G.kuinka usein teillä vaihdetaan lakanat?
meillä vaihdetaan viikon välein, silloin raskaana rupesin hormonihuuruissa vaihtamaan ja se on jatkunut. mutta ennen vaihdoin 2viikon välein.
Kommentit (42)
Siis lasten sängyistä paljon useammin.
yritän kerran viikossa mutta välillä menee 2.
Joka päivä saunotaan , alasti nukutaan. pannaa paljon. Joka vaihtokerta myös tampataan ja tuuletetaan.
1,5 - 2 viikon välein. Onhan niissä pölyä ja mitä eritteitä sitten onkaan. Ja pidän puhtaiden petivaatteiden tuoksusta sekä eriväristen petivaatteiden tunnelmasta. : ) Mies nukkuu alasti, mulla on pyjama.
Kylläpähän meillä ihan kerta viikkoon vaihdetaan, alkaa olee jo sen verran tunkkaset ja ryppyset jo siinä vaiheessa et halutaa nukkua putipuhtaissa. Saunotaankin joka ilta niin on kiva mennä pesun jälkeen puhtaisiin. Pakkasella tuuletllaan petivaatteita ja peittoja ja tyynyjä pestään satunnaisesti. Ei nyt oo mikään kauhee stressin aihe tuo lakanoitten vaihto et tasan viikon välein pitää vaihtaa mut kyllä se yleensä sillon alkaa tuntuu että ois aika vaihtaa.. sama kuin muunkin siivouksen suhteen, joskus imuroidaan ja luututaan päivittäin, toisinaan taas harvemmin. Aina ku alkaa olee paskasta. En mä kalenteria siihen tarvii. Omalta lapselta tuun varmasti vaihtamaan harvemmin pikkulapsi aikana, muistan että meillä kotona lasten petivaatteet vaihdettiin n. kuukauden välein. Ei ne pienellä lapsella niin likaannu kun teinillä tai aikuisella.
apua, millä ihmeen ajalla kerran viikossa kerkeisin ja pitäisin vielä kirjaa. No jos on aikaa niin mikäs siinä.
vaihdan aina menkkojen jälkeen eli kerran kuussa. Nyt kun olen raskaana onkin vaikemapi muistaa että koska on viimeksi vaihdettu. Tällä hetkellä meillä on aatonaattona vaihdetut petivaatteet eli kohta alkaa olla taas vaihdon aika. Lasten lakanat tulee vaihdettua usein ihan pakosta, siis pissavahinkoja tms sotkua eli niille ei ole vakio vaihtoväliä.
kesällä piti vaihtaa kerran viikossa, kun hikoili öisin enemmän.
Hirveitä sottapyttyjä täällä, kuvottavaa!
3-4 kertaa vuodessa.
Jos oikein kuuma kesä (niin kuin 2010), niin menee vaihtoon useamminkin, mutta muuten ei juuri. Silloin kuin sattuu muistamaan ja viitsimään.
Ne lakanat on jo tosi ällön näköset. Ja nyt joku ihmettelee miten mä tämän asian tiedän. No hän ei käytä päiväpeittoa ja hän on mun kaverin isä, joka asuu nykyään yksin ja siis kämppäkin sen näköinen että siellä ei nainen asu. Kaiken lisäksi hänen päivät ulkona viihtyvä koira, nukkuu samassa sängyssä isäntänsä kanssa. YÖÖÖÖÖK!
Piti ihan tuosta taloudenhoitosuunnitelmasta tarkistaa kuinka usein meillä vaihdetaan petivaatteet. Siivoaja vaihtaa kaikki petivaatteet kerran viikossa ja tuulettaa patjat kerran kuukaudessa.
T: AV-mamma
Toki jos selviä tahroja tulee niin vaihdetaan, mutta tämä siis jos näkyvää likaa ei ole. Joskus jos on hikoiltu enemmän niin parin viikon välein. Yöpuvut vaihdetaan kerran viikossa. Toki jos on tahroja (esim. iltapalasta lapsilla) niin laitetaan pesuun. Lapset peseytyvät näin talvisin 2 krt /vko, minä joka toinen päivä ja mies joka päivä.
Käydään yleensä la saunassa ja tahson puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Tosin välillä vaihdan 2 kertaa viikossa ke ja la ihan vaan siksi että meidän sänky on kokenut jonku yllätys hyökkäyksen.
Esikoinen kiipeää sinne ja pyyhkii räkästä nokkaansa minnelie, kuopus puklaa ja siihen pari kissaa jotka kuljettaa anturoiden välissä hiekkaa. Ah ja ne karvapallot mitä niistä irtoaa. Jos vaihtaisin kerran kuussa lakanat olisin hukkunut jo paskaan
Tarvittaessa useammin, jos vauvan vaippa on falskannut, tullut puklua, maitopullo vuotanut tms. Tyynyliinoja saatan vaihtaa useammin. Vauvan lakanat vaihdan viikon-kahden välein.
sitten ku rupeevat näyttämään likaisilta (ehkä 1-2krt/2kk aikana). Mitkään pikkutahrat ei kauheesti haittaa, esim. jos siinä on sekstailtu ja sen seurauksena sitten tullu jotain.
Meillä on kyllä ihan siisti asunto eikä täällä haise, itsekään en haise, vaikken käykään joka ilta suihkussa. Ja vaikka nukummekin aina nakuna (hui kamala ajatelkaa).
Me ei vaan koeta tarvetta vaihtaa lakanoita ton useemmin, enkä ymmärrä miten se ketään häiritsis. Ei se, että ite vaihdatte joka viikko, tarkoita sitä että kaikkien pitäis niin tehdä tai muutoin ovat 'iljettäviä paskaisia ihmisiä hyi'.
Niin, yleistämällähän tämä maailma paranee.. x)
Olemme 5 hengen perhe, ja kaikki nukkuvat isoissa sängyissä, ei siis mitään vauvalakana-lappusia enää käytössä...
eli mähän en mankeloimattomissa lakanoissa ole nukkunut koskan, ja kun joka toinen viikko vaihdetaan ölakanat niin mulla on vaikeaa saada ne lakanat puhtaina ja mankeloituina kaappiin saakka ennekuin seuraava satsi lakanoita on jo pyykkikorissa.
joku viikko vaihtoväli olis mulle ihan katastrofi
Hyvin kerkee kerran viikossa vaihtaa kun vaan yhdestä sängystä vaihdetaan ja ukko hoitaa meillä aina ton pyykkien silitys homman, itellä ei kärsivällisyys siihen hommaan riitä. Just tuli kotiin äsken ja hoiti kaks telineellistä kuivia kaappiin ja yhden koneesta kuivumaan.. kohta vaihdan lakanat ja laitan toisen koneellisen pyörimään. Joka päivä melki pestään se kaks-kolme koneellista pyykkiä ja meitä wsiis kaksi aikuista ja 8,5 kk tyttö + pieni koira perheessä. Ja kuten tonne jo aikasemminkin laitoin niin vamastikaan ei pieniltä lapsilta tarvitse vaihtaa kuin kerta kuussa.. ja kyllä mä joka ilta puhtaat yövaatteet laitan siis yleensä pikkupöksyt ja t-paidan.. hikoileekin sen verran kuitenkin yöllä.. ja mies vaihtaa kyllä myös ja vauvalle kans aina puhtaat yöksi ihan kun muutenkin.
ja tyynyliinat kerran viikossa, mieheltä useamminkin - päähikoilija kun on :-)
Meillä on vaihtelevasti 5-7 henkinen perhe ja pyykkiä tulee ihan älyttömästi muutenkin. Kyllä mäkin rakastan värikkäitä Marilakanoitani puhtaantuoksuisina, mutta tulisin hulluksi niiden jatkuvasta pesemisestä muun pyykin lisänä.
joskus harvemminkin. Ei ole ekologista vaihtaa useammin.
käytetään yöpukuja. Tyynyliinat vaihdan viikottain, aluslakanat kahden viikon välein ja pussilakanat neljän. Kesällä ja sairastaessa useammin tarpeen mukaan.
Vaihtaisin pussilakanat mieluusti kahden viikon välein, mutta pyykinkuivatus on tässä asunnossa hanurista.