Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uudelleen raskaaksi kohdunulkoisen raskauden jälkeen?

09.01.2011 |

Tervehdys kaikille kuumeilijoille!

Päätin aloittaa uuden ketjun kohdunulkoisen raskauden kokeneille ja sen jälkeen uudelleen raskaaksi haluaville. Toivon, että saisin tänne liittymään muitakin saman kokeneita, vaikkakin se ei niin kovin yleistä olekaan, onneksi.

Voisin aloittaa omalla tarinallani...

Eli itse olen 26- vuotias esikoisen kuumeilija ja mieheni on 30- vuotias. Viime kesänä menimme naimisiin ja vauva on saanut luvan tulla 07/10 alkaen. Olen luonteeltani melko kärsimätön, lähinnä tyyppiä mulle kaikkihetinyt, mikä ei tietenkään tässä asiassa ole kovin fiksua, mutta koska vauvaa ei ihan heti alkanut kuulua, päätimme, että mies käy antamassa spermanäytteen, että on sitten ainakin siitä varmistus... Jotenkin oli sellainen tunne, että jotain voisi olla vialla, kun kaikilla muilla lähipiirissä on tärpännyt niin nopeasti. No marraskuun alussa saatiin vastaus tästä ja se oli musertava. Miehen siemennesteessä oli vain 1% normaaleja siittiöitä ja meitä hoitanut lääkäri oli sitä mieltä, että luomuvauvaa meille ei voi tulla. Joten päätimme lähteä lapsettomuusklinikalle ensikäynnille marraskuun noin puolessa välissä ja tällöin kävisimme sitten läpi tilannettamme ja mihin hoitoihin ryhtyisimme. Luonto päätti toisin. Ensikäyntiä edeltävänä iltana tein yllättäin positiivisen raskaustestin ja silloin oli yk 5. Olimme tietysti onnellisia ja oli ihana tunne olla lapsettomuuspolilla ja todeta, ettemme nyt mitään heidän palveluita tarvitsisikaan.

Tätä iloa ei kuitenkaan kauaa kestänyt, noin viiden päivän kuluttua alkoi epämääräiset vatsakivut, erikoinen paineentunne vatsalla, joka oli ajoittain sietämätön ja tunne siitä, että kaikki ei ole hyvin oli hyvin vahva. Kävin tk:ssa ja sain lähetteen yliopistosairaalaan, jossa tutkittiin ja kerrottiin, että alkio on tod.näköisesti vain nuorempi ja, että kaikki on varmaan ihan hyvin. Mutta seurataan tilannetta. Hcg lähti nousuun, mutta oli edelleen matalahko. Muutama viikko seurailtiin ultralla ja verikokeella ja lopuksi todettiin raskauden olevan oikeassa munatorvessa. Mikä shokki, koska vas. munatorvi minulta on poistettu jo aiemmin munasarjakystien vuoksi. Ensimmäinen tuomio oli, että leikataan. Sitten ajateltiin metotreksaattihoitoa, joka sekin olisi ollut parempi vaihtoehto, koska siinä taukoa tulee pitää vain kolmen normaalien kuukautisten verran. Mutta tilannetta päädyttiin edelleen seuraamaan, koska kivut hävisivät eikä mitään vuotoa missään vaiheessa ollut. Tilannetta seurailtiin muutama viikko, hcg alkuun edelleen nousi, mutta sitten yllättäin lähti laskuun ja juuri ennen joulua se oli jo alle 1. Mikä onni, joskus sitä sentään vielä on. Nyt sitten odotellaan normaaleja kuukautisia joiden jälkeen voidaan yrittää uudelleen. Mutta uskaltaako sitä? Mikä riski sillä on uusiutua? Mieltä painaa myös se, että tulenko raskaaksi uudelleen noilla spermatuloksilla tai ylipäänsä muutenkaan? Entä mistä tämä johtui? Minulla kun ei ole mitään siihen liittyvää riskitekijää.

Tunteet ovat olleet aikamoista vuoristorataa. Toivoisinkin täältä löytyvän kanssasisaria keskustelemaan kaikista asiaan liittyvistä seikoista ja tuntemuksista. Itse olen kuitenkin onnellinen, että selvisin näinkin helpolla. Ja kiitos yliopistosairaalalle, minua hoidettiin ja kohdeltiin hienosti ja asiaan ottivat kantaa monet eri lääkärit.

Tsemppiä kaikille!

