Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suosittele kahvinkeitintä, kehu/hauku omaasi

Vierailija
10.01.2011 |

Mun keitin sanoi sopimuksen irti tänä aamuna, joten pitäisi kiireen vilkkaa hakea uusi, mieluiten kohta =)

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se vaan parhaat kahvit keittää.

Vierailija
22/52 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan hintavampi kuin nuo edelliset, mutta hyvä. Keittää parempaa kahvia kuin Moccamaster. Kiehuttaa veden ennenkuin päästää purujen läpi, tuloksena aromikas, hyvä kahvi! :) Automaattinen virrankatkaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tänne kohta ryntäävätkin kaikki miljonäärimammat kertomaan tuhansia euroja maksavista kahvinkeittimistään, jotka osaavat lypsää lehmän, kirnuta voita ja lämmittää kahvikupit tissin lämpimiksi, niin kyllä edullinen peruskeitin on hyvä ratkaisu. Jos oikein luksusta haluaa niin katsoo että keittimessä on automaattinen virrankatkaisu. Se on hyvä turvaominaisuus. Näitäkin saa muutaman kympin hintaluokassa.

Mä luulen, et kotan noin satasella, tai sen alle selvitä..

Meillä meinaa meni just rikki Moccamasterin näköinen halpakopio, niin tuntuis olevan suo siellä ja vetelä täällä... ap

Vierailija
24/52 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahkerasti olen pyyhkinyt sen levyn niin on jo ruskea rinkula siinä. Hirmuista meteliäkin pitää.

Vierailija
25/52 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Moccamaster, sellainen vähän päälle 100e maksava perusmalli.

Kahvi on ihan hyvää mutta niin oli aiemman keittimenkin keittämä kahvi.

Miinusta tuossa keittimessä on tippalukon puuttuminen ja se että puruastia on irrallinen, sitä on ärsyttävä nostella edestä pois kun kaataa pannusta kahvia.

En tuollaista mallia enää ostaisi, ehkä laadukkaamman Moccamasterin, tai sitten jonkun ihan muun.

Aiemmin meillä oli Philipsin termoskeitin mikä oli kätevä mutta pannun puhtaanapito oli todella hankalaa kun kaatoreikä oli pieni ja teräspannusta ei nähnyt milloin sisus kaipaa puhdistusta.

Vierailija
26/52 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kahvia, nopea, helppo puhdistaa, tyylikkään näköinen, saa hyvin varaosia.

Kannattaa tosiaan satsata vähän klliimpaan malliin, jossa on tippalukko ja automaattinen virrankatkaisu.

Vierailija
27/52 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan hintavampi kuin nuo edelliset, mutta hyvä. Keittää parempaa kahvia kuin Moccamaster. Kiehuttaa veden ennenkuin päästää purujen läpi, tuloksena aromikas, hyvä kahvi! :) Automaattinen virrankatkaisin.

about jokainen kahvinkeitin kiehauttaa veden nimenomaan ennen kuin se pääsee puruja lähellekään.

Vierailija
28/52 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkillä ei niin väliä. Et enää koskaan vaihda kahvinkeittimeen.

Vierailija
29/52 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siin on tippalukko ja automaattinen virrankatkaisin ja termospannu, löytyy myös perus pannu. Ja MÄ INHOAN sitä keitintä, keittää kyllä hyvää kahvia, mutta siinä keittimessä ei ole siinä vedensäiliön kohdalla normaalia kuppi mittaa, vaan joku outo mitta. :( Itse kyllä tiiän paljonko tarviin vettä puruja kohdin, mutta aina kun joku muu keittää sillä, tulee kyselee, et miten tää toimii....

Itse haluaisin peruskeittimen, mut mies tykkää tosta. En vaan ymmärrä miksi niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin kahvin keitto, on tehty noin pirun "hienoa". :(

Vierailija
30/52 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin ostin eka Moccamasterin viime vuonna, sen pyöreän mallin, keittää parhaat kahvit

Vierailija
31/52 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

about jokainen kahvinkeitin kiehauttaa veden nimenomaan ennen kuin se pääsee puruja lähellekään.

keittimet kiehauttavat veden, sillä kiehumisen voimallahan vesi nousee putkea pitkin päästäkseen puruille.

Vierailija
32/52 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut sekä kahdenkympin että kahdensadan keittimiä ja täytyy sanoa että huomaan maussa selvän eron. Nimittäin aina verrattuna siihen vanhaan jota en jaksanut pestä kunnolla. Puhdas keitin keittää hyvät kahvit ja on niillä puruillakin väliä.

MoccaMasterissa ehkä paras puoli olisi juuri varaosien saatavuus, eli jos on ottanut tavaksi rikkoa keittimestä esimerkiksi pannun pari kertaa vuodessa, niin tuollaiseen klassiseen "ikimalliin" saa varaosia pitkän aikaa. Tämä lähinnä ympäristöystävällisestä näkökulmasta ajateltuna, sillä taloudellisesti luultavasti on halvempaa vain ostella niitä kympin-parinkympin keittimiä ja romuttaa vanha.

Siitä MoccaMasterin palapeliluonteesta, ainakin näissä edullisemmissa malleissa, en pidä yhtään. Se on joka kerta yksi Mensan testi kun sellaisella yrittää saada kahvia keitettyä ja aamurähmät silmissä se on näille älynnystyröille liikaa. Kaikki osat on levällään.

Yksi asia mitä meidän rajallisen kokoisessa keittiössä piti katsoa oli keittimen koko ja se mihin suuntaan purujen/vesisäiliön luukku aukeaa. Tosi korkeat mallit joissa aukeaa luukku ylöspäin, ei välttämättä mahdu aukeamaan keittiön yläkaappien alla.

Vierailija
33/52 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Moccamaster ja viime kesänä hajosi eka kannu, 17 vuoden käytön jälkeen. Keittää edelleen kuumaa ja hyvää kahvia.

Vierailija
34/52 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinusta tuossa keittimessä on tippalukon puuttuminen

puuttuminen on suurin mahdollinen plussa, joka kahvinkeittimellä suurin voi olla. Kahvihan kuuluu keittää kokonaan valmiiksi, jolloin ei tippalukkoa tarvita. Tippalukon olemassaolo vain houkuttaa ihmisiä ottamaan kahvia kesken keiton, jolloin valmis kahvi on ihan liian laihaa, kun vahvempaa on vedetty välistä.

Vierailija
35/52 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ymmärrä miten voitte kehua Moccamasterin kahvia, se on pahaa. Haluaisin keittimen josta tulee aidosti hyvää kahvia. Perkolaattorilla kyllä tulee hyvää, mutta se on vaikea käyttää.

Vierailija
36/52 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ymmärrä miten voitte kehua Moccamasterin kahvia, se on pahaa. Haluaisin keittimen josta tulee aidosti hyvää kahvia. Perkolaattorilla kyllä tulee hyvää, mutta se on vaikea käyttää.

vaikeakäyttöisenä? Mielestäni se on yksinkertaisempi kuin kahvinkeitin ja luonnonsuojelijana tykkään siitäkin, että suodatinpusseja ei tarvita.

Vierailija
37/52 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oph nordica cafe invito, joka on hyvä eikä ollut kallis, saa vesisäiliönkin irti pesuun.

Vierailija
38/52 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oph nordica cafe invito, joka on hyvä eikä ollut kallis, saa vesisäiliönkin irti pesuun.

Siis http://www.obhnordica.fi/Default.aspx?ID=457&ProductID=PROD416

Vierailija
39/52 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taasen on joitain vuosia vanha OBH nordika chili. EN SUOSITTElE! Polttaa kahvin pohjaan. Ei sammu automaattisesti. Edellisellä halvemmalla keittimellä sai yhtä hyvää. Itse ostasin keittimen josta saa vesisäiliön irti. Oli tämmöinen kerran ja tykkäsin kovasti.

Vierailija
40/52 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kahvia, nopea, helppo puhdistaa, tyylikkään näköinen, saa hyvin varaosia.

Kannattaa tosiaan satsata vähän klliimpaan malliin, jossa on tippalukko ja automaattinen virrankatkaisu.

Meillä on CD malli eli vesisäiliö on pyöreä. Näyttää hienolta ja vähemmän työpaikan kahvinkeittimeltä. Moccamaster on suomalainen, laitteella on pitkä takuu, ja siihen saa varaosia.

Miksi ostaa kiinalaista epäekologista paskaa, jota ei voi korjata?