Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä paljon raskaanaolevia, joilla ei ole sikainfluenssarokotetta otettuna?

Vierailija
12.01.2011 |

Ja aiotteko ottaa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikainfluenssan suhteen. Kaikki taudit ovat rakausaikana paljon tavallista kovempia johtuen immuunipuolustuksen heikkoudesta raskaana olevilla.

Otin rokotteen viime syksynä raskaana ollessani ja taas tänä syksynä raskaana ollessani. Myös seitsenkuinen vauvamme sai rokotteen nyt marraskuussa.

Jokainen tietenkin itse harkitsee päätöksensä. Itselleni ei tulisi mieleenkään ottaa selvästi isompaa terveysriskiä sikainfluenssan sairastamisesta raskaana ollessani verrattuna rokotteen minimaalisiin riskeihin.

Narkolepsia-uutisointi on mediassa ollut niin suhteetonta, että luulisi suomalaisten suurin joukoin sairastuneen mahdolliseen rokotteen sivuvaikutukseen.

Suhteellisuudentajua parantaa, kun miettii hetken, että 2 500 000 suomalaista rokotettiin sikainfluenssaan viime vuonna ja noin 40 mahdollista narkolepsia-tapausta saattaa liittyä rokotteeseen.

Vierailija
2/30 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolastakin sanoivat että eivät missään nimessä suosittele raskaana oleville. Riskit suuremmat kun hyödyt.

Neuvoloissa on selvät ohjeet siitä, että raskaana olevat ovat sikainfluenssan riskiryhmää ja heille nimenomaan suositellaan rokotteen ottamista.

Se on sitten jokaisen oma asia, ottaako rokotteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt laskettu aika huomenna, enkä ole ottanut tehostetta. Esikoinen on rokotettu, kun käy päiväkodissa satunnaisesti lyhyitä päiviä tapaamassa vanhoja leikkitovereita.

Vierailija
4/30 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en uskalla ottaa piikkiä, tosin tautikin pelottaa.

Vierailija
5/30 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittääköhän se?

Vierailija
6/30 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA ensi viikolla ja sairastin sikainfluenssan viime talvena... Ehkä uusi tilannekatsaus kun vauva maailmassa, nyt en uskalla riskeerata.

Ei neuvolassakaan edes kysytty, olenko ottanut vaikka kyseinen th itse on ollut rokotteita jakamassa.

Vierailija
7/30 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään vaiheessa en edes harkinnut ottavani moista rokotetta.

Vierailija
8/30 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole ottaut rokotetta.

Vierailija
9/30 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ottanut enkä aio ottaa. LA kesäkuun alussa. piikki ja siinä olevat aineet ja niiden mahdolliset haittavaikutukset pelottaa enemmän.

Onneksi tuo tautikin on ollut nyt lievä ja jo laantumassa jos eilisiä uutisia on uskominen.

Vierailija
10/30 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkolepsia-uutisointi on mediassa ollut niin suhteetonta, että luulisi suomalaisten suurin joukoin sairastuneen mahdolliseen rokotteen sivuvaikutukseen.

Vierailija
11/30 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä todellakaan aio ottaa rokotetta. Jos ihmiset edes vähän viitsisivät perehtyä aiheeseen niin heille selviäisi että tähän rokotukseen liittyy niin paljon hämärää (hysteriaa on lietsottu rokotteen valmistajan taloudellisen edun vuoksi, ja rokotusta on kaupattu vaikka se ei edes ole ollut tarpeeksi tutkittu, saati tarpeellinen). Mutta kukin toki tekee niinkuin itse parhaaksi näkee.

Vierailija
12/30 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en tosiaankaan ole rokotusvastainen. Lapselle otin!

Vierailija
13/30 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

la toukokussa ja olen sairastanut sikalentsun syksyllä. Hengissä selvisin.Myöskään kahta alle 3 vuotiasta ei ole rokotettu eikä rokoteta. En pistäis itteeni enkä lapseeni missään nimessä mitään jota ei ole tutkittu tarpeeksi kauvan. Sitäpaitsi normi influenssaan kuolee enemmän ihmisiä ko sikalentsuun ja itsekkin siitä tosiaan selvisin. Olen astmaatikko.

Vierailija
14/30 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä myöskään ota. la huhtikuussa.

Vierailija
15/30 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuussa la. En ottanut viime talvenakaan piikkiä ja sairastin taudin, joka ei minulla ollut onneksi kovin kummoinen.

Jos nyt sattuisin sairastumaan niin voivoi.

En aio lastanikaan rokotuttaa.

Vierailija
16/30 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei koskaan toipunut ennalleen. Että eipä käynyt mielessäkään etten olisi ottanut. Tuollaisista jutuista kieltäytyminen on niiden ihmisten luksusta, joita tietämättömyys rauhoittaa.

Vierailija
17/30 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en ottanut viime talvena vouhotuksesta huolimatta piikkiä vaikka olin raskaana. Jokainen arvioikoon taudin / piikin riskit.

Vierailija
18/30 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vähän niin, että jos äiti saa vaikean influenssan vuoksi hengitysvajeen ja kärsii siis hapen puutteesta (niin kuin vaikeassa influenssassa aina), niin vauvalta menee kauniisti sanottuna vintti pimeäksi loppuelämäksi.

T. lääkäri

Vierailija
19/30 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA ihan just. Aioin kyllä ottaa rokotteen, mutta se sitten vaan jäi. Neuvolan th ei siitä kertaakaan maininnut ja ite unohdin seuraavilla kerroilla sitä pyytää. Viime viikot oon ollu tavallisessa sitkeessä flunssassa, silloin sitä ei kai voi ottaa?

Vierailija
20/30 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA ihan just. Aioin kyllä ottaa rokotteen, mutta se sitten vaan jäi. Neuvolan th ei siitä kertaakaan maininnut ja ite unohdin seuraavilla kerroilla sitä pyytää. Viime viikot oon ollu tavallisessa sitkeessä flunssassa, silloin sitä ei kai voi ottaa?