Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä yhtään äitiä joka myöntäisi juoneensa alkoholia odotuksen aikana?

Vierailija
10.01.2011 |

Ja jos on niin etenikö odotus hyvin loppuun asti?

Oliko vauva terve?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus 8 viikolla vasta tietää että olen raskaana, sitä ennen oli kerennyt vetää AINAKIN kuudet sadan euron örvellyskännit ja vetänyt pari askia röökiä päivässä...hieman itketti kun sain tietää.Heti kun sain tietää niin en kumpaakaan enää koskenut.. No mutta nyt on onneksi kaikin puolin terve lapsi eikä synnytyksessäkään ollut ongelmia :)

muistan yhden kaverin joka tuli meidän juhliin (oltiin vissiinkin 18v) tämä kaveri hirveen mahan kanssa siellä siideri kädessä, vähän sitten siinä sitten tuijoteltiin et noooo jos nyt yhen juo niin ok, no ei mitään tein just boolia ni sit tää kysäsee et saisinko maistaa? siinä sitten sanoin että no täs on nyt kyllä niin paljon viinaa ettei vissiin ihan raskaanaoleville..

no otti se sitä kuitenkin. Ja ittellä viel laukku täynnä siideriä ja ainakin siellä ollessa vetäs semmoset 6kpl+boolit..lähti viel raflaan mukaan...ei voitu muutaku tuijottaa..

Vierailija
2/35 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin fuksi ja join vapun tienoilla viikon putkeen :( Olin raskaana jo 12 viikolla, mutta en tiennyt sitä. Söin pillereitä ja menkat säännölliset.

Lapsi terve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryyppäsin (ja poltin) koko raskauden ajan. Silti lapsi on MM-tason urheilija ja Mensan jäsen. Ensi vuonna saa todennäköisesti myös Nobel-ehdokkuuden. Ja ikääkin vasta 8v.

Vierailija
4/35 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terve vauva, terve aikuinen lapsi, ei mitään allergioita, ei mitään normaalista poikkeavaa. Luokan fiksuimpia

Vierailija
5/35 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on lapset tehty ja voin juodakkin, jos haluan. Ps. lapset jo aikuisia.

Vierailija
6/35 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni 2-3 siideriä illassa. Loput raskaudesta olin ilman.

Vierailija
7/35 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join 2 tilaisuudessa puoli annosta. Lapsi syntyi viikoilla 40+6 ja on ollut huomattavan terve aina.

Vierailija
8/35 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryyppäsin (ja poltin) koko raskauden ajan. Silti lapsi on MM-tason urheilija ja Mensan jäsen. Ensi vuonna saa todennäköisesti myös Nobel-ehdokkuuden. Ja ikääkin vasta 8v.

Vierailija
9/35 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve 14-vuotias lapsi, ei allergioita, ei ongelmia.

Silti kauhea katumus.

10/35 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saunasiiderin.

Keskivertoa terveempiä noista silti on tullut.

4,5v ja 1v.

Saisihan väistellä vaikka mitä, mutta menee jo ihan hysterian puolelle kaikki maksalaatikkokiellot...

Vierailija
11/35 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan raskauden aikana en juonut tippaakaan. Nyt toinen raskaus loppuvaiheessa ja olen juonut viinia silloin talloin, ehka pienen lasillinen tai pari kerran kuukaudessa.

Vierailija
12/35 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan raskauden aikana en juonut tippaakaan. Nyt toinen raskaus loppuvaiheessa ja olen juonut viinia silloin talloin, ehka pienen lasillinen tai pari kerran kuukaudessa.

Vierailija
13/35 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt olevani raskaana ja se paljastui vasta suunnilleen rv 17 (ei yksinkertaisesti ollut mitään oireita, menkatkin tulivat ihan normaalisti :o )

Ihan terve nelivuotias tuo poika nyt. Puheen kehittymisessä on ollut viivästymistä ja olemmekin nyt menossa puheterapeutille Voi silti olla ihan sattumaa, koska äitini mukaan olen itsekin oppinut puhumaan vasta tyyliin 3v ja silloinkin vaadittiin puheterapeuttia.

Vierailija
14/35 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle. Lapsi siellä kohdussa saa alkoholia, kun äiti sitä juo. Ja kyllä minusta sen yhden siideripullon sisältämä alkoholikin on liikaa. Varsinkin kun kukaan ei tiedä turvarajaa vaurioiden suhteen.

Vierailija
15/35 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaustestin niin ne kaksi viivaa siinä oli kamala shokki. Mies työton ja minä opiskelija ja suhde ihan retuperällä. Ilmoitin miehelle puhelimitse että olen raskaana. Mies meni shokkiin ja sanoi ettei halua lasta ja minä vedin örvellyskännit! Lapsikuitenkin pidettiin ja onnellisia ollaan nyt!

t. 39+3 eli viimeisiä viedään tämän toisen kanssa ja nollatoleranssi

Vierailija
16/35 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamia kertoja lasin viiniä ruokailun yhteydessä tai juhlissa onnittelumaljan. Lapset ovat nyt 7- ja 8-vuotiaita koululaisia, luokkansa parhaimmistoa molemmat (tyttö ja poika). Ei sairauksia tms. tavallisia flunssia jne. lukuun ottamatta.

Eikö ole sanomattakin selvää että raskaana ollessa ei juoda tietoisesti alkoholia. Sama asia kuin suosittaisiin silloin tällöin vetämään röökiäkin. Ihme vastauksia täällä. Ja se että lapsi syntyy terveenä eikä sairastele hirveästi ei vielä tarkoita sitä eikö alkoholi olisi vahingoittanut lasta jotenkin. Tiedän tapauksen jossa nainen joi tietoisesti ja lapsi oppi kävelemään jo 8 kuukauden iässä ja muutenkin oli viisas,älykäs ja kaikin puolin taitava kaikissa asioissa mutta tykkäsi kuitenkin nautiskella alkoholia todella usein. Nyt yli 40 vuotiaana on lähes kokonaan alkoholisoitunut. Ja tällä on varmasti yhteyttä siihen että äiti joi alkoholia raskaana. Joten älkää hyvät naiset juoko! Varmasti kestätte sen raskausajan ja imetysajan ilman alkoholia. Jos ette kestä niin juokaa alkoholittomia juomia. Ajatelkaa lapsianne ja niiden tulevaisuutta.

Vierailija
17/35 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oikeasti pistää miettimään, että onko suomalaisilla naisilla alko-ongelma kun tuntuu että hyvin harva kykenee olemaan raskaus- ja imetysajan ilman alkoholia. Jotenkin surullista, että alkoholi on niin suuressa roolissa vapaa-ajalla, rentoutua ei voida jollei kädessä ole kalja tai siideri. Baariin pitää päästä pari viikkoa synnytyksestä jne. Millaisen esimerkin sitä lapsille tuolla näyttää? No monen mielestä se on sitä tervettä suhtautumista alkoholiin, minusta se alkaa mennä jo sen yli. No, mä nyt en ole koskaan alkoholia "tarvinnut" mihinkään, enkä oikein sen käyttöä ymmärräkään. Ja olen siitä saanut kuulla, Suomessahan saa niuhon leiman otsaansa jos ei alkoholia käytä.

Vierailija
18/35 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oikeasti pistää miettimään, että onko suomalaisilla naisilla alko-ongelma kun tuntuu että hyvin harva kykenee olemaan raskaus- ja imetysajan ilman alkoholia. Jotenkin surullista, että alkoholi on niin suuressa roolissa vapaa-ajalla, rentoutua ei voida jollei kädessä ole kalja tai siideri. Baariin pitää päästä pari viikkoa synnytyksestä jne. Millaisen esimerkin sitä lapsille tuolla näyttää? No monen mielestä se on sitä tervettä suhtautumista alkoholiin, minusta se alkaa mennä jo sen yli. No, mä nyt en ole koskaan alkoholia "tarvinnut" mihinkään, enkä oikein sen käyttöä ymmärräkään. Ja olen siitä saanut kuulla, Suomessahan saa niuhon leiman otsaansa jos ei alkoholia käytä.

Huoh.

Vierailija
19/35 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskaudessa noin rv 3-4 olin yksissä juhlissa ja tuli juotua kaikenlaista. Jouluna join 12 cl punaviiniä ja uutena vuotena maistoin kuohuviiniä. Vauva syntyy huhtikuussa. Toivotaan, että on terve.

Vierailija
20/35 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja loppuraskaudesta otin tyyliin lusikallisen konjakkia iltaisin, vanhan kansan tyyliin, kun se tuntui auttavan liian aikaisiin supistuksiin.

Terveet lapset on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän