Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeuden päätös asuntoasiassa

Vierailija
11.01.2011 |

Osaako kukaan sanoa että kun menen ensi viikolla oikeusaputoimistoon sellaisesta asiasta kuin ero poikaystävän kanssa, ja meillä on molempien nimissä vuokra-asunto, mutta mies ei suostu muuttamaan pois, ja hän ei tule saamaan tukia kolmioon yksin asuessaa, eikä ole töissä jotta saisi hoidettua vuokran. Ja itselleni jää 2v lapsemme, ja toisen lapsen laskettuaika on parin kk päästä, eli minä tarvitsisin tätä asuntoa enemmän kuin mies..

Kummalle luulette asunnon menevän?

Ja osaako kukaan sanoa millainen käsittely tästä tulee, että milloin osaa odottaa päätöksen tulevan?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokanantajahan voi pistää teidät molemmat pihalle.

Vierailija
2/30 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunto jää sinulle, muusta en osaa sanoa mitään,ei ole koskaan tullut vastaan tälläistä tilannetta,kyllä on miehet aina kiltisti jättäneet asunnon naiselle ja lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu oikein pahalta kun ajattelen teidän tilannetta. Jos haluatte säästyä isolta päänsäryltä niin käsittelette asian kuin aikuiset ja jompi kumpi joustaa. Jos ei mitenkään löydy yhteistä päätöstä, niin sitten vaikka ennemmin arvotte jonkun yhteisen luotetun ihmisen kanssa sen kuka saa kämpän pitää. Mutta jos sotkette tähän vielä oikeustoimiakin, niin kulutatte jo raskaassa tilanteessa entistä enemmän energiaa asioihin joista ei kannattaisi alkaa tappelemaan ihan oman mielenterveydenkin vuoksi.

Minä en voi muuta kuin vedota että sopisitte asian keskenänne.

Vierailija
4/30 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja määräsi ottamaan yhteyttä oikeusaputoimistoon, eli eivät päätä puolestamme.

Miehelle olen puhunut että olisi niin kiltti ja muuttaisi vaikka äitinsä nurkkiin siksi aikaa kun saa itselleen asunnon, mutta ei. Hän luulee että meistä vielä joku perhe tulee.

Kyllä itseänikin stressaa tämä asia, että miten jaksan sen läpikäydä. Minä muuttaisin vaikka heti täältä pois jos vain tarjottaisiin asuntoa.

Mutta osaako kukaan vastata siihen kauan siinä päätöksessä menee? Jaksan päivä päivältä katsoa vähemmän tuota sängyn pohjalla makaavaa miestä, ja en vain kestä ajatusta jos päätös menee esim. kesään saakka :(

Vierailija
5/30 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt ensimmäiseksi yhteyttä vuokranantajaan ja selitä tilanne,jos hän ymmärtää asian,niin irtisanoo miehen vuokrasopimuksen.

Vierailija
6/30 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mitenkään löydy yhteistä päätöstä, niin sitten vaikka ennemmin arvotte jonkun yhteisen luotetun ihmisen kanssa sen kuka saa kämpän pitää.

Että oikein onnetar arpomaan asia XD

Vierailija
7/30 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulukuun puolessa välissä yhteydessä. Ja siis kerroin tarkasti tilanteemme. Sieltä sanottiin että pitää ottaa yhteys oik.aputoimistoon, että kun asunto on molempien nimissä niin eivät tee päätöstä. Hyödyttääkö mitään jos otan seuraavaksi yhteyttä isännöitsijään?? kyseessä vantaan kaupunki VAV, jos joku haluaa urkkia tietoja että onko ainut keino oikeuden päätös..

Vierailija
8/30 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mitenkään löydy yhteistä päätöstä, niin sitten vaikka ennemmin arvotte jonkun yhteisen luotetun ihmisen kanssa sen kuka saa kämpän pitää.

Että oikein onnetar arpomaan asia XD

Kaipa minä sitten olen. Olen kai nähnyt liian monta riitaista juttua jotka olisi voitu selvittää helpomminkin. Arpomisestahan moni ei tykkää, koska siinä voi myös hävitä ja tässä varmasti halutaan ihan tietty lopputulos. Kuitenkin se että lopputulosta ei synny lainkaan, johtaa toisinaan siihen että kaikilla on kurjaa.

Vierailija
9/30 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuitenkaan ole itsestäänselvää että mies lähtee vaikka häviäisikin jutun. Silloin voit tietysti kutsua poliisit häätämään miehen oikeuden päätöksen nojalla. Onko mies valmis siihen?

Onko miehen äidistä tai kavereista sinulle tukea?

Tosi hankala tilanne, toivottavasti jaksat!

Vierailija
10/30 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on asian kanssa ok. Mutta kun pitää olla tuollainen vit*n jääräpää.

Hänen äidistä ei ole mitään tukea, tietysti hän on poikansa puolella asiassa ettei poika saa missään nimessä lähteä tästä asunnosta. Ja hän on myös osasyy eroomme.

Omat vanhemmat ovat kyllä minun tukenani, onneksi.

Vierailija
11/30 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sanoit olevasi valmis muuttamaan, jos asuntoa tarjottaisiin.

Vierailija
12/30 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ottavatko ne oikeudessa huomioon sen että miehessä on myös aggressiivista puolta, tavallaan 'pelkään' olla päivät hänen kanssaan kun ei koskaan tiedä mitä hän keksii. Silloinkin kun otin oikeuteen yhteyttä, niin hän rikkoi minun kalliin puhelimen, ja tämän seurauksena lähdin pakoon isäni nurkkiin. Mutta hän muutti sitten pienempään asuntoon, ja en pysty olemaan lapsen kanssa muiden nurkissa, niin palasin kotiin.

Ja jos huomioivat aggressiivisuuden niin nopeuttaako se päätöstä yhtään?

Vierailija
13/30 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitään ei kuulu. Kaverini asuu hel.kaupungin asunnossa ja hän on ollut jonossa syyskuusta saakka homeasunnon vuoksi, mutta ei ole vieläkään saanut asuntoa. eli minä olen varmasti ihan jonon hännillä.

Vierailija
14/30 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhma kysymys tanne valiin, mutta kuka teilla maksaa vuokran vai maksatteko yhdessa? Eiko asian pitaisi olla sinallaan sitten helppo ratkaista jos sinulla on todistaa, etta miehella on vain nimi paperissa ja sina olet kaiken maksanut?!

No on kylla passi mies, huh huh...kiusa se on pienikin voisi sanoa, eli tahtoo ihan tahalleen vaikeuttaa sinun elamaasi murr..

Vierailija
15/30 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedoten tuohon miehen aggressiivisuuteen. Käsittelevät hakemuksesi "ohi jonon", varsinkin kun pieni lapsikin kuvioissa.

Vierailija
16/30 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitään ei kuulu. Kaverini asuu hel.kaupungin asunnossa ja hän on ollut jonossa syyskuusta saakka homeasunnon vuoksi, mutta ei ole vieläkään saanut asuntoa. eli minä olen varmasti ihan jonon hännillä.

sä saa asuntoa, jos sulla sellainen on. Eli sun pitää ensin irtisanoutua siitä nykyisestä vuokra-asunnosta, asunnoton kun saa kaupungilta asunnon nopeammin, ja vielä lapsen kanssa. Eli siis niin kauan kuin sun vuokrasopimus nykyisessä on voimassa, niin olet tosiaan siellä jonon hännillä.

Vierailija
17/30 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ette uskalla asua miehen kanssa ja ottavatko seuraavan perhesurman vastuulleen?! Että asunto on saatava piste!!

Eikös siellä pääkaupunki seudulla ole niitä turvakoteja mihin mennä? Menette sinne ja olette asunnottomia asten kanssa niin luulisi asunnon löytyvän?

Vierailija
18/30 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten luulee että otan hänet takaisin tuolla käytöksellä. Hän vain vastasi että miksei voi jo lähteä muualle asumaan, että haluaa asua perheensä kanssa niin kauan kuin tulee oikeudenpäätös..

Tuota vuokran maksusta, asumistuen jälkeen jää vajaa 200€ maksettavaa, minä olen ne maksanut, tosin nyt tammikuun vuokran maksoi sossu. Mutta yleensä sossustakaan ei ole t.tulotukea tullut, kun hän ei ole vaivautunut menemään työkkäriin. Ja olen siis kotihoidontuella, niin voitte kuvitella miten tiukkaa sillä on ollut elätttää itseä, lasta ja tuota röökiä polttavaa pässiä. Ja kyllä hän on pistänyt minut maksamaan röökinsä.

Vierailija
19/30 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta menenkö kuitenkin ensi viikolla käymään siellä oik.aputoimistossa, jos sanon itseni tällä viikolla tästä irti?

Mitäs jos en saa asuntoa itselleni niin sitten tämä jää miehelle ja hän voi heittää minut ja lapsen pihalle, ja sitten olen tosissaan tyhjän päällä lapsen kanssa...

Vierailija
20/30 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ette uskalla asua miehen kanssa ja ottavatko seuraavan perhesurman vastuulleen?! Että asunto on saatava piste!!

Eikös siellä pääkaupunki seudulla ole niitä turvakoteja mihin mennä? Menette sinne ja olette asunnottomia asten kanssa niin luulisi asunnon löytyvän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän