Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnärin verkkoalushousut

Vierailija
12.01.2011 |

Onko niitä siellä eri kokoja? Entä pysyykö sairaalan jälkivuotositeet paikallaan ilman niitä verkkohousuja eli onko niissä se teippipuoli? Sairaalakassia pakkaan ja mietin tarviinko sinne paljon omia pikkuhousuja.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä viime keväänä. -04 meni pyykkiin.

Vierailija
22/67 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli yhden koon verkkoalkkareita ja Valtavia, teipittömiä siteitä. Ihania! Pestävät, hengittävät verkkoKankasiet alkkarit, todella miellyttävät, ei mitään kertakäyttölakanatyyliä. Eivät puristaneet tai hostaneet mistään eikä tarvinnut surra pyykkiä ja veritahroja kun olivat sairaalan ongelma.

Omiin pikkareihin nuo jumbositeet eivät edes olisi mahtuneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin :) Ja roskiin meni myös Oulaisissa.

Vierailija
24/67 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertakäyttöisiä ja kolmea eri kokoa. Voi myös valita kankaiset alkkarit, niitäkin eri kokoja.

Vierailija
25/67 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertakäyttöisiä ja kolmea eri kokoa. Voi myös valita kankaiset alkkarit, niitäkin eri kokoja.

Vierailija
26/67 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektiolla ja minulla on aina ollut omat pikkarit ja siteet mukana, jälkivuotoa tosi vähän: ensimmäisenä päivänä yöside ok, sitten noin 3-4 päivän ajan kuin niukahkoa kuukautisvuotoa ja sitten vuoto lähes ohi. Lääkäri kuulemma aina sektiossa putsaa kohdun ja muutenkaan en ole vuotoherkkä.

Vierailija
27/67 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli montaa eri kokoa ja tosiaan värikoodeilla.Oli mullakin omia mukana mut en ees yrittäny käyttää.EI siinä helteessä tullu mieleenkään, kun sisälläkin oli yli 40 astetta ja vessassa piti käydä jatkuvasti, käyttää omia.Oli tosi kiva joka kerta heittää roskiin suoraan side ja housut ja ottaa uudet tilalle.Suosittelen kun eihän siinä tilanteessa ole kuin mukavuus tärkeintä vauvaa hoitaessa.Olin kyl ensi synnyttäjä joten en tiiä helpottuuko monen lapsen kohdalla,tuleeko esim.verta vähempi ja onko alapää paremmas kunnossa kun on kokemusta.

Vierailija
28/67 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ota omia varalle.

Mutta jos synnytät alakautta, suosittelen käytettäväksi niitä verkkojuttuja. Omat vaan tahrautuu, eikä omiin edes mahdu ne jättisiteet, ja ilman niitä tuskin pärjäät! Voithan varalta ottaa parit, kotimatkaakin ajatellen, mutta tuskin tarvit muuten.

Ja vaikka omistaisikin maxi-alushousuja, ne hautovat haavaa. Hengittävät verkkoalushousut ovat sektion jälkeen ehdottomat, otin niitä kotiinkin mukaan.

Vierailija
29/67 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka omistaisikin maxi-alushousuja, ne hautovat haavaa. Hengittävät verkkoalushousut ovat sektion jälkeen ehdottomat, otin niitä kotiinkin mukaan.

Minulla on takana kolme suunniteltua sektiota, ja jälkivuoto kesti esikoista noin kymmenen viikkoa ja seuraavistakin yli kuukauden. Eikä ollut edes mitään niukkaa vuotoa.

Vierailija
30/67 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessassa niitä verkkoalushousuja ja jätiivaippoja päälleni ängetessä miettineeni, että nyt on kavereilla jäänyt jotain oleellista kertomatta ;D Voi juma mitä vaippoja ja kalsareita! Tokalla kerralla oli omia kalsareita mukana ja omat siteet, joilla pärjäsin.

Vierailija
31/67 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kun sain vuonna -95 niin PHKS:ssä oli käytössä vielä linnunkiikut. Eli kuminauha vyötärölle ja niissä suorakaiteen mallisissa siteissä oli päissä tyhjää ja se tyhjä osa repäistiin keskeltä halki siteeseen saakka ja solmittiin lerpakkeet vyötäröllä olevaan kuminauhaan =) Olisikohan toista saadessani kaksi vuotta myöhemmin ollut vielä sama systeemi, mutta ekasta kerrasta järkyttyneenä olin varautunut omilla pikkareilla ja sain kätilöltä huudot kun sillä tavalla alapäätäni haudoin pikkuhousuilla (ja mulla ei toisella kertaa edes tullut repeämiä/tikkejä). Vuosien 99-05 välillä olen synnyttänyt samaisessa sairaalassa kolme kertaa ja joskus on ollut verkkiksiä ( töissä dementiakodissa kutsumme niitä pitsareiksi) ja joskus puuvillaisia "pikku"housuja.

Vierailija
32/67 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että verkkohousut painaisivat, niin niihin voi vaikka saksilla leikata vähän lahjetta! Ja sairaaloissa on kyllä kankaisetkin alushousut (monta kokoa, joita voi hyvin käyttää, jos verkkohousut tuntuvat inhottavilta. Ota mukaan yhdet omat ja vaikka yösiteitä. On mukava lähteä kotiin niissä, jos vuoto ei enää kovin runsasta. Ei sitä vuotoa kannata etukäteen pelätä, usein vastaa muutaman päivän kuluttua ihan normaalia kuukautisvuotoa.

Vierailija
33/67 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne venyy kyllä ihan jokaiselle

Täällä siteissä on teippi, mutta ei se kyllä verkkoon tarraa ;)

En ottaisi omia pikkareita, ei ne megasiteet ole siellä tavallisissa pikkuhousuissa kauhean mukavat

Vierailija
34/67 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut mitään teippiä siteissä mutta hyvin pysyy paikoillaan. Muutenkin ovat siteet kokoa xxl alussa niin omien housujen kanssa olis ollut tosi ärsyttävää sähläämistä.

Vierailija
35/67 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

venyy ihan mielettömästi. En muista oliko siinä siteessä mitään teippiä, miutta aika hankala sitä olisi ihan normipikkareihin saada mahtumaankaan. Olin itekin pakannut omia pöksyjä mukaan, mutta käyttämättä jäi, koska noi verkkopökät oli vaan niin hyvät siihen käyttöön. JA käytön jälkeen sai heittää suoraan roskin eikä tarvinnut raahata kotiin pestäviksi. Just yhen kaverin kanssa juteltiin, kuin mukava oli vetää ne hiertämättömät, hengittävät pöksyt jalkaan eikä survoa epparihaavaa mihinkään tekokuituhousuihin.

Vierailija
36/67 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYKSissä ei mun mielestä olleet kertakäyttöiset vaan piti laittaa pyykkiin. Miten on mahdollista?

Vierailija
37/67 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sain häneltä muutamat, uudet tietenkin. Toimivat juuri ja juuri puristamatta silloin paljon hoikemmassa kunnossa. Nyt olen tosi lanteikas, ympärys 117 cm:/ Jos niitä on vaan yhtä kokoa, niin taatusti hiertävät nivuset rikki.

Vierailija
38/67 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siteissä ollut teippejä. Taisi meidän siteet olla ihan lasten suorakaidevaippoja. Itsellekään ei tullut mieleenkään laittaa sairaalassa omia pikkareita, koska vuoto oli niin runsasta. Omat housut vaihdoin vasta kotiinlähtiessä.

Vierailija
39/67 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä ole kertakäyttöiset...

Vierailija
40/67 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään omia kalsareita ottais , enkä myöskään omia siteitä. Ne verkkopöksyt on just ihania, kun ei paina ja purista mistään (varsinkin sektion jälkeen hyvä, omat olis painaneet just siihen haavaan). Ja sitä paitsi, jos (kun) ne vereentyy, ne voi heittää roskiin, ei tarvi pakata kotiin pestäväks. Ja ne siteet oli myös parhaita, ja pysyi kyllä hyvin paikallaan niissä pöksyissä. Nättejähän ne ei oo, mutta se ei siinä tilenteessa kyllä ole tärkeintä.