Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka asut kaukana suvustasi- miten kestät ikävän?

Vierailija
12.01.2011 |

Itse asun 300km päässä, nykyisellä paikkakunnallani ei ole ainuttakaan sukulaistani, toki on mieheni,lapseni ja muutama ystävä. Kaipaan usein sukuani,vaikka käymmekin kerran kuussa kylässä ja välillä käyn viikonkin visiitillä. Miten lievitätte ikävää? Väillä ajatuksissani pyörii muutto kotikunnille, mutta viihtyisinkö kuitenkaan kovin hyvin, kun nuorempana olen alkujaankin lähtenyt pikku kaupungista suurempaan..

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 11:51"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 11:28"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 11:10"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 10:30"]

En ymmärrä, miksi Suomessa on jotenkin ylpeyden aihe olla etäisissä tai jopa huonoissa väleissä sukuna ja lapsuudenperheensä kansa. Mielestäni sellainen olisi noloa ja kielisi huonoista sosiaalisista taidoista ja kyvystä olla käsittelemättä mahdollisia lapsuuden ikäviä kokemuksia. 

[/quote]

Anteeksi mutta mitä vittua? Tai no ihan sama. Olet varmaan niitä äitejä joiden lapset eivät pidä yhteyttä koska olet sietämätön kusipää ja sitten vingut täällä kuinka se on jotenkin lasten syy kun eivät pidä yhteyttä. Onneksi ihmisten ei ole pakko olla tekemisissä kenenkään kanssa jonka kanssa eivät halua olla tekemisissä. 

[/quote]

Jos olet oppinut kielekäyttösi suvultasi, ymmärrän kyllä, että haluat pitää heihin etäisyyttä.

Ei, en ole kuvailemasi kaltaine ihminen. En myöskään vingu ongelmistani av-palstalla anonyymeille. Koska minulla on ystävät ja perhe, joihin tukeutua ja jotka tuketuvat minuun. Ihanaa.

Inhoan av-palstan vakiolyhennettä wt. Mutta tuli mieleen, että yksi harvoista wt-asioista, jotka tiedän, on aikuisen ihmisen dramaattinen kiukuttelu ja välien poikki laittaminen perheen ja suvun kanssa. Se on kyllä myös merkki mt-ongelmista.

[/quote]

"Tukeutuvat". Et sanonut mitään siitä nauttivatko he seurastasi. Kuten arvelinkin. Olet juuri niitä ihmisiä jotka tykkäävät hallita muita ihmisiä ja jotka varmistavat sen, että muut ihmiset joutuvat "tukeutumaan" heihin. Jos eivät joutuisi, niin olisit luultavasti hyvin yksinäinen.

Voi ei! Joku kutsui minua WT:ksi. Kauheaa! Nyt muutan heti mielipiteitäni jotta kukaan ei vaan ajattelisi minun olevan WT. Not.

[/quote]

Taisi kalikka kalahtaa. No, ehkä ehdit vielä sopia välis sukusi kanssa. <3

Vierailija
2/101 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin sukurakas, mutta rajoittuneesti. Se osa sukua jota ikävöin olivat ne lapsuuden hemmottelevat isotädit, -sedät ja -enot, nykyään kaikki jo kuolleita. Nuorempaa polvea tunnen huonosti joten heitä en ikävöi. Että aika sama asunko vai en nykyään lapsuuden maisemissani kun ne tärkeät ihmiset eivät ole enää kuitenkaan siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ikinä ikävä ollut sukua. Muutaman kerran vuodessa nähdään. Kerran kuussa tuntuu aika paljolta

Vierailija
4/101 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 12:56"]

En ymmärrä, miksi Suomessa on jotenkin ylpeyden aihe olla etäisissä tai jopa huonoissa väleissä sukuna ja lapsuudenperheensä kansa. Mielestäni sellainen olisi noloa ja kielisi huonoista sosiaalisista taidoista ja kyvystä olla käsittelemättä mahdollisia lapsuuden ikäviä kokemuksia. 

[/quote]

Anteeksi mutta mitä vittua? Tai no ihan sama. Olet varmaan niitä äitejä joiden lapset eivät pidä yhteyttä koska olet sietämätön kusipää ja sitten vingut täällä kuinka se on jotenkin lasten syy kun eivät pidä yhteyttä. Onneksi ihmisten ei ole pakko olla tekemisissä kenenkään kanssa jonka kanssa eivät halua olla tekemisissä. 

[/quote]

Jos olet oppinut kielekäyttösi suvultasi, ymmärrän kyllä, että haluat pitää heihin etäisyyttä.

Ei, en ole kuvailemasi kaltaine ihminen. En myöskään vingu ongelmistani av-palstalla anonyymeille. Koska minulla on ystävät ja perhe, joihin tukeutua ja jotka tuketuvat minuun. Ihanaa.

Inhoan av-palstan vakiolyhennettä wt. Mutta tuli mieleen, että yksi harvoista wt-asioista, jotka tiedän, on aikuisen ihmisen dramaattinen kiukuttelu ja välien poikki laittaminen perheen ja suvun kanssa. Se on kyllä myös merkki mt-ongelmista.

[/quote]

"Tukeutuvat". Et sanonut mitään siitä nauttivatko he seurastasi. Kuten arvelinkin. Olet juuri niitä ihmisiä jotka tykkäävät hallita muita ihmisiä ja jotka varmistavat sen, että muut ihmiset joutuvat "tukeutumaan" heihin. Jos eivät joutuisi, niin olisit luultavasti hyvin yksinäinen.

Voi ei! Joku kutsui minua WT:ksi. Kauheaa! Nyt muutan heti mielipiteitäni jotta kukaan ei vaan ajattelisi minun olevan WT. Not.

[/quote]

[/quote]

Myönnän. Tuo vittuilusi sattuu minuun. Tosin vain sen takia, että näin myötätuntoisena ihmisenä tunnen syvää myötähäpeää sinun takiasi. Olet niin rasittava pelle etkä edes tajua sitä itse.

Vierailija
5/101 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 13:39"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Myönnän. Tuo vittuilusi sattuu minuun. Tosin vain sen takia, että näin myötätuntoisena ihmisenä tunnen syvää myötähäpeää sinun takiasi. Olet niin rasittava pelle etkä edes tajua sitä itse.

[/quote]

Ihminen, jolla on ihmissuhteet kunnossa on pelle? Surullista.

Vierailija
6/101 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee kommenteista, että Suomessa suku ja perhe ei ole tärkeä.... Kamalaa.

Vierailija
7/101 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun kaukana, toisessa maassa ja ikävä perhettä (sisko, äiti, iskä, mummi) on suuri vaikka olenkin nuori aikuinen. Lennot on kalliita, noin 400-600 € riippuen vuodenajasta, mutta silti pyrin käymään kotona 3-4 kertaa vuodessa. Kyllä ymmärrän AP:ta. 

Vierailija
8/101 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 13:39"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ihminen, jolla on ihmissuhteet kunnossa on pelle? Surullista.

[/quote]

Riippuu nyt vähän mitä "kunnossa" tarkoittaa. Sinun tapauksessasi se varmasti on surullista.

Vierailija
9/101 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan ikävä. Olen aikuinen ihminen ja siksi itsenäinen. Tarvitsin vanhempia pienenä, mutta nyt en enää. Ei minulla ole mitään tarvetta viettää aikaa heidän kanssaan. Ei heissä sinänsä mitään vikoja ole (alkoholismia, lusmuilua, rikollisia, jne.), mutta ei meillä vain ole mitään yhteistä, paitsi geenit.

Sanotaan että sukua ei voi valita mutta kaverit voi. Olen asiasta hieman eri mieltä. Tietenkin sukulaiset tulevat aina olemaan minulle geneettisesti sukua, mutta se ei tarkoita että minun olisi pakko viettää heidän kanssaan aikaani. Valitsen siis heidät pois kalenteristani. Kaverit, ne jotka olen valinnut elämääni koska meillä on yhteisiä kiinnostuksenkohteita, heidän kanssaan vietän aikani.

Vierailija
10/101 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:29"]

Ei ollenkaan ikävä. Olen aikuinen ihminen ja siksi itsenäinen. Tarvitsin vanhempia pienenä, mutta nyt en enää. Ei minulla ole mitään tarvetta viettää aikaa heidän kanssaan. Ei heissä sinänsä mitään vikoja ole (alkoholismia, lusmuilua, rikollisia, jne.), mutta ei meillä vain ole mitään yhteistä, paitsi geenit.

Sanotaan että sukua ei voi valita mutta kaverit voi. Olen asiasta hieman eri mieltä. Tietenkin sukulaiset tulevat aina olemaan minulle geneettisesti sukua, mutta se ei tarkoita että minun olisi pakko viettää heidän kanssaan aikaani. Valitsen siis heidät pois kalenteristani. Kaverit, ne jotka olen valinnut elämääni koska meillä on yhteisiä kiinnostuksenkohteita, heidän kanssaan vietän aikani.

[/quote]

Minäkin olen itsenäinen nelikymppinen ihminen ja silti välillä on ikävä vanhempia tai tätejä. isovanhemmat ovat jo kuolleet, heitäkin saattaa vielä ajoittain tulla yhtäkkiä ikävä. 1000km välimatkasta huolimatta äitini on läheinen, myös lapsillemme ja tavataankin 5-6 kertaa vuodessa. Tätien kanssa tekstaillaan ja soitellaan ja tavataankin aina kun on mahdollisuus. Isän puolen suku on vähän etäisempää, mutta sielläkin on tätejä/setiä ja serkkuja joiden kanssa pidetään yhteyttä. Mulla on onneksi ihania sukulaisia, joiden kanssa vietän mielelläni aikaa, aina kun siihen on mahdollisuus. Ihan samalla tavalla kaipaan välillä ystäviä, jotka asuvat tuolla lapin perukoilla. Onneksi on Face ja kännykät. Äitini kanssa meillä on tosi hauskaa yhdessä kun tavataan.

Vierailija
11/101 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pode mitään erityistä ikävää. Käyn välillä kylässä ja whatsappailen vanhempieni ja muiden sukulaisten kanssa. En ikimaailmassa muuttaisi takaisin kotiseudulle.

Vierailija
12/101 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:44"]

[/quote]

Kamalaa, sinun mielestäsi. Mutta ihmiset ovat erilaisia. Jotkut pärjäävät ilman sukua, toiset ilmeisesti eivät. Miksi perheen pitäisi olla tärkeä vain siksi että siihen on syntynyt?

Vierailija
13/101 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikävöi sukua, koska ei olla läheisiä. Mikä on kurjaa sinänsä :( Tahtoisin kyllä paremmat välit sukulaisiini, he ovat jostain syystä jääneet etäisiksi. Vanhemmat ja molemmat siskot asuu samassa kaupungissa, se riittää mulle, ja isoisiä näen muutaman kerran vuodessa ehkä kun asuvat kauempana. Muita sukulaisia näen sitten enimmäkseen vaan jossain ylioppilasjuhlissa yms :D

Vierailija
14/101 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:44"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:44"]

[/quote]

Kamalaa, sinun mielestäsi. Mutta ihmiset ovat erilaisia. Jotkut pärjäävät ilman sukua, toiset ilmeisesti eivät. Miksi perheen pitäisi olla tärkeä vain siksi että siihen on syntynyt?

[/quote]

Koska kukaan ei ole tuntenut sinua niin kauan kuin perheesi.

Olette samaa verta. Omalla kohdallani tämä ilmenee vieläkin konkreettisemmin, koska minulla on geenivirhe, jonka takia olen joutunut tukeutumaan serkkujeni yms. apuun asian selvittämiseksi ja hoitamiseksi. Vaikeaa olisi ollut, jos en tuntisi heitä. Tietenkään kaikkien kanssa ei tule juttuun niin hyvin.

Jos haluaa oll ilman kontaktia perheeseensä, fine. Mutta ei tarvitse haukkua niitä, joille perhe on tärkeä ja läheinen. Aikuinen voi olla, vaikka onkin hyvissä väleissä sukunsa ja perheensä kanssa. Ei siinä ole kyse mistään riippuvaisuudesta, vaikka äitini mielellään vahtiikin lapsenlapsiaan ja minä mielelläni asentelen hänen tietokoneensa. Ei ole kunnia-asia olla yksin.

Uskon, että missään perhekeskeisessä maassa ei ole tämän palstan kaltaisia törkypaikkoja. Ei ole tarvetta.

Vierailija
15/101 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suku ei ole mulle ollenkaan tärkeä. Meillä on samoja geenejä, mutta muuten olen huomattavasti läheisempi vaikkapa työkavereideni kanssa, ystävistä puhumattakaan. Käyn velvollisuudentunteesta tapaamassa mummojani ja pappojani kerran vuodessa, jouluna. Kiva jos joku viihtyy sukunsa kanssa ja kokee sen tärkeäksi, hyvä. Minä en, ja ei siinä sen ihmeellisempää.

Vierailija
16/101 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:00"]

Suku ei ole mulle ollenkaan tärkeä. Meillä on samoja geenejä, mutta muuten olen huomattavasti läheisempi vaikkapa työkavereideni kanssa, ystävistä puhumattakaan. Käyn velvollisuudentunteesta tapaamassa mummojani ja pappojani kerran vuodessa, jouluna. Kiva jos joku viihtyy sukunsa kanssa ja kokee sen tärkeäksi, hyvä. Minä en, ja ei siinä sen ihmeellisempää.

[/quote]

Haluatko mahd. omiin lapsenlapsiisi samanlaisen suhteen? Eikö sinua kiinnosta vanhat ajat ja sukusi tapahtumat ja perinteet? Menetät niiiiiin paljon!

Vierailija
17/101 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun aika lähellä vanhempia ja sisaruksiani. Käymme kuitenkin hyvin vähän vanhempieni luona, koska äitini vihaa minua. Muiden sukulaisten luo olen aina hyvin tervetullut ja olemme hyvissä väleissä.

Vierailija
18/101 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:55"]

Jos haluaa oll ilman kontaktia perheeseensä, fine. Mutta ei tarvitse haukkua niitä, joille perhe on tärkeä ja läheinen. Aikuinen voi olla, vaikka onkin hyvissä väleissä sukunsa ja perheensä kanssa. Ei siinä ole kyse mistään riippuvaisuudesta, vaikka äitini mielellään vahtiikin lapsenlapsiaan ja minä mielelläni asentelen hänen tietokoneensa. Ei ole kunnia-asia olla yksin.

Uskon, että missään perhekeskeisessä maassa ei ole tämän palstan kaltaisia törkypaikkoja. Ei ole tarvetta.

[/quote]

Vittu sä olet sekasin. Ensinnäkin, täällä ei ole haukuttu niitä joille suku on tärkeä. 

Toisekseen, mistä sinä tiedät muiden maiden törkypalstoista?

Vierailija
19/101 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 60v. mummo, mutta minusta on mukavaa pitää yhteyttä serkkujeni kanssa!  Edellisestä sukupolvesta elää enää yksi sedistäni ja hänen vaimonsa. Pyrin käymään edes kerran vuodessa heidän luonaan sekä soitan joskus.   Serkkujen kanssa on hauska jutella lapsuuden asioista ja esim. muistella isovanhempiamme.  Asumme kaikki reilun 100 kilometrin säteellä toisistamme; emme silti usein tapaa. Soittelemme ja niiden, jotka käyttävät FB:a, pidämme siellä yhteyttä.  Veljeäni ja hänen perhettään tapaan lähinnä kesäisin lapsuudenmaisemissa.  Siellä näen myös kaukaisempia sukulaisia, joiden kanssa oltiin lapsuudessa paljon tekemisissä.   Minulle suku on tärkeä ja tunnen heidät läheisiksi, vaikka ei usein nähtäisikään.  Tiedän myös, että saisin monelta heistä apua, jos sellaista tarvitsen. Samoin olen itse valmis auttamaan. Suku tuo turvallisuutta.

Vierailija
20/101 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:03"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:00"]

[/quote]

Haluatko mahd. omiin lapsenlapsiisi samanlaisen suhteen? Eikö sinua kiinnosta vanhat ajat ja sukusi tapahtumat ja perinteet? Menetät niiiiiin paljon!

[/quote]

Olen (vapaaehtoisesti) lapseton. Ei kiinnosta sen enempää kuin mitä turistaan jouluisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän