Olisiko minun syytä unohtaa tämä "kaveri"???
Tutustuttiin noin 1,5v sitten leikkipuistossa eli kyseessä ns. puistotuttu. Ulkoiltiin muutamia kertoja yhdessä, ja kaveri lapsineen tuli myös meille kotiin kylään ja usein ehdotti itsekin että tulisi lastensa kanssa meille leikkimään jos sopii. Koskaan ei tullut kutsua heille.
Aina minä järjestin kahvit pöytään ja lapsille sopivaa syötävää. Aina puhui, että sitten kun heidän remonttinsa (makuuhuoneiden remppa yläkerrassa) olisi ohi, niin mekin voitaisi välillä tulla heille. Olohuone yms. tilat olivat alakerrassa, niihin remppa ei mitenkään vaikuttanut. Puhui myös, että heti kun hän jäisi taas uudestaan äitiyslomalle, niin voisi kutsua heillekkin eikä ainoastaan niin päin että tulee aina lapsineen minun passattavakseni.
Remontti on saatu päätökseen aikoja sitten, ja äitiyslomallakin on ollut jo niin kauan että se lähenee jo loppuaan. Odottelen edelleen kutsua. Olisiko aiheellista unohtaa koko kaveri? Pitääkö tästä päätellä, että meillä oli kiva käydä syömässä, mutta muuten ei seura kiinnosta?
Kommentit (9)
Kenties kotona on jotain piiloteltavaa, vaikkapa pullokokoelma/hamppuviljelmä/perheväkivallan jälkiä/silläsiisti-tason sotku.
Ota kuitenkin kohteliaisuutena että tulevat mielellään teille ja tuntevat olonsa mukavaksi TEIDÄN kodissanne. Ja että pöperösi maistuvat. ;)
Voisit soittaa ja kysyä että ette ole nähneet taas toviin ja kun teillä on ollut jo pitempään puhetta siitä että te tulette heille kylään, niin sopisiko vaikka perjantaina. Jos ei, niin vaikkapa maanantaina? koita saada lyötyä lukkoon joku aika.
suoraan, että he käyvät mieluummin itse kylässä kuin pyytävät vieraita kotiinsa. Minulle sopii kutsua heidät kylään, kuten muitakin.
Käymme myös itse muissa kyläpaikoissa. On ehkä ihmisiä, jotka ovat epäkäytännöllisiä tai jotain vastaavaa ja vieraat ei ole tervetulleita.
Tuossa tapauksessa voisi suoraan mainita, ettei halua vieraita kotiinsa.
Näitä on omassakin tuttavapiirissä ollut, jotka aina puhuu ja varmaan vilpittömästi aikoo, mutta ei vaan saa aikaiseksi... Syystä tai toisesta. Jos odottaa itseltään liikoja (haluaa hienot tarjoilut ja kämpän puunattuna) ja ei jaksa tehdä tarpeeksi tai on muuten vaan saamaton.
Ei tarkoita varmaan mitään pahaa.
Koira tulee niin ylivilliksi ja huomionhakuiseksi jos meille tulee vieraita, en kehtaa kutsua ketään.. :/ Eipä se näin kyllä totukkaan vieraisiin joten joten...
Asumme aika korvessa, eikä meillä ole autoa. Olisin tosi iloinen jos joku tulisi meille. En kuitenkaan kehtaa kutsua ketään, koska minusta meille tuleminen on niin iso vaiva. Tästä syystä kaikki vanhat äiti-tutut alkavat olla entisiä ja puuhaan vain lasten kanssa. Jotenkin toivoisin, että joku ilmaisisi itse voivansa tulla myös meille.
Näitä on omassakin tuttavapiirissä ollut, jotka aina puhuu ja varmaan vilpittömästi aikoo, mutta ei vaan saa aikaiseksi... Syystä tai toisesta. Jos odottaa itseltään liikoja (haluaa hienot tarjoilut ja kämpän puunattuna) ja ei jaksa tehdä tarpeeksi tai on muuten vaan saamaton. Ei tarkoita varmaan mitään pahaa.
Eikö kuitenkin ole parempi nähdä teillä kuin ettei näe ollenkaan?
ap tässä lähinnä miettii sitä että olisiko tämä syytä ottaa jonkinlaisena vihjeenä, kun kaveri ei kutsu koskaan heille........
menisin pokkana vaan kyläilemään. Jotain hämärää tuossa on, ettei koskaan kutsu sinua. Onko koko koti sikinsokin ja hävettää?