Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miljonääri ryhtyi siivoojaksi kuntoaan kasvattaakseen

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä asenne työnantajalla, kun ottivat töihin, vaikka oli ylikoulutettu. Monet korkeakoulutetut haluaisivat vaihtaa suorittavien töihin, mutta heitä ei palkata.

Vierailija
2/20 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mutta lopetti siis työt siivoojana. Miksi ei jatkanut siivoojan töitä?

Koska muidenkin pitää olla lopun elämää siivoojana niin miksi sitten hän ei sitten itse ole lopun elämää siivooja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä asenne työnantajalla, kun ottivat töihin, vaikka oli ylikoulutettu. Monet korkeakoulutetut haluaisivat vaihtaa suorittavien töihin, mutta heitä ei palkata.

Downshiftaus on tosiaan paljon vaikeampaa käytännössä. Itse sain kokea tämän jo 20 vuotta sitten, että akateemisen on helpompi löytää akateemista työtä mihin ei ole edes varsinaista pätevyyttä kuin työtä, mihin on ylikoulutettu.

Vierailija
4/20 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta lopetti siis työt siivoojana. Miksi ei jatkanut siivoojan töitä?

Koska muidenkin pitää olla lopun elämää siivoojana niin miksi sitten hän ei sitten itse ole lopun elämää siivooja?

Hänet oli palkattu kesätyöntekijäksi. Hyvä, ettei vienyt kenenkään vakituisen paikkaa.

Vierailija
5/20 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä lottoot ? Tuskin muita hakijoita olk, kun ilman työkokemustakin oleva pääsi

Vierailija
6/20 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/20 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin alan ammattilaisena ja konkarina en voi kuin tuntea syvää myötähäpeää. Hän käy kolmen kuukauden työkokemuksellaan esittämään alaa ratkaisuksi kaikille työttömille, ja käyhän se vielä ilmaisesta kuntosalistakin! Jeesus miten nolo larppaus. No, hän sai taas ne 15 minuuttiaan. Ja tosiaan, taustalla ei ole väliä.

Vierailija
8/20 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni töihin siksi aikaa että pääsi pätemään miten siisoustyöstä saa liikuntaa ja palkkaa. Helppo sanoa kun oli vain pienen pätkän töissä ja tilillä miljoonia. Eri asia niillä jotka oikeasti elää noilla karkkirahoilla ja on vain pakko hajottaa kroppansa tuolla kuluttajalla työllä. Kuntosali vahvistaa leri lihaksia eikä siitä tule stressiä mutta siivoustyö kuluttaa, joka paikka kipeänä ja särkee sekä stressitaso nousee siinä kiireessä.

Vierailija
9/20 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuneena (lue ylikoulutettuna) en kelvannut paikkaan, missä olin opiskeluaikana tehnyt kesät töitä ja vielä välillä kutsuttiin paikkaamaan talvellakin.

Vierailija
10/20 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin alan ammattilaisena ja konkarina en voi kuin tuntea syvää myötähäpeää. Hän käy kolmen kuukauden työkokemuksellaan esittämään alaa ratkaisuksi kaikille työttömille, ja käyhän se vielä ilmaisesta kuntosalistakin! Jeesus miten nolo larppaus. No, hän sai taas ne 15 minuuttiaan. Ja tosiaan, taustalla ei ole väliä.

Tuo. Yks mun tuttu koulutettu ammattisiivooja teki 5-8 tunnin työpäiviä siivoojana ja joutui hakemaan Kelasta rahaa, kun palkka oli niin pieni. Ei siis ratkaissut sitä ongelmaa, että oli Kelan tukiasiakas. 

Vierailija
11/20 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan täys meemi.

Kyllä pääsee.

T. Yliopistosta postinjakajaksi

Vierailija
12/20 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistuneena (lue ylikoulutettuna) en kelvannut paikkaan, missä olin opiskeluaikana tehnyt kesät töitä ja vielä välillä kutsuttiin paikkaamaan talvellakin.

No mun toisella alalla työt teetetään opiskelijoilla. Tuo kävi hyvin selväksi, kun opiskelin yliopistolla. Ite vaan en niitä töitä saanut, kun ei ollut suhteita tai riittävää alan työkokemusta. Kyllä ne johtajatason työt ihan opiskelijoille meni ja kyse oli tosiaan koulutuksesta johtavan/esimies/asiantuntija tason tehtäviin. 

Vierailija
13/20 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo. Yks mun tuttu koulutettu ammattisiivooja teki 5-8 tunnin työpäiviä siivoojana ja joutui hakemaan Kelasta rahaa, kun palkka oli niin pieni. Ei siis ratkaissut sitä ongelmaa, että oli Kelan tukiasiakas. 

Mä taas olen ollut alalla niin kauan, että sain asuntolainan maksettua, ja vähän sen jälkeenkin. Keikkailen nykyään. Kiva kuntosali on jotain ihan muuta kuin kiva kuntosali, kun vedät sitä vuoroissa ja ykkösvapailla 114,45 tuntia kolmeen viikkoon, vuodesta toiseen. Ja tämä oli niitä alan hyviä työpaikkoja, ennen kuin sote kaatui omaan mahdottomuuteensa. 

Vierailija
14/20 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko laissa kielletty valehtelematta omaa koulutustasoa alaspäin?

Olen käynyt peruskoulun. Ja muun unohtaa kertoa. Eihän unohtaminen ole kiellettyä?

Vierailija
15/20 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niin muodikasta törmäyttämistä. Mulla alla kesken jääneet yliopisto-opinnot, päädyin kutenkin jo opiskeluaikana siivoustöihin, ja toisin kuin se tavallinen tarina, minusta myös tuli siivooja. Ihan varmasti en voi sanoa että päivääkään en kadu, mutta vakituisen työsuhteen olen kyllä saanut. Ja bonuksena pysynyt hyvässä kunnossa! 

Mutta kannattaa tietysti testata kestääkö tiettyä yksitoikkoisuutta. Omaan elämääni juuri tuo on tuonut jatkuvuutta ja ennustettavuutta. Ei pidä hylkiä duunaritöitä, koska niiden rutiiniluonne voi toimia hyvin vastapainona risalle taustalle, joka itselläni. Kuitenkin vuosien mittaan itsetunto vahvistuu, ei tarvtse olla jatkuvasti rahasta huolissaan ja työkohteita pääsee kyllä vaihtamaan, kun vaihtelua kaipaa.

Vierailija
16/20 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki varmaan tunnisti miljonääriksi siksi oltiin olalle taputtamassa ja kehumassa. Totuus on toinen joka talossa on joku granny karen neuvomassa ja vit tuilemassa.

Vierailija
17/20 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojan työhön vaaditaan koulutus. Tai ainakin työkokemusta. Riippuu työtehtävien vaativuudesta tietysti.

Tummilla miehillä näyttää kyseinen "koulutus" löytyvän, mitä tuolla marketeilla ostoksilla käydessä olen ollut huomaavinani.

Vierailija
18/20 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niin muodikasta törmäyttämistä. Mulla alla kesken jääneet yliopisto-opinnot, päädyin kutenkin jo opiskeluaikana siivoustöihin, ja toisin kuin se tavallinen tarina, minusta myös tuli siivooja. Ihan varmasti en voi sanoa että päivääkään en kadu, mutta vakituisen työsuhteen olen kyllä saanut. Ja bonuksena pysynyt hyvässä kunnossa! 

Mutta kannattaa tietysti testata kestääkö tiettyä yksitoikkoisuutta. Omaan elämääni juuri tuo on tuonut jatkuvuutta ja ennustettavuutta. Ei pidä hylkiä duunaritöitä, koska niiden rutiiniluonne voi toimia hyvin vastapainona risalle taustalle, joka itselläni. Kuitenkin vuosien mittaan itsetunto vahvistuu, ei tarvtse olla jatkuvasti rahasta huolissaan ja työkohteita pääsee kyllä vaihtamaan, kun vaihtelua kaipaa.

Kas, vastaantulevaa liikennettä.  Mä taas menin yliopistoon vasta kun talous antoi myöten. Valmistuin vähän ennen koronaa, ja jäin ilman alan töitä osin sen, osin iän ja verkostojen puutteen ja osin taustani takia, 20 vuotta duunariammatissahan ei lasketa miksikään. Sellaista on se ikuinen oppiminen tässä maassa, täällä ollaan jumissa ekassa ammatissa. No, pakkoa tehdä näitä hommia ei enää ole, edes työkkärin mielestä, ja toisaalta hyvä, että töitä riittää tarvittaessa, voi verestää vanhoja muistoja ja pyöritellä päätä sille, miten työn tavoitteet ovat ylittäneet parodiahorisontin jo ajat sitten.

Vierailija
19/20 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas, vastaantulevaa liikennettä.  Mä taas menin yliopistoon vasta kun talous antoi myöten. Valmistuin vähän ennen koronaa, ja jäin ilman alan töitä osin sen, osin iän ja verkostojen puutteen ja osin taustani takia, 20 vuotta duunariammatissahan ei lasketa miksikään. Sellaista on se ikuinen oppiminen tässä maassa, täällä ollaan jumissa ekassa ammatissa. No, pakkoa tehdä näitä hommia ei enää ole, edes työkkärin mielestä, ja toisaalta hyvä, että töitä riittää tarvittaessa, voi verestää vanhoja muistoja ja pyöritellä päätä sille, miten työn tavoitteet ovat ylittäneet parodiahorisontin jo ajat sitten.

Joillakin akateemisilla aloilla vaaditaan alan työkokemusta opiskelijoiltakin. Valmistumisen jälkeen saatetaan vaatia 1-2 vuoden alan työkokemusta. Työpaikat tietysti pyörii ja jaetaan enimmäkseen suhteilla. En mainitse alaa, mut tietyllä alalla tuo on tosi monessa paikassa. 

Vierailija
20/20 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojan työhön vaaditaan koulutus. Tai ainakin työkokemusta. Riippuu työtehtävien vaativuudesta tietysti.

Tummilla miehillä näyttää kyseinen "koulutus" löytyvän, mitä tuolla marketeilla ostoksilla käydessä olen ollut huomaavinani.

Ei vaadita koulutusta siivoojan työhön. Laitoshuoltajaksi vaaditaan (sijaisuuksia voi tehdä ilman koulutusta vissiin), mutta laitoshuoltaja eli laikkari ei ole siivooja.

Joissakin kohteissa vaaditaan alan aikaisempaa kokemusta. Riippuu työnantajasta, esimiehestä ja kohteesta. Isoilla työnantajilla on kohteita, joissa ei vaadita ja kohteita, joissa vaaditaan. Semmoista tutkintonimikettä ei ole edes olemassa kuin siivooja.

Rappusiivoukseen ei vaadita koulutusta eikä kokemusta. Vahauksiin ja peruspesuihin saatetaan vaatia aikaisempaa kokemusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi