Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos elämä on kamalassa jumissa

Vierailija
10.01.2011 |

niin keneltä voisi saada apua? Minulla on siis aika kestämätön tilanne elämässä enkä saa tätä itse ratkaistuksi. Mistä saisin apua? Mt-toimisto ei ole nyt oikea osoite, koska siellä lykätään vain masennuslääkkeet kouraan enkä ole masentunut. Tai tavallaan tietysti voin vähän olla maassa, mutta kuka tahansa olisi jos joutuisi elämään tällaisessa tilanteessa. Tarvisin siis ihan KONKREETTISIA neuvoja ja ehdotuksia mitä voisin tehdä. Mt-toimistossa ja terapeuteissa on sekin ongelma, ettei heidän saa kommentoida asiakkaansa ongelmia muuten kuin tasolla miltä sinusta tämä kaikki tuntuu. Mutta onko mitään muuta paikkaa josta saisi apua..?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan näitä paikkoja, erilaisiin tarpeisiin. Talousneuvoja ja velkaneuvoja antaa neuvoja talousongelmiin, perheneuvoja parisuhde- ja kasvatusongelmiin, terveyskeskus terveysongelmiin, aikuiskoulutuskeskus ja työkkäri ammatinvalintaongelmiin ja koulutusongelmiin, kela ja sossu jne.

Sun pitäis vaan vähän ensin itse keksiä, että mihin tarvitset neuvoja, sillä sellaista yleisneuvojaa, joka kertoo kaikesta kaiken, ei taida olla juuri muita kuin jokaisen oma äiti.

Vierailija
2/7 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pielessä kaikki :). Kun kirjoitin avauksen tuli mieleen Tommy Hellstenin Ihminen tavattavissa - ohjelma ja löysin googlettamalla niiden saitin. Jotain tuollaista juuri hain, mutta niitten "mentorointikeskus" on tietysti Hesassa eli liian kaukana. Olisi joku mentori. Joku joka katsoisi koko paskaa ja auttaisi miettimään että mistä tätä ruvetaan purkamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun pitäisi avata yksi solmu kerrallaan. Vaikka se pahin ensimmäiseksi. Eli jos toimeentulo on ongelmana, niin sitten haet toimeentulotukea tai velkaneuvontaa. Jne.

Onhan sitten vielä joissain kaupungeissa (saattaa onnistua netissäkin) niitä, mitä ne nyt oli, "elämäntapaneuvojia", joita sä voisit kyllä etsiä käsiisi. Jos olet itsesi kanssa ihan hukassa, kyllä psykologikin voisi olla tarpeen.

Vierailija
4/7 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain tällaista tarkoitin

http://www.elamantaidonvalmentajat.fi/etusivu/

T:4

Vierailija
5/7 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun pitäisi avata yksi solmu kerrallaan. Vaikka se pahin ensimmäiseksi.

pahoista mielenterveysongelmista ja sitä kautta on tullut tutuksi nuo mt-toimistokuviot. Nyt tilanne on se, että voin hirveän paljon paremmin, ja tavallaan mulla olisi nyt voimavaroja parantaa elämänlaatuani, mutta en uskalla! Olen kehittänyt vuosien mittaan ns. fobian tavallista elämää kohtaan... Se on tullut siitä, että mitä tahansa mt-ongelmaisena yritin, siitä seurasi katastrofi ja suurta henkistä kärsimystä. Nyt kun automaatti ei enää toimi välttämättä niin, edelleenkin on jäljellä fobia asioiden tekemistä kohtaan, koska yrityksistä muuttaa elämää mt-ongelmaisen vääristyneillä tavoilla on tähän asti seurannut pelkkää tuskaa ja kärsimystä. En toisin sanoen luota omaan arvostelukykyyni yhtään! Ja pelkään edelleenkin hirveästi, että jos teen jotain peliliikkeitä, kohta joudun kokemaan sen tuskan taas. Tarvisin minusta jotain ihan konkreettista apua. Joka sanoisi että kuule tuo on hyvä idea ja tuo ei. Ja sitten tukisi prosessissa toteuttaa niitä asioita. Terapia on erilaista, käsittääkseni terapeutin ei ole eettistä ottaa kantaa potilaan elämänratkaisuihin tai osallistua niihin millään lailla. Olen ollut terapiassa, en nyt kaipaisi mielestäni sitä vaan tsemppaajaa ja järjen ääntä ja asioiden suhteuttajaa. ap

Vierailija
6/7 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
7/7 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet nuori tai mielenterveyskuntoutuja niin heille on joissain paikoissa tukihenkilöitä tarjolla

jos joku terapia-alan ammattilainen niin mieluiten ratkaisukeskeisen suuntauksen edustaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi