Onko täällä paljon raskaanaolevia, joilla ei ole sikainfluenssarokotetta otettuna?
Kommentit (30)
2 ystävääni sai parin päivän sisällä piikin ottamisesta keskenmenon viime talvena. Itsellä la 2 viikon päästä ja neuvolastakin sanoivat että eivät missään nimessä suosittele raskaana oleville. Riskit suuremmat kun hyödyt.
Toki tämä yhdistelmä rokote on varmasti jo parempi kun pelkkä sikapiikki, mutta en riskeeraa. Suuriosa suomalaisistakin sairastanut taudin jo viime talvena niin lievänä että ovat jo immuuneja muutenkin. Ja parasta hommassa on se että sairastettuaan kys. taudin saa suojan muitakin viruksia vastaan:)
Mutta jokainen punnitkoon riskit itse, itse vaan koen että sairastan taudin mielummin kun otan riskin sairastua ties mihin vielä vuosienkin päästä piikin takia.
Ei ole rokotusta enkä aio ottaa. La maaliskuussa.
Itse sairastin viime talvena todistetusti sikalentsun. Oli kyllä semmonen tauti, että enpä tiedä olisinko hengissä selvinnyt, tai olisiko vauva hengissä selvinnyt, jos olisin ollut raskaana.
Itse olen nyt raskaana ja huolimatta sairastetusta taudista otin rokotteen. Toista kertaa en moista tautia halua!
La maaliskuussa. En näe mitään tarvetta rokotteelle.
edes halua rokoitusta. La maaliskuun alussa.
Riskien ja hyötyjen suhde voi olla erilainen eri väestöryhmillä, esim. raskaana olevilla Britannian terveysviranomaiset kertovat olevan nelinkertaisen riskin sikainfluenssan vaikeisiin muotoihin. Toisaalta myös uusien lääkkeiden käyttö raskaana olevilla on aina tavallista suurempi riski, koska vaikutuksista raskaana olevaan tai sikiöön ei vielä ole tietoa.
En ole ottanut enkä aio ottaakkaa. La on kesällä.
En ottannut viime syksynä/talvenakaan vaikka olin silloinkin raskaana. Viime talvenahan tota sikainfluenssaa enemmän touhotettiin.
la heinäkuussa ja todennäköisesti tulen työssänni törmäämään useaankin influenssaiseen