmakylpyjä ja haavat paranis.
Kyllä ne pitäisi kertakäyttöisiä olla, ihme pihtausta, jos niitä pertään. Opiskelen itse hoitoalalla ja kirran harjoittelussa urologisella osastolla oli kyllä eri kokoja noita. Siksi juuri pähkäilen näitä, kun en haluaisi mitäään veripyykkiä kotiin raahata ja siivettömät siteet, oli vaikka kuinka isot, vuotaa runsailla menkoilla aina reunoista.
Kauheaa tuhlausta mun mielestä, jos ne pannaan yhden käytön jälkeen roskiin.
Niin kuin muutkin täällä, niin hehkutan niitä verkkopöksyjä! Omiin pikkuhousuihin tuskin olis ne sairaalan maksisiteet (joissa oli kyllä jonkinlainen teippi) mahtuneet, ja kiva tosiaan, ettei tarvinut raahata (veristä) pikkuhousupyykkiä kotiin.
Kättärillä oli kolmea kokoa, ja roskiin menivät käytön jälkeen. Eihän niistä varmaan teollisen pesukoneen pyöritykestä tultua olis kuin riekaleet jälellä.
Kuulostaa kamalalta. Tuleeko sitä verta kauankin synnytyksen jälkeen? Ja verkkoalushousut... Siis täh? Joo, en ole synnyttänyt.
kuulostaa ehkä kamalalta, mutta tosi mainiot ovat käytössä. Kyllä sitä verta vaan tulee aika paljon, joten tarpeeseen nuo isot vaipat ja verkkopöksyt tulee. Ite oon ottanut muutamat vielä kotiinkin, kun vuoto on ollut runsasta.
Jälkivuodon kesto on tapauskohtaista. Ekasta lapsesta kesti 6 viikkoa, toisesta 2 viikkoa. Mutta ei se koko aika ole niin runsasta vuotoa kuin ne ekat päivät.
liikkeella, koska ainakaan nuo TAYSin housut eivät mitään konetta olisi kestäneet. Ja se vasta tuhlausta olisi, että jonkun työpanos kuluisi siihen, että yrittää rullata niitä auki ja taas suoraksi. Nuo kertakäyttöiset kun ottaa jalasta, ovat ne sellaisella rullalla, etten ainakaan itse niitä oiottua saanut.
Kauheaa tuhlausta mun mielestä, jos ne pannaan yhden käytön jälkeen roskiin. Niin kuin muutkin täällä, niin hehkutan niitä verkkopöksyjä! Omiin pikkuhousuihin tuskin olis ne sairaalan maksisiteet (joissa oli kyllä jonkinlainen teippi) mahtuneet, ja kiva tosiaan, ettei tarvinut raahata (veristä) pikkuhousupyykkiä kotiin.
ne kyllä pesee ne,eli eivät siellä ainakaan ole kertakäyttösiä.
liikkeella, koska ainakaan nuo TAYSin housut eivät mitään konetta olisi kestäneet. Ja se vasta tuhlausta olisi, että jonkun työpanos kuluisi siihen, että yrittää rullata niitä auki ja taas suoraksi. Nuo kertakäyttöiset kun ottaa jalasta, ovat ne sellaisella rullalla, etten ainakaan itse niitä oiottua saanut.
kätilö kiitollisena siirtymisestä kertakäyttöisiin
Niissä on vihreä raita vyötäröllä ja lahkeensuussa, nuo koothan on värikoodattu. Ne on nyt päällä kokeilussa, tuleeko painaumia. Ja en siis ollenkaan kauhistele verkkohousujen estetiikkaa, olen samaa mieltä, että ovat ihanan ilmavat ja pitävät siteet napakasti paikallaan. pyysinkin niitä aikoinaan kälyltäni, koska käytän kotona kankaisia kestositeitä, joihin ne on erinomaiset.
Joku sanoi, että Kättärillä monta kokoa, hienoa, sinne menossa!
Kauheaa tuhlausta mun mielestä, jos ne pannaan yhden käytön jälkeen roskiin. Niin kuin muutkin täällä, niin hehkutan niitä verkkopöksyjä! Omiin pikkuhousuihin tuskin olis ne sairaalan maksisiteet (joissa oli kyllä jonkinlainen teippi) mahtuneet, ja kiva tosiaan, ettei tarvinut raahata (veristä) pikkuhousupyykkiä kotiin.
en mä nyt tietenkään sitä mieltä ole, että pesua kestämättömät pöksyt pitäisi pestä.
olen 3krt synnyttänyt viimeisen 7v:n aikana ja minun mielestä verkkohousuja on vaan yhtä kokoa. Semmosessa isossa vaatelokerossa/laatikossa niitä on ja pyykkiin menevät ainakin Oulussa nuo housut.
Siteet on semmosia suorakaidevaippoja, pieni reippiraita kulkee keskellä.
kun en ollut edes menossa synnyttämään sairaalaan, tarkkailuun vaan :) ja hyvä että oli! ekana päivänä käytin verkkopöksyjä + sairaalan siteitä, mutta jo seuraavana päivänä vuoto niukkeni normi kuukautisten tasolle, pienemmäksikin! vaihdoin oitis normi puuvillaisiini ja tavallisiin siteisiin.