Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemusta kotikäyttöisestä dopplerista????

10.01.2011 |

Onko teillä ollut odotusaikana kotona käytössä Doppleria? Jos on niin millä viikolla on sydänäänet alkanut kuulumaan?

Kommentit (9)

1/9 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tollainen kotikäyttöinen dobbler. Sain sen joskus raskauden puolivälin paikkeilla/vähän jälkeen ja silloin ainakin kuului. Mutta siitähän juuri noiden kanssa varoitellaan, että välttämättä ei saa sydänääniä kuuluviin vaikka kaikki olisi hyvin. Joten saattaa saada turhaa huolta aikaiseksi! Itse olen saanut joka kerta sydänäänet kuuluviin, joskin välillä on täytynyt oikein etsiskellä. On sillä saanut parit stressit helpottumaan, kun on tuntunut olevan tarpeettoman hiljaista potkujen saralla.

Ihan yksiselitteisesti ei voi suositella juuri turhan huolen aiheuttamisen takia, mutta toisaalta kun äänet kuuluu, niin onhan niitä ihana kuunnella!

Vierailija
2/9 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla käytössä parhaillaan kotidobbleri ja hyvin sain kuulumaan vauvan sydänäänet jo n. rv 14. Mulla on eteenpäin kallistunut kohtu et se vaikuttaa varmasti asiaan. Kaveri jolla on istukka etuseinämässä sanoi et hän ei saanut sydänääniä kuulumaan samalla laitteella ku vasta viikolla 18. Vaihtelee siis varmasti paljon just vartalon muodosta ja miten kohtu on kallellaan ja istukan paikasta. Mut hirmu hyvä ja helppo laite minusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi jos vauva ei liiku ei koskaan pidä olla menemättä sairaalaan sillä verukkeella, että syke kuuluu. Tämä tietty viikoilla 25+

Vierailija
4/9 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotidoppler, sain sen rv 12+3 (tjsp), ja silloin heti kuuluivat äänet. Tosin, laitteen käyttöoppaassa sanottiin, että äänet kuuluisivat vasta 16 viikolla.

Hyvä kapistus on ollut, kun on ollut kipuja/yövalvomisia jolloin ehtii päässään pyöritellä vaikka mitä kamalaa, niin aina on heti päässyt tsekkaamaan tilanteen sillä kotidopplerilla.

Ainoa "vika" kotidopplerissa on se, että se pitää hirmuista piipitystä ja ottaa herkästi häiriöääniä (sydänäänet kuuluvat kyllä silti hyvin), meillä on sellainen versio missä on sykelaskuri mukana. Kaikesta huolimatta olen ollut kovasti tyytyväinen, myös siihen sykelaskuri-ominaisuuteen.

5/9 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinja: Joo, tottahan ne liikkeetkin pitää saada tuntumaan, mutta tuolla saa nopeammin sykkeen kuuluviin, kuin joskus useamman potkun, varsinkaan ne 10 liikettä. Helpottaa siis hätäisen stressiä! :)

Tuo mulla lainassa oleva on Angel Sounds (http://www.angelsounds.fi/) ja se ei pidä mitään omaa piipitystään... Vertailupohjaa muihin ei ole, mutta ihan asiallisen oloinen vehje. Syke kuuluu ja mulle se ominaisuus riittää. Tuon en ole huomannut ottavan häiriöääniä muuta kuin siinä tapauksessa, että se ei ole tiiviisti ihoa vasten.

Vierailija
6/9 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tyytyväinen olen ollut. Itse sain sykkeen kuuluviin 9+ viikolla, piti vain osata etsiä toooosi alhaalta, lähes nivusesta. Muutamia hukkakertoja ehdin kuuntelemaan, mutta lopulta löytyivät. :)

Dopleri on hyvä, jos osaa ottaa rennosti, vaikkei ääniä kuulekaan, kaikki on silti todennäköisesti hyvin. Itselläkin oli välillä muutamia päiviä, ettei sykettä löytynyt, vauva liikkui alta pois tai oli sellaisessa asennossa. Mutta minusta siis hyvä ostos. Nyt kun liikkeet tuntuu niin hyvin, on käyttökin lähes jäänyt..

Naanuli 27+2

Vierailija
7/9 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankimme laitteen 14rv.

Kauan meni ennen kuin löytyi ekoilla kerroilla sydänäänet mutta nyt löytyy jo aika helposti kun tietää vähän mistä etsiä,eli tosi alhaalta =)

Ihana kuunnella

8/9 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut käytössä :) sain sydänäänet kuuluviin joskus rv 13 tienoilla ja hyyyyvin alhaalta, eli ihan melkein häpyluun alta. Ja etsimiseen meni KAUAN! ehdin jo hermostua :p

Nyt, kun liikkeet ovat jo niin voimakkaat, en tarvitse sitä ollenkaan. Ehkä sitten ihan viimeisillä viikoilla, jos on hiljaista, niin varmasti kuuntelen sillä sydäntä (nyt 32. viikko) ... Kokemukset on siis hyviä, kunhan on kärsivällisyyttä, eikä hermostu herkästi ;)

Vierailija
9/9 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytössä se köyhempi versio AngelSoundsista rv 13 lähtien. Heti löysin jumpsutuksen mutta todella alhaalta ihan häpyluun yläpuolelta ja piti vähän painaa laitetta viistosti kohdun päälle.

Aina löytyi syke vaikka istukka oli etuseinämässä.

Täytyy myöskin osata erottaa oma syke siitä sikiön sykkeestä :)

Mutta tosi tyytyväisiä oltiin laitteeseen ja käytetään sitä varmasti seuraavassakin mahdollisessa raskaudessa :)