Lumi

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tarinani alkoi 09/09 jolloin kohdunulkoinen oik.munasarjassa,leikattiin,oli vuotanut lähemmäs 3 litraa verta vatsa onteloon, ei kuitenkaan poistettu mitään, uusi kohdunulkoinen 06/10 vas.munasarjassa joka hoidettiin piikillä, meillä oli leikkauksen jälkeen 6kk tauko ja piikin jälkeen 3 kk tauko..molemmilla puolilla nyt siis kertaalleen ollut KU,mutta vielä meille annettiin lupa yrittää,ja jos ei sitten vieläkään onnistu niin sitten kokeillaan hoitojen kanssa. Mitään vikaa ei ole löytynyt munasarjoistani. Rankkaa on ollut mutta onneksi niin ihana aviomies,että hyvin ollaan selvitty ja olen ajatellut että vielä ei ole ollut minun aika tulla äidiksi,mutta nyt kyllä hieman on hiipinyt vauvakuume takaraivoon :)

Vierailija
42/47 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi tuore kokemus KU:sta raskaudesta. Mulla kyseessä siis toinen raskaus, eka sujui onnellisesti alusta loppuun saakka.

Luulin, että minulla on normaalit menkat 11/10, tiputteluvuotoa kuitenkin jatkui viikkotolkulla ja r-testi näytti plussaa. Hcg- arvokin jatkoi nousuaan, mutta kohdussa ei näkynyt ketään ;)

Ensin yksityinen gyne epäili varhaista keskenmenoa, Hcg:n ollessa yli 2000, minut passitettiin kiireellisenä sairaalaan ultraan, jossa oikealla puolella näkyi raskausmateriaalia, sain metotreksaattipiikin, jonka avulla hcg lähti hienosti laskuun. Sain kuitenkin muutaman päivän välein järkyttäviä kipukohtauksia, lääkäreiden mielestä johtui metotreksaatista, joka kerta ultrattiin, eikä sis. verenvuotoa ollut hälyttävästi.

Viikko sitten jälleen sairaalakeikalla pyörryin ja ultrassa näkyii verenvuotoa, päädyttiin leikkaamaan kiireellisenä ja oikea munanjohdin poistettiin kokonaan.

Nyt mennään yhdellä torvella eteenpäin ja katsotaan mita tuleman pitää!

Valtavasti tsemppiä kaikille KU:n kokeneille!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/47 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh Nyyrikki, onpas sinulla ollut kamalaa. Onneksi yhdelläkin voi ihan yhtä hyvin onnistua. Peukutan, että onnistut mahdollisimman nopeasti.

Mulla alkoi taas lauantaina vuotaa oikein urakalla ja maanantaina soitin jo naistenklinikalle kun olo oli aika heikko. Käskivät tulemaan tiistaina lääkärille. vuoto kuitenkin loppui yön aikana enkä sitten mennyt sinne päivystykseen. tänään oli taas labrat ja tulokset saan huomenna. Kyllä kestää kauan ennen kun homma on ohi.

Haluaisin jo niin aloittaa uuden hoitokierroksen, mutta kun ei tämä näytä päättyvän ikinä..

Tsemppiä ja jaksamista teillekin!

Vierailija
44/47 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sympatioista eveliina!:)

en uskalla toivoa liikoja luomuraskautumisen suhteen, ainakaan vielä, aika näyttää kuinka käy...

nyt odottelen ensin tätiä kylään, hassua, että nyt sitä oikein odottaa saapuvaksi :/ sekä 3kk:tta kuluvaksi metotreksaatista.ja sitten taas täysillä kuumeilemaan!!!!:D

eveliina: oletteko te menossa eka kertaa lapsettomuushoitoihin vai ymmärsinkö väärin kirjoituksistasi?

45/47 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty jo viisi inssiä ja yksi IVF. josta tuoresiirto ei tärpännyt, mutta pakastetun alkion siirto toi sitten raskauden, mutta väärään paikkaan. Niin mun tuuria. Eli nyt alkaa hoito sitten taas ihan alusta kun pakkasessa ei ole enää mitään.

Eilinen hcg oli 197 eli alaspäin menossa onneksi. Tänään soittavat naistenklinikalta (kysyin nuo tulokset eilen itse labrasta)

Pitää kysyä tuosta kolmen kk tauosta piikityksen jälkeen. Mulle meinaan on sanottu, että yhdet normaalit kuukautiset pitäisi odottaa ennen seuraavaa raskautta joten pitää varmistaa onko minullakin kolmen kuukauden karenssi.

Ensi perjantaina olisi jo lopputarkastus eli ultra. Toivottavasti kaikki on poistunut kun tuota vuotoakin vielä äskettäin oli. sinnikäs kaveri;-)

Vierailija
46/47 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin leikkauksen jälkeen,että 6 kk kielto ja toinen lääkäri sanoi että ootat ekat menkat, päädyttiin kuitenkin pitämään 6 kk tauko ihan varmuuden vuoksi. tuon piikin jälkeen kaikkien lääkäreiden vastaus oli 3 kk kielto..nyt vaan odotellaan milloin tärppää ja kävisiköhän meille sanonta kolmas kerta toden sanoo paikkansa :) tottakai sitä on myös henkisesti valmistautunut pahimpaan, mutta toivoa aina pitää! Tsemppiä kaikille!!

Vierailija
47/47 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuten arvelinkin niin raskaana en ole.

Eleanora kp1/30