Suosittele kahvinkeitintä, kehu/hauku omaasi
Mun keitin sanoi sopimuksen irti tänä aamuna, joten pitäisi kiireen vilkkaa hakea uusi, mieluiten kohta =)
Kommentit (52)
Perkolaattori maksaa 50; eurosta ylöspäin, on kyllä hintansa väärtti. Kahvi on kuumaa maidon lisäämisenkin jälkeen. Pysyy lämpimänä, kun on päällä virrassa. Eikä maku muutu. Ei tarvi niitä suodatinpusseja.
Perkolaattorikahvi on hyvää, mutta jos on juhlat ja joutuu keittämään toisenkin pannullisen niin se on inhottava, kun ne osat on tulikuumia käsitellä. Se on myös sairaan hidas. Taidan ostaa ruman Moccamasterin sen nopeuden ja ihan hyvän kahvin vuoksi.
Ei perkolaattori ole vaikea käyttöinen. Ja nimen omaan, suodatin pusseja ei tarvita.
Suodatinkahvi on järkyttävää paskaa. Osta espressokeitin. Mutteripannulla pääsee liikkeelle. Oma mylly kannattaa hankkia myös.
Käsittämätöntä, että joku jaksaa brassailla jollain Moccamaster-Presidentti-yhdistelmällä. Vain Suomessa. Hävettää kuulua tähän kansaan.
moccamaster on itse hankittu, iha nsiksi että kyllästyttiin huonoon kahviin. Tuo on perusmallinen, ja keittää hyvät kahvit. Ja kestää käyttöä, kulutusta ja on helppo puhdistaa.
siemensin termoskeitin (mikälie porsche design)tuli keittiökauppojen kaupantekijäisenä viimevuonna. Itse en kauheasti termoskeittimestä innostunut, mielessä oli traumat noista ekoista termoskeittimistä (jotka keitti valmiisk iliian kylmää kahvia, eikä termari pitänyt sitä vähääkään lämpöä). Mutta tuo on kyllä ihan passeli vekotin. Katkaisee tosiaan virran ,ei tarvitse muistaa katkoa eikä kahvi jää pannuun palamaan. Ja pitää lämpimänä. Miinusta koko ja tökerö ulkonäkö (mikä on makuasia sekin).
Se on noin vuodelta 1985 oleva Philips HD 5750 (todennäköisesti valmistajan ensimmäinen termoskeitin). Varaosia ei enää saa.
Siinä EI ole tippalukkoa, vaan suodatin istutetaan korkin paikalle pulloon - lämpö ei karkaa. Keittimen ulkonäkökin on tyylikäs ja virta katkeaa automaattisesti.
Olisiko kellään myydä minulle tuota keitintä vähän käytettynä????????????????????????????
TIPPALUKKOahan ei hyvässä keittimessä saa olla, koska sitä ei koskaan pysty puhdistamaan kunnolla. Ennen pitkä kahvin maku kärsii lukkoon härskiintyneestä rasvasta.
Meillä on tällanen. Siinä on kaksi keitintä, joten saa halutessaan keittää kaksi pannullista kahvia. Toiseen saa myös laitettua teesuodattimen (sellanen, johon teelehdet laitetaan, ja säädetään niin, että vesi valuu joko nopeasti läpi, tai hauduttaa pitempään). Eli juuri tästä syystä halusin sen. Saa keitettyä kahvia ja teetä yhtä aikaa, kun meillä juodaan paljon molempia.
Ostin keittimen 11 vuotta sitten, ja toimii hyvin vieläkin.
Olen pari kertaa joutunut ostamaan uuden pannun, kun olen hajottanut vanhan. Espoossa Iso Omenan vieressä oli ainakin vielä muutama vuosi sitten pieni liike, joka möi varaosia mm. pannuja kahvinkeittimiin. Kerroin vain myyjälle keittimen merkin ja mallin, ja seuraavalla viikolla oli jo pannu odottamassa, ellei sattunut hyllystä löytymään. Että kyllä niitä varaosia saa muihinkin keittimiin kuin moccamastereihin.
En ikinä ostaisi moccamasteria. Ne on ihan hirveän rumia mun mielestä, ja se palapeli-juttu on ihan perseestä.
Parilla tutulla on moccamaster, ja ihan hyvää kahvia se keittää, mutta hyvää on tämä meidänkin keittimen keittämä.
Meillä on tällanen. Siinä on kaksi keitintä, joten saa halutessaan keittää kaksi pannullista kahvia. Toiseen saa myös laitettua teesuodattimen (sellanen, johon teelehdet laitetaan, ja säädetään niin, että vesi valuu joko nopeasti läpi, tai hauduttaa pitempään). Eli juuri tästä syystä halusin sen. Saa keitettyä kahvia ja teetä yhtä aikaa, kun meillä juodaan paljon molempia. Ostin keittimen 11 vuotta sitten, ja toimii hyvin vieläkin. Olen pari kertaa joutunut ostamaan uuden pannun, kun olen hajottanut vanhan. Espoossa Iso Omenan vieressä oli ainakin vielä muutama vuosi sitten pieni liike, joka möi varaosia mm. pannuja kahvinkeittimiin. Kerroin vain myyjälle keittimen merkin ja mallin, ja seuraavalla viikolla oli jo pannu odottamassa, ellei sattunut hyllystä löytymään. Että kyllä niitä varaosia saa muihinkin keittimiin kuin moccamastereihin. En ikinä ostaisi moccamasteria. Ne on ihan hirveän rumia mun mielestä, ja se palapeli-juttu on ihan perseestä. Parilla tutulla on moccamaster, ja ihan hyvää kahvia se keittää, mutta hyvää on tämä meidänkin keittimen keittämä.
Tässä on tippalukko suodatin-osassa, joinka saa irroitettua ja pestyä koneessa, joten kahvirasva ei keräänny mihinkään.
keittäkää pannukahvia voi valmistaa vaikka nuotiolla ja on lämmintä ja hyvää.
se on vatsalle täysi tuho, toisin kuin espresso.
mutta kahvi ei kyllä mitenkään parempaa kuin muillakaan keittimillä. Tippalukko fuskaa.
ja täytyy sanoa että nautin kahvista,kun pysyy kuumana vaikka heittääkin tilkan maitoa sekaan..
Meillä kans toi moccamaster CD
Kyllästyin totaalisesti suodatinkeittimiin ja ainaiseen paperisuodattimen ostoon.
Ostin saksalaisen Cloerin sähköisen mokkapannun ja nautiskelen tummapaahtoista kahvia ja vatsakin tykkää siitä enemmän. Suosittelen ja tämä on kätevä ottaa mukaan matkoille.
www.cloer.fi/5928.htm
paitsi että kallishan se oli ja hinnasta en tykkää
Systerin luona vieraillessa saan siellä moccamasterilla keitettyä kahvia,en sit tykkää yhtään,mun mielestä se laskee veden liian nopeasti niihin kahvinpuruihin!Mulla kotona parinkympin keitin ja hyvä, kahviin vielä loraus soijamaitoa, kannatta kokeilla, meinaan sitä soijamaitoa!
halusin niin perusmallin kuin olla ja voi, koska edellisessä vesisäiliö ja tippalukko tulivat ajan kanssa täyteen ihottavaa likaa, jota ei saanut puhdistettua, koska niitä ei saanut irti ja pieniin koloihin ei päässyt kunnolla käsiksi. Halvat perusmallit taas ovat hajonneet aika pian. Perusmallissa saa kaikki osat pestyä koneessa ja puhdistuvat myös. Vesisäiliökin olisi helppo puhdistaa jos tarvitsi, mutta koska kaadan veden puhtaalla mittakannulla, niin ei ole likaantunut. Isällä on n. 20v vanha moccamaster ja edelleen toimii hyvin.
Alle kympin voi saada keittimen joka tekee parasta mahdollista kahvia.
Ja vaihto käy tarvittaessa kivuttomasti. En edes halua jynssätä 10 vuotta kestävää "mokkamaasteria".
Vaikka tänne kohta ryntäävätkin kaikki miljonäärimammat kertomaan tuhansia euroja maksavista kahvinkeittimistään, jotka osaavat lypsää lehmän, kirnuta voita ja lämmittää kahvikupit tissin lämpimiksi, niin kyllä edullinen peruskeitin on hyvä ratkaisu.
Jos oikein luksusta haluaa niin katsoo että keittimessä on automaattinen virrankatkaisu. Se on hyvä turvaominaisuus. Näitäkin saa muutaman kympin hintaluokassa.
Ajastettava tippalukollinen hieno keitin.
Toimii kuin junan vessa.
Hintaa oli jotain 60-80e.
Kahvi on kuumaa, maku hyvä, ei paperin makuja ja säästää jätettä. Helppo käyttää, kun vielä keksivät sellaisen nupin, joka ei mene rikki. Tämä lasinen rikkuu helposti.