Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemukseni maalla asumisesta

Vierailija
10.01.2011 |

Hyviä ja huonoja puolia. Nämä siis omia aatoksiani.

+ Paljon omaa maata ympärillä

+ Ei naapureita valittamassa ja meluamassa

+ Kouluissa ei mamuja

+ Tilaa lasten harrastella kaikenlaisilla härveleillä

+ Hiihtämään voi lähteä suoraan pihasta

+ Elukat saa ulkoilla vapaasti

+ Kaupat kuitenkin parin km päässä

+ kesällä uimapaikka lähellä

+ Pihalla voi vaikka nakuilla rauhassa

Ainoa miinus tähän asti on isoimman lapsen kaverit, Illat ovat joskus aika tylsiä kun lähellä ei asu kavereita.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että täällä maalla lapset ei niin helpolla ajaudu huonoon seuraan.

Ei varmaan, jos niillä ei ole seuraa ollenkaan

Vierailija
42/50 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan, jos niillä ei ole seuraa ollenkaan

Miten niin maalla ei ole seuraa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tavallaan totta mutta maalla on taas omat vaaransa. Esimerkiksi miehelläni on kolme sisarusta ja jokaisen heidän luokaltaan on kuollut ainakin yksi kaveri tapaturmaisesti lapsena! Minä kaupunkilaisena en tiedä yhtään alle 16v kuollutta kaveria ja tuttuja on varmasti paljon enemmän kuin pienessä maalaiskylässä!

Vierailija
44/50 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tavallaan totta mutta maalla on taas omat vaaransa. Esimerkiksi miehelläni on kolme sisarusta ja jokaisen heidän luokaltaan on kuollut ainakin yksi kaveri tapaturmaisesti lapsena! Minä kaupunkilaisena en tiedä yhtään alle 16v kuollutta kaveria ja tuttuja on varmasti paljon enemmän kuin pienessä maalaiskylässä!

Syrjäseudulla miehet syrjäytyy helposti kun työtä ja koulutuspaikkoja ei riitä kaikille. Täällä luultavammin kylän miehet tapaa ajamassa pimpparallia kylillä amiksen kesken jättäneinä kuin töissä perheenisinä. Tytöt joko muuttavat pois tai tekevät lapsia näille kylään jäänneille toivolle. Paluumuuttajina tulee sitten akateemisia joilla on unelma maalla asumisesta, kun on katsottu liikaa Strömsöä.

Vierailija
45/50 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samalla tavalla kuin maallakin :)

Vierailija
46/50 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta huomaan, etten missään nimessä halua maalle:

Paljon omaa maata ympärillä

-Minulle on ihan sama, kuka nuo viereiset metsät omistaa.

Ei naapureita valittamassa ja meluamassa

-Meillä on kivat naapurit. Saa vaihtaa muutaman sanan ja lapsilla on kavereita.

Kouluissa ei mamuja

-Minusta on tärkeää, että lapset kohtaavat erilaisia ihmisiä. Toki kouluissa on eroja, enkä kaikkiin lastani laittaisi.

Tilaa lasten harrastella kaikenlaisilla härveleillä

-Täällä lapset voivat hiihtää ja pyöräillä pihassa, muita härveleitä ei tarvita.

Hiihtämään voi lähteä suoraan pihasta

-Niin täällä kaupunissakin, jos sellaisesta pitää.

Elukat saa ulkoilla vapaasti

-Meillä ei ole eläimiä, kilpikonnaa lukuunottamatta. Emmekä niitä halua/voi hankkia.

Kaupat kuitenkin parin km päässä

-Samoin.

Kesällä uimapaikka lähellä

-Samoin, useitakin.

Pihalla voi vaikka nakuilla rauhassa

-Tätä en ole koskaan ymmärtänyt! Miksi joku haluaa nakuilla pihalla? Emme ota aurinkoa, joten ehkä se liittyy siihen.

Mutta joo, kyllä minä olen niin henkeen ja vereen kaupunkilainen, että oksat pois.

Vierailija
47/50 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurit kyttäävät aina ja kaikki tietävät just kuka tulee ja menee. Kaupungissa saa olla ihanan anonyymi.

Vierailija
48/50 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku tuolla sanoikin, nuorille maaseutu on mitä ankein paikka. Teineille ei ole tekemistä eikä aina kavereitakaan. Mutta vanhemmille maalla asuminen voi olla autuutta.

Omat vanhempani ovat ikionnellisia omasta maapläntistään. Koskaan ei tekeminen lopu, ja työt ovat kaupungissa, jonne kyllä ajellaan lähes päivittäin, muut asiat hoidetaan samalla ja sitten taas päästään omaan rauhaan kotikylään. Pysyvät kunnossa tekemällä piha-, pelto- ja metsätöitä, lämmittävät taloa ja saunaa yms. puilla jne.

Kyllä maalla asuminen terveellistä on, muttei kyllä ainakaan vielä sovi meikäläiselle, alle 30-vuotiaalle akateemiselle kaupunkielämään tottuneelle tallaajalle.

Vierailija
49/50 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuokralla eikä ole omaa maata ollenkaan, ei edes omaa pihaa. Passaa mulle. En olekaan mikään ulkoilmaihminen.

Ja mulla on naapureita samassa talossakin, sekin on ihan ok minulle.

Koulussakin on pari ulkomailta adoptoitua ja pari norjalaista maahanmuuttajaa.

Tilasta on pulaa, myös niitä härveleitä on turha haaveilla tilanpuutteenkin vuoksi.

Hiihtämään pääsee kyllä suoraan pihasta.

Elukoita ei onneksi ole. En tykkää eläimistä. Pihalla tosin käyskentelee välillä jos jonkinnäköistä elukkaa.

Kauppa on naapurissa.

Uimapaikka on pyörämatkan päässä. Se on kyllä huippu!

Nakuilusta voisi tulla sanomista, mutta toisaalta, kyllähän maalle aina jokunen kylähullu sopii :)

Lapsen kaveritkin asuvat samalla kylällä, löytyy aina tarvittaessa.

Mutta tykkään kyllä. Ainoa miinus on se, että täällä on niin pirskatin kallista!

Vierailija
50/50 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommin siellä tulee auton yliajamaksi tai puukotetuksi