Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kätkytkuolema

Vierailija
09.01.2011 |

meillä on n. 2 kuukauden ikäinen vauva ja minulla on tullut nyt kauhea pelko kätkytkuolemasta. nukkumaan laittaessa saatan monta kertaa tarkistaa hengittääkö vauva jne. onko muilla ollut samanlaista? millon ei ole enää "mahdollista" tulla kätkykuolemaa? miten sen voi ehkäistä? pelottaa...

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut että kätkyt johtuu huonosta happisaturaatiosta syystä tai toisesta joten itse pidän ilmanvaihdon hyvänä, varon ettei naaman edessä ole mitään nukkuessa ja putsaan maidot sieraimista. Viileä huone. Sängyssä ei myöskään ole pehmustetta.

Joka päivä halin ja pusin lasta kuin viimeistä päivää ja jos niin käy niin olen ainakin tehnyt vauvani tähän astisesta elämästä parhaan mahdollisen.

Vierailija
42/42 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilla nyt 3kk vanhalla vauvalla oli ekaks unipnea, joka parantui laakityksella Pienesta asti on kuitenkin ollut nyt tuo pulssioxymetri josta seurannut pulssia ja happisaturaatiota.. Itse olen aivan varma etta katkytkuolemat johtuu syvassa unessa saikahtamisesta, johtuuko sitten siita etta huomaa olevansa yksin, vai siita etta huomaa olevansa mahallaan vai mista.. Kun vauva saikahtaa unissaan, pulssi saattaa laskea jopa puoleen normaalista, ja happisauraatio mukana. Jo serotiinitaso ei ole normaali, lapsi ei osaa korjata tata tilaa vaan jaa sinne saikahtaneeseen tilaan pulssi matalalla ja hengitys katkeilevana...

Niin ja serotoniinihan on onnelisuus hormoni joten pidetään vauvat onnellisina eikä itketetä. Sehän on ihan todistettu että kätkyt vauvoilla serotoniini tasot on matalammat kuin normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme